• Muminski

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • Pixxi
    solouniko skrev 2009-09-30 20:00:27 följande:
    Hmm jag har ett paket philadelphiaost i kylen som snart går ut, tips på vad jag ska göra med den?
    Man kan ha det i sås för att reda Annars är det gott till allt
  • Beasessan
    Maddisen80 skrev 2009-09-30 19:57:44 följande:
    mamma cia jasså vad är det för bröd ?? har du receptet Bea jag är med gluten intolerant + mjölkproteinallergiker
    Detta receptet följde jag men det är ju philadelphia ost i och jag vet inte hur du fixar det som mjölkprotein allergiker ( kan inget om det tyvärr : -( )

    Jag tyckte iallafall att de var rätt goda, är ju van vid tråkigt glutenfritt bröd ; )
  • mammapuh
    Chica73 skrev 2009-09-30 18:14:58 följande:
    Hjälp!! Jag e såååååå sugen på saltlakrits... Skulle kunna vräka i mig en påse djungelvrål och en påse turkisk peppar... Det är nog det enda jag verkligen saknar så är det saltlakrits i alla former som finns.... Ja ja... bara vänta på att suget går över...
    Jag har också varit sugen på saltlakrits de senaste dagarna. Inte sugen som i SÖTSUGEN utan bara lite lätt sugen, det hade varit såååå gott med en enda bit saltlakrits men jag har avstått!
  • modouboy

    Hej
    En fråga?

    Frukost: Äggmjölk

    mellanmål: en bit ost

    Lunch: omelette med ost

    mellanmål: Avokade

    Middag: Omelette med ost

    Är detta bra alernativ om jag vill gå ner i vikt eller borde jag ändra något? När jag har mer tid tänkte jag laga nått annat en omelette, men har långa dagar just nu.

  • Maddisen80

    Modouboy jag tycker du ska äta mer tilll lunch och middag tillexempel lax, kycklingfile , hemmagjorda köttbullar, tonfisksallad, och ha grönsaker med tillexempel zuchinni,aurbegini, blomkål,broccoli

  • Mamma060812

    Maddisen - Såg Tofuline hade 3 olika sorters ostar på vårt Maxi, det kan du väl prova baka på ??


    *¨*¨*¨* Carpe Diem *¨*¨*¨*
  • Mannehkunda
    modouboy skrev 2009-09-30 21:27:59 följande:
    Hej En fråga? Frukost: Äggmjölk mellanmål: en bit ost Lunch: omelette med ost mellanmål: Avokade Middag: Omelette med ost Är detta bra alernativ om jag vill gå ner i vikt eller borde jag ändra något? När jag har mer tid tänkte jag laga nått annat en omelette, men har långa dagar just nu.
    Shoo

    mer kött/kyckling och lite mer matig mat. En kycklingfilé med broccoli kanske? och bearnaisesås kanske?

    Annars kommer du tröttna fort..

    lycka till!
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.