• ALLIEVERDO

    Roliga förlossningshistorier?

    Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

  • Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Little me
    erinny skrev 2010-07-18 21:38:12 följande:
    det roliga med mina förlossningar står min sambo för..
    Han tog för givet att det skulle ta jättelång tid så när jag väckte honom så var han inte så där jättesnabb.
    Då det var första barnet så var det ju lite speciellt. Jag däremot kände mig hundra på att det skulle gå snabbt.

    Jag satt på toaletten då jag tvunget skulle kissa innan vi åkte.

    Sambon har en ganska stresskänslig mage och hanterar alla stressartade genom att bajsa. Han känner att han nog måste bajsa och då är det bråttom.
    Jag skulle minsann inte flytta mig skrek jag mitt i en värk. Han förstod snart att jag var fullt allvarlig så han röt:
    Ge mig en toalettpapper så får jag gå ut.
    Så sambon går muttrande ut i det kalla, iklädd vinterjacka och shorts.
    Väl ute hittar han en liggande plint som han använde som sits. Jag hade gett mkt för att se det=)

    När han kommer in berättar han hur kallt det var..
    Gnällspik vrålar jag
    Men när han vänder sig om för att gå ser jag att han är jätteröd precis där han suttit på plinten så han har nog frusit lite om rumpestumpen..hihihi
    Åh nej! Min sambo är också en sån som ska bajsa så fort det börjar bli lite väl bråttom någonstans!
    Tur att jag har 5 min till förlossningen, jag får väl börja gå själv och invänta honom! :)
  • Dullan 79

    Detta är ett utdrag från min förlossningshistoria!! den som vill läsa hela historien får gärna gå in på min blogg och läsa!!

    Hade trodde jag slut på all dieree så jag trodde det bara var en fis!! Oj vilken tur man hade superbindan på sig! Se er framför er!!Jag droppställning (som gick dit den ville) SD som väldigt snabbt började ge sig tillkänna!! leta efter någon som kunde kolla färgen på vattnet för jag hade ju skitit på mig!!Ok kollat bindan fick godkänt!! Sen in på toa!! Tappade bindan på golvet!! Upponer!! Fick slänga trosorna som var fulla med sk......t! Pygamsbyxorna rullat in i en plastpåse!! Ännu mer SD och den där djävla droppstången!!!¤¤%#¤#¤¤%%&&/(/)(
    Kom i sängen igen med många pust och stön!!

  • Perssonlund

    dullan79   Hur kommer man in till din blogg då? Kan inte hitta någonstans!!!

  • Kraxa

    Ang detta med att diska innan. Jag vaknade kl ett på natten av täta värkar och det va bara att gå upp, ringa in och leta rätt på väskan. Sambon lullar runt i lägenheten och säger "säg till när vi ska åka in så jag hinner fixa håret". Jodå, så att...

  • NickiLi
    Kraxa skrev 2010-07-21 15:58:18 följande:
    Ang detta med att diska innan. Jag vaknade kl ett på natten av täta värkar och det va bara att gå upp, ringa in och leta rätt på väskan. Sambon lullar runt i lägenheten och säger "säg till när vi ska åka in så jag hinner fixa håret". Jodå, så att...
    Hahaha klockrent... Pratade med J om just diska grejen och han svarade att han troligen skulle damsuga och köra en maskin tvätt med om jag inte sa till honom på skarpen när det väl blir dags. Hihi
  • Dullan 79
    Perssonlund skrev 2010-07-21 12:03:40 följande:
    dullan79   Hur kommer man in till din blogg då? Kan inte hitta någonstans!!!
    Min FL blogg!! gå in på min sida här så och klicka på bloggen!! har bara skrivit min förlossning där så man kan väl inte kalla den för blog
  • hemliga ängeln

    Själva förlossningen var väl inte så kul men min man hade väldigt roligt åt kommentaren: vad liten hon är, inte konstigt att hon fick plats i magen nej jag var inte hög på lustgas men jag hade väl föreställt mig en mindre elefantunge eller nåt


    Älskade lilla Isabella 2010-05-05
  • stor grön drake
    hemliga ängeln skrev 2010-07-22 10:46:56 följande:
    Själva förlossningen var väl inte så kul men min man hade väldigt roligt åt kommentaren: vad liten hon är, inte konstigt att hon fick plats i magen nej jag var inte hög på lustgas men jag hade väl föreställt mig en mindre elefantunge eller nåt
    *ASG*
    du var iaf smartare än mig som fick för mig att de tagit fram fel unge
  • hemliga ängeln
    stor grön drake skrev 2010-07-22 18:06:47 följande:
    *ASG*
    du var iaf smartare än mig som fick för mig att de tagit fram fel unge
    Vad hade du föreställt dig då?
    Älskade lilla Isabella 2010-05-05
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?