• nexa79

    Den mest korkade julklappen

    Vilken är den mest ogenomtänkta eller korkade julklapp du fått genom åren? Och varför tycker du så (om det inte är övertydligt..)
    Har du själv gett någon riktigt dålig julklapp, och varför i så fall?

    tremoten.blogg.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 14:40
    För andra presenter och gåvor som du fått av ex eller andra, finns en mer generell tråd här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m49502179.html

    Kolla gärna i den med!

  • Svar på tråden Den mest korkade julklappen
  • Trollet Ludenben

    Jag fick en pryndashäst i plast av exets mamma... såh ut som nåt en 5 årig flicka hade gillat. Fick dessutom en planch med två hundar på och en handduk med en häst på. Då var jag 24 år eller nåt. Det var ju verkligen något jag önskat mig{#lang_emotions_undecided}

    Sambon som fyller år 4 dagar innan julafton fick i år födelsedagspresent av sin farmor. En påse med chockladtomtar hahaha


    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • nexa79

    Undret Gilan skrev 2009-12-21 10:26:05 följande:


    Jag hade önskat mej praktiska flytta hemifrån grejer av min familj då jag precis flyttat hemifrån. Av min mormor fick jag 2 set med sammetslakan som kostade 600 kr st per set. Jag har dessutom 2 st stooora hundar som alltid sover i min säng så sängkläderna är fortfarande oanvända. Var en väldigt snäll tanke men för 1200 kr hade jag kunnat få något jag behövde en micro, damsugare, strykjärn, kaffebryggare osv. Fick även samma jul en kokbok med svensk husmanskost jag är vegetarian.
    Jag hade nog faktiskt bett om ursäkt och sagt att jag ville byta den klappen, så mycket pengar och så blir det inte använt alls.. nä. Då hade jag förklarat läget och sagt att tanken uppskattades, men att jag inte ville förstöra saker för 1200 och istället kanske jag kunde byta till något annat.. Kinkigt kanske, men sån är jag ;o)

    tremoten.blogg.se
  • nexa79
    MeandHim skrev 2009-12-21 10:29:04 följande:
    mina föräldrar fick en varsin toarulle av mammas föräldrar....tydligen var dom inte värda mer.... skit ska skit ha?!
    HAHAHA.. nog kvalar den in på sämsta-listan alltid.. Okej att ge saker man ändå behöver, men då kan man väl ge något lite skojigare än toapapper?! Jösses, vilket folk det finns..

    tremoten.blogg.se
  • nexa79
    BängtRagnhild skrev 2009-12-21 10:20:50 följande:
    Min make fick en cd av sin styvmor för några jular sedan. En absolute dance. Med deras namn inskrivet i bläck och kaffefläckar på fodralet.
    Men second hand var ju väldigt hett för några år sen.. eller så kanske det inte var det, nej.. Hmm..

    tremoten.blogg.se
  • nexa79
    Morrdraken skrev 2009-12-21 10:34:28 följande:
    En flaska smuggelsprit och en sådan där flaska med en bit med något polkagrisliknande för att göra shots. Dricker inte shots och absolut inte mint, vilket de som gav bort det visste.
    Det kanske var en hint om att de ville ha med dig på nyårsfesten? *ler* Men rätt kass julklapp, ja. Särskilt om det inte ens var en smak du gillade.

    tremoten.blogg.se
  • nexa79

    Trollet Ludenben skrev 2009-12-21 10:37:46 följande:


    Jag fick en pryndashäst i plast av exets mamma... såh ut som nåt en 5 årig flicka hade gillat. Fick dessutom en planch med två hundar på och en handduk med en häst på. Då var jag 24 år eller nåt. Det var ju verkligen något jag önskat mig Sambon som fyller år 4 dagar innan julafton fick i år födelsedagspresent av sin farmor. En påse med chockladtomtar hahaha
    Hmm.. prydnadssaker i all ära, men i PLAST kanske inte är så skoj. Vad sa du när du fick den där hästen, och vad hände med den? Själv hade jag nog inte kunnat hålla mig ifrån att skämta till det om att jag gått i barndom igen och fått något som liknade mina gamla My Little Pony, haha. Men så är jag lite taskig ibland med..

    Chokladtomtar.. ja vad säger man, fantasibrist? Men de går ju åtminstone att äta vid tv:n..

    tremoten.blogg.se
  • Trollet Ludenben
    nexa79 skrev 2009-12-21 10:48:18 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-12-21 10:37:46 följande: Hmm.. prydnadssaker i all ära, men i PLAST kanske inte är så skoj. Vad sa du när du fick den där hästen, och vad hände med den? Själv hade jag nog inte kunnat hålla mig ifrån att skämta till det om att jag gått i barndom igen och fått något som liknade mina gamla My Little Pony, haha. Men så är jag lite taskig ibland med.. Chokladtomtar.. ja vad säger man, fantasibrist? Men de går ju åtminstone att äta vid tv:n.. tremoten.blogg.se
    jag höll god min och sa tack haha. Sen slängde jag den
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Muneca

    Min brorson fick en 4 kg exklusiv ost av min pappa (hans farfar) som han köpt på en resa i paris.. min brorson var då 5 år och han är mjölkalergiker.
    Min pappa/han farfar i sin tur räknar inte ost som mjölk.. Han är lite som gubben i mitt stora feta grekiska bröllopp där de serverar lamm (?) till brudgummens föräldrar som är vegetarianer och inte fattar problemet, det är inte kött, det är lamm!
    Men iaf, ost till en 6 åring?
    Haha aaja vi fick oss ett gott skratt iallafall!

  • Muneca

    ursäkta alla stavfel, vissa bokstäver på mitt tangentbord vill inte riktigt komma med alltid trotts att jag trycker på dem.

  • Scillan

    Jag har fått ett paket makaroner av min styvbror... Nej jag var varken utfattig eller krympling så att jag inte kunde handla mat själv.

Svar på tråden Den mest korkade julklappen