• Svar på tråden Bara bröst i simhallen?
  • ande
    JLS skrev 2008-01-10 18:29:44 följande:
    Om alla tjejer började gå topless på badhuset så skulle nog antalet besökande män öka oerhört
    Exakt! Men många här inne skulle nog se den ökande andelen badande män som stödjande i kvinnofrigörelsen eller nåt. (Varför åker så många män ensam till Thailand???) Dhaaaaaa!
  • Corpset
    JLS skrev 2008-01-10 18:29:44 följande:
    Om alla tjejer började gå topless på badhuset så skulle nog antalet besökande män öka oerhört
    För män är djuuuuur!
  • Pormoicheia
    n00bmamman skrev 2008-01-10 18:23:23 följande:
    Nej, för det är inte hygieniskt och en helt annan fråga.
    Badbyxor/badkläder hindrar ju inte bakterierna att spridas i vattnet om du trodde det så det argumentet håller inte. Snarare isåfall tvärt om då badbkläder kan lagra bakterier.

    Därmed borde det ju rent logiskt bli mer hygieniskt att slopa badkläderna helt.

    Sen är det väl klart att det är "obehagligt" att snudda vid andra okända människors kroppsdelar, men man simmar ju inte så pass nära folk ändå ens med badkläder som skyler.

    Jag har då inte träffat på nån som gör det iaf.
    Apprentice Moraltant
  • Pormoicheia
    JLS skrev 2008-01-10 18:29:44 följande:
    Om alla tjejer började gå topless på badhuset så skulle nog antalet besökande män öka oerhört
    Då är det ju bara att ge hälften av dom nya höjda intäckterna till "stoppa porren" eller annan feministisk organisation så har ju alla vunnit
    Apprentice Moraltant
  • Lady Sylvana

    Ja, dessa män, de kan inte tänka klart alls. Så fort de ser en naken kroppsdel, så blir de fruktansvärt kåta.

    Är era pappor, män, söner så med? När de ser er?

  • elektra1
    n00bmamman skrev 2008-01-10 18:23:23 följande:
    Nej, för det är inte hygieniskt och en helt annan fråga.
    ett par badshorts skyddar inte mycket mot bakterier.
  • MiIou

    Jag bryr mig inte speciellt i om kvinnor vill visa pattarna eller inte på badhuset, däremot undrar jag VARFÖR?

    Själv har jag noll intresse att visa mina bröst. VARFÖR skulle jag? Känns mest som att det görs för att provocera. Och än en gång, VARFÖR?

  • JLS
    Pormoicheia skrev 2008-01-10 19:02:37 följande:
    Då är det ju bara att ge hälften av dom nya höjda intäckterna till "stoppa porren" eller annan feministisk organisation så har ju alla vunnit
    Eller varför inte till mig?
    Vårt lilla mirakel...
  • n00bmamman

    IGEN då:

    Det handlar inte om att vilja visa upp brösten för någon. Det handlar om principen i att Kvinnor inte ska ha en annan regel för kläder än vad Män har på offentliga platser.

    Är det verkligen så svårt för folk att förstå?

Svar på tråden Bara bröst i simhallen?