• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Amelié77

    Minns att jag tyckte att Portugals låt var riktigt dålig då jag tittade på de där förhandsprogrammen. Men de har nästan alltid jättekontiga och dåliga bidrag. Konstigt att de gick till final!!!

    Jag tror nog jag måste försöka titta åtminstone liiite på lördag. Har inte alls haft nån schlager-feber i år, men nu börjar den komma då ni skriver så mycket.

    Utfärden till lammfarmen var jättelyckad! Agnes har nu lärt sig att fåren säger bäää! De hade också en häst, tuppar och kaniner på gården. Dessutom fick vi åka på traktorsläpet runt en åker. Och så åkte vi ju buss dit och tillbaka. Många nya spännande saker på en gång! Men i bussen hem var hon så trött så hon somnade. Nu sover hon sött i vagnen där ute.

  • escorpito

    iolanthe, e påminner nog om vispgröt, men förutom mannagryn, vatten och röda vinbär ska e vara vaniljvisp med också; jättegott !!

  • iolanthe

    escorpito,

    Låter verkligen gott, måste testa nån gång. Men med vaniljvisp i så blir det nog efterrätt istället för mellanmål.

  • Samaste

    escorpito - har du kanske volymknappen längst ner till höger på mute? Vissa datorer här på jobbet får man inget ljud från heller, vet inte alltid varför.

    Jo, det härmas mycket i ESC. Håxa mitt i allt att början på Portugals refräng ju låter precis som Christina Aguileras "I'm sorry for... blaming you" osv. Fast en ganska så mycket sämre version Alla låtar är väl inspirerade av nån/några andra låtar, men ibland är det lite väl tydligt.

    MissG-kan vem som helst fara till den där lammfarmen? Enya har blivit så djurintresserad så det kunde vara skoj. Fast hon är mest intresserad av giraffer och apor så hon är kanske svår tillfredsställd...

  • Strutin

    escorpito: Lag en rödvinbärspaj...visseligen lite sur...men socker på...eller kanske en vaniljsås??

    Va å handla igår (storhandla)...har tönkt fösök mej på att lag mera egen mat åt Aaron...å sko lag en sats idaa...haha...trodde ni ja!! Aaron har hosta, snuva å e allmänt hängig å gällig...så int har ja hinnu me de alls!! Nu sover an...men an gråter till hela tiden...å bästa stället e ti va här ve datorn då...då hör ja honom!! Vi bor ju i ett gammalt hus...så e ganska ljudtätt!! ;) Städa wc hann ja just gör!! Men e så litet de...så de gick snabbt. Orkar int nåmer idaa nu!

  • ciiza

    Zarah Zofie, det är nog junmper som sjunger den....

    vi hade utflykt till vörå från vår mamma-barn grupp... var till hemgården. Lagom lite djur för en som är bara 1,5 år. så dit kan ni far ifall ni vill åka på utflykt. E hade riktigt kul där!
    www.hemgarden.fi/

  • Strutin

    Nu har Aaron feber...hu läng ska man vänt före man ska far å vis upp barn då di har hosta?? Finns de nå knep på hu slemmet lossnar?? Vissa gånger får an så svårt att andas...

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9