• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • karma30

    Okej, vad bra!!!!!!! Heja oss!


    Taffer skrev 2008-02-05 14:12:22 följande:
    karma30: Det är ett tecken på att man är i ketos och då förbränner.
  • Taffer

    karma30: Ja, det känns bra när man vet det, då vill man ju nästan frysa

  • Blondelindis
    402an skrev 2008-02-05 14:13:39 följande:
    Svar på #127det gör absolut inget... jag skrattar åt det själv :Pdricker ni enbart vatten eller köper ni till det där pulvret man ska blanda ut? hallon, äpple citron
    jag dricker enbart vatten !

    finns modifast att köpa på apoteket eller har jag drömt det?
  • belliyz
    402an skrev 2008-02-05 14:13:39 följande:
    Svar på #127det gör absolut inget... jag skrattar åt det själv :Pdricker ni enbart vatten eller köper ni till det där pulvret man ska blanda ut? hallon, äpple citron
    Jag provade Päron igår i vattnet och det var gott. Ger ju lite smak även om vanligt vatten är gott med. Men det ger ju lite variation i alla fall.
  • Blondelindis
    Taffer skrev 2008-02-05 14:01:46 följande:
    Vad tror ni om nästan 20kg på 5 månader, en omöjlighet?Jag har lyckats med 28kg på samma tid inann, men då var jag betydligt större.
    Det tror jag att du kan klara,absolut! Men kommer du klara att köra ren kur så länge eller kommer du att gå över till kombinerad,eller hur har du tänkt dig?
    Går du mycket promenader ?
  • Blondelindis
    Taffer skrev 2008-02-05 14:29:42 följande:
    Blondelindis: Det finns på vårt apotek i alla fall
    Då har jag nog inte drömt det då hehe
  • Taffer

    Blondelindis: Jag kommer ta pauser som jag jgorde förra omgången, med några veckors mellanrum. Det har jag klarat innan Åt typ en halv dag i månaden elelr nått.

  • Blondelindis
    Taffer skrev 2008-02-05 14:36:24 följande:
    Blondelindis: Jag kommer ta pauser som jag jgorde förra omgången, med några veckors mellanrum. Det har jag klarat innan Åt typ en halv dag i månaden elelr nått.
    Precis så kommer jag att göra med,man måste ju få äta lite gott ibland annars blir det nog svårt.Nästa gång jag ska äta blir den 17e feb,då blir min lilla tjej ett år & då ska vi ha kalas,vi kommer att ha buffe´ med kyckling mm så jag kommer ändå försöka att tänka på vad jag äter,tänker inte äta tårta el så.
  • Taffer

    Blondelindis: Jo precis, det blir jobbigt om man går för länge utan nått alls. Jag tror dessutom att kroppen mår bättre med ltie småpauser då och då än att man kanske vräker i sej mat efetr 3 månader elelr nått.

Svar på tråden Pulverdiet