• Anonym (Vill ha spänning)

    Hur skall jag få min fru att förstå

    jag har varit tillsammans med min fru i 20 år, vi har ett aktivt sexliv men sker alltid på mitt initiativ, försöker kommunicera med min fru om vad jag önskar i sängkammarn och försöker få henne att dela med sig av vad hon vill ha men det är som att köra huvudet i väggen. hon lovar att bättra sig och ta initiativ och prata med mig men det blir aldrig någon förändring. Hennes lust är det inget fel på, hon blir fort kåt när jag känner för att ha sex och kommer både när jag slickar henne och vaginalt oftast flera gånger varje samlag. Jag känner dock att lågan börjar svalna lite och sexet blir mer och mer mekaniskt mest för att få det gjort. spänningen är helt enkelt borta och allt är så förutsägbart, speciellt för mig. Hur skall jag nå fram att detta sakta men säkert håller på att döda vårat fina förhållande, jag har försökt att introducera både det ena och det andra men och berättat hur gärna jag vill att hon skall ta för sig lite mer, reta mig lite med porriga sms skicka en lite eggande bild etc. Hon gör detta när jag ber om det men aldrig sopntant på egen hand. någon som känner igen detta och har förslag på hur jag skall hantera detta innan lågan slocknar hos mig? Min fru är nog ganska ug. Tror det på hennes beteende men aldrig fått det bekräftat eftersom hon undviker att tala om sex och bara glider undan med att hon inte kommer på något som inte är bra. Hon säger att jag är så bra på att veta hur jag skall tillfredställa henne och att hon skall fundera och sen blir det aldrig något mer. Blir så frustrerad, klart att hon måste ha tusen saker som jag kunde göra anorlunda, mer av mindre av osv. Jag är ju ingen tankeläsare.... Förlåt för långt inlägg

  • Svar på tråden Hur skall jag få min fru att förstå
  • Anonym (Madde)
    Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-10-31 14:03:19 följande:

    Åhh, tack. Har kikat lite och det låter ju spännande. Har du provat material eller kurs därifrån själv?


    Inte gått kurs men använt strategier.... när jag kört fast i eget tänk och i kommunikation med partner.

    Funkat för mig...
  • Anonym (Vill ha spänning)
    Anonym (Madde) skrev 2019-10-31 17:34:29 följande:
    Inte gått kurs men använt strategier.... när jag kört fast i eget tänk och i kommunikation med partner.

    Funkat för mig...
    Ok,
    hur som helst, köpte en e-bok där ?när 2 snackar 6? verkar väldigt bra med tydliga instruktioner och konkreta modeller hur man får igång dialog. Skall bli spännande att introducera detta för frugan, hon har varit på resa några veckor och det är ofta under dessa perioder mina grubblerier tar fart. Man får tid för sig själv att fundera och reflektera. Känner mig färdig med inlägg i denna tråd för tillfället. Kanske återkopplar när jag introducerat boken och hoppas att det kan föra vår relation framåt och få mig att bättre förstå min fru och att hon också förstår mina behov på ett bra sätt. Tack alla som kommit med bra förslag på hur vi skall komma vidare.

    och för er som är lite mer militanta feminister, jag skall inte slänga detta i ansiktet på henne när hon kommer hem utan vänta in ett lämpligt tillfälle ????
  • nihka
    Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-10-31 22:25:06 följande:
    Ok,
    hur som helst, köpte en e-bok där ?när 2 snackar 6? verkar väldigt bra med tydliga instruktioner och konkreta modeller hur man får igång dialog. Skall bli spännande att introducera detta för frugan, hon har varit på resa några veckor och det är ofta under dessa perioder mina grubblerier tar fart. Man får tid för sig själv att fundera och reflektera. Känner mig färdig med inlägg i denna tråd för tillfället. Kanske återkopplar när jag introducerat boken och hoppas att det kan föra vår relation framåt och få mig att bättre förstå min fru och att hon också förstår mina behov på ett bra sätt. Tack alla som kommit med bra förslag på hur vi skall komma vidare.

    och för er som är lite mer militanta feminister, jag skall inte slänga detta i ansiktet på henne när hon kommer hem utan vänta in ett lämpligt tillfälle ????
    Så att lyssna på vad din fru säger var inget bra förslag. Fast om du inte har gjort det på 20 år så är det nog svårt att börja nu.

    Och den som inte stryker dig medhårs är "militant feminist". Nej, jag är inte feminist. Jag tror bara inte på att försöka forma om människor efter sina egna syften.
  • Anonym (Tofsvipa)
    Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-10-31 22:25:06 följande:

    Ok,

    hur som helst, köpte en e-bok där ?när 2 snackar 6? verkar väldigt bra med tydliga instruktioner och konkreta modeller hur man får igång dialog. Skall bli spännande att introducera detta för frugan, hon har varit på resa några veckor och det är ofta under dessa perioder mina grubblerier tar fart. Man får tid för sig själv att fundera och reflektera. Känner mig färdig med inlägg i denna tråd för tillfället. Kanske återkopplar när jag introducerat boken och hoppas att det kan föra vår relation framåt och få mig att bättre förstå min fru och att hon också förstår mina behov på ett bra sätt. Tack alla som kommit med bra förslag på hur vi skall komma vidare.

    och för er som är lite mer militanta feminister, jag skall inte slänga detta i ansiktet på henne när hon kommer hem utan vänta in ett lämpligt tillfälle ????


    Förstår dina behov...
    Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-10-31 22:25:06 följande:

    Ok,

    hur som helst, köpte en e-bok där ?när 2 snackar 6? verkar väldigt bra med tydliga instruktioner och konkreta modeller hur man får igång dialog. Skall bli spännande att introducera detta för frugan, hon har varit på resa några veckor och det är ofta under dessa perioder mina grubblerier tar fart. Man får tid för sig själv att fundera och reflektera. Känner mig färdig med inlägg i denna tråd för tillfället. Kanske återkopplar när jag introducerat boken och hoppas att det kan föra vår relation framåt och få mig att bättre förstå min fru och att hon också förstår mina behov på ett bra sätt. Tack alla som kommit med bra förslag på hur vi skall komma vidare.

    och för er som är lite mer militanta feminister, jag skall inte slänga detta i ansiktet på henne när hon kommer hem utan vänta in ett lämpligt tillfälle ????


    Förstår dina behov, med hjälp av en ljudbok... 2 snackar 6?

    Stackars din fru, hon hade nog förlängt sin semester om hon visste vad som väntar.

    Militant feminist va? Att man ställer sig på den svagas sida gör en bara mänsklig.

    Jag avundas verkligen inte din fru...

    Kan inte vara lätt att tänka med fel huvud.
  • Anonym (Vill ha spänning)
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-11-01 07:07:32 följande:
    Förstår dina behov...
    Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-10-31 22:25:06 följande:

    Ok,

    hur som helst, köpte en e-bok där ?när 2 snackar 6? verkar väldigt bra med tydliga instruktioner och konkreta modeller hur man får igång dialog. Skall bli spännande att introducera detta för frugan, hon har varit på resa några veckor och det är ofta under dessa perioder mina grubblerier tar fart. Man får tid för sig själv att fundera och reflektera. Känner mig färdig med inlägg i denna tråd för tillfället. Kanske återkopplar när jag introducerat boken och hoppas att det kan föra vår relation framåt och få mig att bättre förstå min fru och att hon också förstår mina behov på ett bra sätt. Tack alla som kommit med bra förslag på hur vi skall komma vidare.

    och för er som är lite mer militanta feminister, jag skall inte slänga detta i ansiktet på henne när hon kommer hem utan vänta in ett lämpligt tillfälle ????


    Förstår dina behov, med hjälp av en ljudbok... 2 snackar 6?

    Stackars din fru, hon hade nog förlängt sin semester om hon visste vad som väntar.

    Militant feminist va? Att man ställer sig på den svagas sida gör en bara mänsklig.

    Jag avundas verkligen inte din fru...

    Kan inte vara lätt att tänka med fel huvud.

    Så var det de här med läsförståelse igen då. Det var inte en ljudbok utan en e-bok som jag har köpt. Den är för övrigt författad av en sexolog som som talar om vikten av dialog för att hålla lågan vid liv i förhållanden, men du och din kompis som gjort ert bästa för att förstöra denna tråd vet väl bättre än expertis och forskning? enligt er så är min fru nöjd. Det är jag som är orolig och mår dåligt, är det inte jag som är den svaga då? 
    med tanke på din inställning så tycker jag synd om din partner ( skulle gissa på att du inte har någon) och om du har så är han förmodligen mer frustrerad än mig eftersom du hela tiden hävdar att kvinnans önskan är lag och detta får inte diskuteras, det är alltid det kvinnan ger eller inte ger uttryck för som är rätt. Så jävla patetiskt!


    jag tänker fortsätta mina försök att utveckla vår relation och är övertygad om att lyckas göra både min fru och mig lyckligare....

  • Anonym (Trudi)

    TS, har du någonsin funderat på att det kanske är så enkelt att ni har olika behov? Att du har behov av ett varierat sexliv och för henne så räcker det fullgott med vanlig latte sex? Visst, hon kanske ställer upp på dina önskningar när du kommer med förslag, men själv så känner hon inte behov av att testa massa nytt utan är, precis som hon också säger fullständigt nöjd ? Vi människor har ju trots allt olika behov utanför sängkammaren så varför inte även i?

    Jag är en sådan person som inte har behov av en massa nya saker i sängkammaren utan nöjer mig med vanlig lattesex. Tack och lov så är min bättre hälft likadan (något annat har i alla fall inte framkommit). Jag är allmänt inte bekväm med att prata om sex, har aldrig gjort det med mina vänner ens och jag har inga direkta sexdrömmar. Jag gillar sex och jag gillar det med den jag är tillsammans med. Har inte heller känt attraktion eller önskan om att ha sex med någon annan under våra 19 år tillsammans utan för mig har det bara funnits mellan oss två. Skulle min partner komma med önskemål om tex kinky lekar eller trekant eller liknande skulle jag verkligen bli obekväm. Det är inget för mig.

  • Anonym (Tofsvipa)
    Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-11-01 22:51:27 följande:

    Så var det de här med läsförståelse igen då. Det var inte en ljudbok utan en e-bok som jag har köpt. Den är för övrigt författad av en sexolog som som talar om vikten av dialog för att hålla lågan vid liv i förhållanden, men du och din kompis som gjort ert bästa för att förstöra denna tråd vet väl bättre än expertis och forskning? enligt er så är min fru nöjd. Det är jag som är orolig och mår dåligt, är det inte jag som är den svaga då? 
    med tanke på din inställning så tycker jag synd om din partner ( skulle gissa på att du inte har någon) och om du har så är han förmodligen mer frustrerad än mig eftersom du hela tiden hävdar att kvinnans önskan är lag och detta får inte diskuteras, det är alltid det kvinnan ger eller inte ger uttryck för som är rätt. Så jävla patetiskt!


    jag tänker fortsätta mina försök att utveckla vår relation och är övertygad om att lyckas göra både min fru och mig lyckligare....


    Ojojojdå, så du förstår inte skillnaden mellan ett slarvigt fel och läsförståelse?
    Du vet, läsförståelse är att kunna tolka skrivna texter. 
    Inte att råka skriva kassettband istället för LP-skiva.

    Jag och min kompis? Vem syftar du på då? Är det Nihka du menar så är vi inte kompisar, vi råkar bara ha liknande uppfattningar om det du håller på med. Det du ska utsätta din fru för.
    Jag kan bara tala för mig själv, jag har inte försökt förstöra din tråd. Jag har försökt få dig att förstå att din fru kanske, eventuellt inte VILL prata snusk, knulla mot tvättmaskinen eller fylla i kryssformulär med knullställningar.
    Försökt få dig att fatta att hon kanske säger ärligt och menar det, att hön ärnöjd som det är.

    Men nej, då ska nu lyssna på någon E-BOk (wow, nu blev det rätt) om 2 som pratar 6?
    Vilken forskare pratar du om förresten? Kan du vara snäll och namnge. Vore tacksamt.

    Haha,förlåt om jag skrattar! Jo, jag har en partner. Och min partner respekterar mig, så som jag respekterar honom. Så jag är ledsen, den glädjen blev kortvarig.

    Till sist så har jag inte sagt att kvinnans ord är lag. eller att det inte får diskuteras. Dock har det framgått att du mer eller mindre har tjatat hål i huvudet på din fru och då tycker jag att det är dags för dig att ta in hennes svar istället för att skicka efter e-böcker och tro att hennes lust att experimentera i sovrummet skulle öka.

    Men lycka till... det lär du behöva.
  • Anonym (Vill ha spänning)
    Anonym (Trudi) skrev 2019-11-01 23:14:25 följande:

    TS, har du någonsin funderat på att det kanske är så enkelt att ni har olika behov? Att du har behov av ett varierat sexliv och för henne så räcker det fullgott med vanlig latte sex? Visst, hon kanske ställer upp på dina önskningar när du kommer med förslag, men själv så känner hon inte behov av att testa massa nytt utan är, precis som hon också säger fullständigt nöjd ? Vi människor har ju trots allt olika behov utanför sängkammaren så varför inte även i?

    Jag är en sådan person som inte har behov av en massa nya saker i sängkammaren utan nöjer mig med vanlig lattesex. Tack och lov så är min bättre hälft likadan (något annat har i alla fall inte framkommit). Jag är allmänt inte bekväm med att prata om sex, har aldrig gjort det med mina vänner ens och jag har inga direkta sexdrömmar. Jag gillar sex och jag gillar det med den jag är tillsammans med. Har inte heller känt attraktion eller önskan om att ha sex med någon annan under våra 19 år tillsammans utan för mig har det bara funnits mellan oss två. Skulle min partner komma med önskemål om tex kinky lekar eller trekant eller liknande skulle jag verkligen bli obekväm. Det är inget för mig.


    Full respekt för dina önskemål, men du säger att din partner aldrig gett uttryck för något annat. Dialog och kommunikation. Han kanske är jättefrustrerad och känner sig mig? Jag tänker så här, självklart skall man respektera sin partner och dennes önskemål. Men det kanske är så att det måste vara ömsesidigt om det skall fungera över tid. Kan ju vara så att man inte är helt kompatibla. Men om man som lite mer frigjord accepterar vanilj så kanske man kan kompromissa lite för att hitta områden/ saker som skulle kännas ok för att även gå lite till mötes. Man måste ju kunna prata om sånt här efter en lång, kärleksfull relation.


    Jag själv har ju sett min fru föda fram två barn efter att ha delat sådana upplevelser kan jag inte förstå varför man inte skulle kunna uttrycka sina önskemål ömsesidigt, prata om det och kompromissa sig fram med sånt som bägge parter tycker känns ok. Tycker du skall fråga din partner hur han känner, om han är i samma situation som mig så kommer hans hjärta att slå dubbelslag. De är nog inte så mycket som skall till för att få någon att känna sig uppskattad, sexig och åtråd. Kinky lekar med fler personer inblandade är ju ganska långt från lattesex och inte de de flesta fantiserar om skulle jag tro, kan ju vara lite mindre saker som mer oralsex istället för penetration, sex på nya platser etc. Man behöver ju inte föutsätta det värsta. Ibland finns det nog fantasier som man inte ens vill förverkliga. Men att tiga ihjäl detta och förutsätta att ens partner har precis samma preferenser tror jag är naivt. I en relation har båda parter ett ansvar för att få allt att fungera.  och dessa samtal inkluderar även sex ( inte bara damsugning, matlagning och tvätt) fast det området som är svårast är sex. Men inte desto mindre viktigt för det!

  • Anonym (Vill ha spänning)
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-11-01 23:35:39 följande:
    Ojojojdå, så du förstår inte skillnaden mellan ett slarvigt fel och läsförståelse?
    Du vet, läsförståelse är att kunna tolka skrivna texter. 
    Inte att råka skriva kassettband istället för LP-skiva.

    Jag och min kompis? Vem syftar du på då? Är det Nihka du menar så är vi inte kompisar, vi råkar bara ha liknande uppfattningar om det du håller på med. Det du ska utsätta din fru för.
    Jag kan bara tala för mig själv, jag har inte försökt förstöra din tråd. Jag har försökt få dig att förstå att din fru kanske, eventuellt inte VILL prata snusk, knulla mot tvättmaskinen eller fylla i kryssformulär med knullställningar.
    Försökt få dig att fatta att hon kanske säger ärligt och menar det, att hön ärnöjd som det är.

    Men nej, då ska nu lyssna på någon E-BOk (wow, nu blev det rätt) om 2 som pratar 6?
    Vilken forskare pratar du om förresten? Kan du vara snäll och namnge. Vore tacksamt.

    Haha,förlåt om jag skrattar! Jo, jag har en partner. Och min partner respekterar mig, så som jag respekterar honom. Så jag är ledsen, den glädjen blev kortvarig.

    Till sist så har jag inte sagt att kvinnans ord är lag. eller att det inte får diskuteras. Dock har det framgått att du mer eller mindre har tjatat hål i huvudet på din fru och då tycker jag att det är dags för dig att ta in hennes svar istället för att skicka efter e-böcker och tro att hennes lust att experimentera i sovrummet skulle öka.

    Men lycka till... det lär du behöva.
    Med tanke på din frustration så verkar däremot du ha blivit utsatt för ? hål i huvudet tjat? slår vad om att din partner är kuvad och förtryckt och inte vågar dela med sig av sina tankar för rädslan av dina reaktioner. Och ja... läsförståelse, det handlade inte bara om E-bok vs ljudbok utan din förmåga att tolka och ta in allt som skrivits i tråden, jag har inte utryckt en önskan om att sätta på frugan mot tvättmaskinen. Jag  skrev att jag gärna skulle göra det om hon bad mig om det eller hintade att hon skulle gå igång på det. Du vet ju inget om mina sexuella önskemål, jag kanske inte alls går igång på att sätta på frugan på det viset men om det skulle ge henne en kick så hade jag gärna gjort det för hennes skull... fattar du eller måste jag utrycka mig tydligare?
  • Anonym (Tofsvipa)
    Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-11-02 00:08:04 följande:
    Med tanke på din frustration så verkar däremot du ha blivit utsatt för ? hål i huvudet tjat? slår vad om att din partner är kuvad och förtryckt och inte vågar dela med sig av sina tankar för rädslan av dina reaktioner. Och ja... läsförståelse, det handlade inte bara om E-bok vs ljudbok utan din förmåga att tolka och ta in allt som skrivits i tråden, jag har inte utryckt en önskan om att sätta på frugan mot tvättmaskinen. Jag  skrev att jag gärna skulle göra det om hon bad mig om det eller hintade att hon skulle gå igång på det. Du vet ju inget om mina sexuella önskemål, jag kanske inte alls går igång på att sätta på frugan på det viset men om det skulle ge henne en kick så hade jag gärna gjort det för hennes skull... fattar du eller måste jag utrycka mig tydligare?
    Vems frustration?
    Du verkar gå på totalspinn, jag är lugn som en filbunke.

    Tro vad du vill, det är inte jag som vänt ut- och in på mig själv här i forumet Det är det du som gjort.

    Som någon tidigare sagt, jag har sett dig i andra trådar under ditt riktiga nick. Och du klarar inte att någon har andra åsikter än du.

    Med det säger jag godnatt.
  • Anonym (Vill ha spänning)
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-11-02 00:20:09 följande:
    Vems frustration?
    Du verkar gå på totalspinn, jag är lugn som en filbunke.

    Tro vad du vill, det är inte jag som vänt ut- och in på mig själv här i forumet Det är det du som gjort.

    Som någon tidigare sagt, jag har sett dig i andra trådar under ditt riktiga nick. Och du klarar inte att någon har andra åsikter än du.

    Med det säger jag godnatt.
    Sorry men jag måste göra dig lite besviken där, detta är min första tråd i detta forum och antagligen den sista med tanke på dina och några andras kommentarer, tar ju bara energi och besvarar ju inte alls frågan jag ställde... totalspinn var väl lite att ta i men jag blir lite lätt irriterad när du målar ut mig som värsta kvinnoförtryckarn. Helt uppenbart är ju dock att vi har helt olika syn i frågan. Jag tycker att man skall hantera och prata om problem/utmaningar. Medans du tycker att jag skall hålla käft och gilla läget. Sov gott!
  • Anonym (Vill ha spänning)
    nihka skrev 2019-11-01 02:11:22 följande:
    Så att lyssna på vad din fru säger var inget bra förslag. Fast om du inte har gjort det på 20 år så är det nog svårt att börja nu.

    Och den som inte stryker dig medhårs är "militant feminist". Nej, jag är inte feminist. Jag tror bara inte på att försöka forma om människor efter sina egna syften.

    Du och Tofsvipa verkar vara av ungefär samma åsikt. Alla förväntas vara stöpta i samma form. 


    nu tror jag inte att verkligheten är riktigt så enkel. Klart jag lyssnar på vad min fru säger men jag förväntar mig också att min fru lyssnar på vad jag säger,  det är det som kallas kommunikation. Men ni är av åsikten att eftersom hon uttryckt att hon är nöjd så skall jag inte tjata. Jag skall bara kuva mig och acceptera att jag inte får mina behov/önskemål tillgodosedda. Känns som en oerhört långsiktig och hållbar strategi för ett långt och lyckligt äktenskap.... 

  • Anonym (nä)
    Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-11-02 00:48:50 följande:

    Du och Tofsvipa verkar vara av ungefär samma åsikt. Alla förväntas vara stöpta i samma form. 


    nu tror jag inte att verkligheten är riktigt så enkel. Klart jag lyssnar på vad min fru säger men jag förväntar mig också att min fru lyssnar på vad jag säger,  det är det som kallas kommunikation. Men ni är av åsikten att eftersom hon uttryckt att hon är nöjd så skall jag inte tjata. Jag skall bara kuva mig och acceptera att jag inte får mina behov/önskemål tillgodosedda. Känns som en oerhört långsiktig och hållbar strategi för ett långt och lyckligt äktenskap.... 


    men varför frågade du henne om du ändå inte accepterar svaret, att hon är nöjd?
  • nihka
    Anonym (Vill ha spänning) skrev 2019-11-02 00:48:50 följande:

    Klart jag lyssnar på vad min fru säger men jag förväntar mig också att min fru lyssnar på vad jag säger,  det är det som kallas kommunikation. Men ni är av åsikten att eftersom hon uttryckt att hon är nöjd så skall jag inte tjata. Jag skall bara kuva mig och acceptera att jag inte får mina behov/önskemål tillgodosedda. Känns som en oerhört långsiktig och hållbar strategi för ett långt och lyckligt äktenskap.... 


    Din fru försöker inte ändra på dig medan du vill ändra på henne.
  • Anonym (EN)
    Anonym (well) skrev 2019-10-29 09:13:08 följande:

    För min del, som ug, håller jag inte riktigt med. Jag kan skicka bilder - men då ska det vara på "order" av honom. Inte som en del i att jag förför honom.

    Men även jag hade blivit avtänd om han skulle ha bett om att jag skulle vara pådrivande.


    Håller med - är ug och tar inte initiativ förutom om min man ber mig
  • Anonym (Nilla)
    nihka skrev 2019-10-30 08:29:54 följande:
    Fast kommunikationen ska ju leda till förändringar i beteendet. Frun ska sluta vara "lat" i sängen. Det är liksom inget förslag. Det är kritik.

    Förklaringen han har på hennes sexuella beteende är att hon antingen är lat, hämmad eller ug. Det verkar inte finnas på kartan att det är som hon säger - att hon bara gillar det som det är. Istället för att lyssna på vad hon faktiskt säger fortsätter han tjata med förhoppningen att hon ska komma med ett svar som han gillar bättre.

    Hans senaste förhoppning sådär efter 20 år är att hon är ug och egentligen vill bli hårt tagen på tvättmaskinen, men han vill först stämma av med henne så han inte gör något mot hennes vilja. 

    Jag skulle tro att hon är dödligt trött på allt hans sextjat och hans ständiga fiskande och bara undviker ämnet så gott det går och lägger tiden på att knulla istället.

    TS som nu har outat sig själv som auster har väldigt bestämda synpunkter om mycket och är iaf här på FL ingen person man säger emot utan att raggen reser sig.

    En timid fru verkar passa honom, men nu passar tydligen inte det timida i sovrummet längre.
    nihka sammanfattade perfekt den känsla jag fått i den här tråden. Jag upplever TS som påstridig som inte anser att de kan kommunicera bara för att svaret inte faller honom i smaken. Jo det kan faktist vara så enkelt att hon är nöjd och verkligen inte vill experimentera med något nytt. Kan du respektera det isåfall? Du skriver att ert sexliv utvecklats under de här 20åren. Kanske har din fru nått sin gräns för vad hon vill prova på.
    Det är säkert frustrerande att inte känna sig uppskattad, åtrådd och vilja ha förändring men det är också frustrerande att hela tiden få gnäll om att man inte lever upp till partnerns önskemål. Du säger att du vill kompromissa men det är inte en kompromiss om det bara är din fru som förväntas ändra på sig. Var rädd med att pressa henne till att göra mer än vad hon egentligen vill. Det finns inget som tar död på lusten snabbare.

    Hur ser er närhet ut för övrigt? 
    Personligen älskar jag att ta och pussa på min partner, att vara fysisk i vardagen utan att varenda smekning ska leda till sex där och då. Det blir lite som ett konstant förspel så trots att det inte alltid leder till sex så har vi sex oftare. Mitt ex funkade det inte alls så med. För honom var det allt eller inget, han tog varje smekning, puss eller kram som en invitation till sex. Han blev sur och tyckte jag eggade upp honom om det inte ledde till sex.  Resultatet blev att jag mer och mer undvek att vara det minsta fysik med honom om jag inte kunde tänka mig att ha sex just då och utan den övriga fysiska närheten så blev jag inte lika intresserad av att ha sex med honom. Enda fysiska närheten han gav mig var när han tog initiativ till sex.  Vi blev båda frustrerade och undernärda på sex, närhet och bekräftelse fast av olika anledningar.
Svar på tråden Hur skall jag få min fru att förstå