• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • längtar74

    Mumlan74 - tack för din historia!

    Castor, jag o min man gifte oss i lördags så jag kan verkligen relatera till den krock du upplever mellan ivf-resan och bröllopet. Men njut! Det är en underbar stund, och kanske lite extra fin med tanke på situationen.

    För oss blev bröllopet rätt hastigt bestämt eftersom vi insåg att ett av våra alternativ (och kanske till slut det enda) är adoption. För att det över huvudtaget ska vara aktuellt så måste man vara gift (vilket ju är bisarrt i sig, tycker jag som svensk med en annan syn på samboskap...)

    Vi hade också bara vigsel m familjen, och alla vet om vilken situation vi är i. Det kändes på något vis som om allvaret, sorgen och glädjen över alltihop blandades: allvar och sorg för att vår resa är så knölig, men glädje över att vi gör den tillsammans:)

    Så grattis till bröllopet - ni kommer att ha en underbar dag tillsammans!

  • Poussin

    Castor - Vad roligt att ha fått ett startdatum, jag hoppas verkligen att det går vägen för er!
    7e maj är ju snart, åh vad roligt för er, bröllopsdagen är en underbar dag!

    Mumlan - Tack för att din historia, den inger hopp!

    Längtar - Grattis till att ha blivit fru Glad Förstår att var känslosamt med tanke på vad ni går igenom, önskar er verkligen lycka till!

    Linn - Har du börjat med nässprayen? Vi saknar dig! {#emotions_dlg.flower}

    Jag är rätt nöjd efter dagens VUL, såg bra ut för att vara jag, 3 blåsor av ok storlek och 3-4 mindre. Jag är supernöjd om det blir 3 blåsor med tanke på resultatet förra gången. Postade blodprovet och CvL ska ringa imorgon om hur det ser ut.

    Kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}

  • Linn73
    Poussin skrev 2011-04-13 21:17:08 följande:
    Castor - Vad roligt att ha fått ett startdatum, jag hoppas verkligen att det går vägen för er!
    7e maj är ju snart, åh vad roligt för er, bröllopsdagen är en underbar dag!

    Mumlan - Tack för att din historia, den inger hopp!

    Längtar - Grattis till att ha blivit fru Glad Förstår att var känslosamt med tanke på vad ni går igenom, önskar er verkligen lycka till!

    Linn - Har du börjat med nässprayen? Vi saknar dig! {#emotions_dlg.flower}

    Jag är rätt nöjd efter dagens VUL, såg bra ut för att vara jag, 3 blåsor av ok storlek och 3-4 mindre. Jag är supernöjd om det blir 3 blåsor med tanke på resultatet förra gången. Postade blodprovet och CvL ska ringa imorgon om hur det ser ut.

    Kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}
    Hej alla!

    Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Har varit några månader med väntan och jag har själv behövt distansera mig från allt ett tag och tänka på annat än barn. Men i dag börjar vi på ny kula igen med Suprecur. Så roligt att flera är igång och att några har plussat - det inger verkligen hopp!

    Poussin: Stort grattis till "skörden" - det ser ju riktigt lovande ut. Håller tummarna!

    Castor: Ser att du börjar på fredag. Då får vi följs åt! Kör du långa eller korta metoden?

    Passar på att uppdatera mig själv i listan.

    Kram till er alla!

    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 SoligVäntar på nytt försök:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Småsteg, amh 0,49 Nelle amh 0,3.  Sprayar: Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06. Spraystart 6/4 Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Spraystart 15/4 Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 20.
    Sprutar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3.  
    Planerat ET/FET:

    Ruvar:


    Ankaja, AMH 0,52

    Gravida: 


    Malbert, AMH 0,55


    Övrigt: 


    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • Jegs

    Hej allihopa,

    Har sprayat nu i en vecka... och har aldrig sett fram emot mens så mycket som nu... Dagarna känns som år!
    Har verkligen försökt att bara hålla mig cool och ta var dag som den kommer, men jag känner mig som orolig i kroppen och kan inte tänka klart... Slits som mellan positiva tankar om att nu ska det blir barn, samtidigt som en oro finns om att det kanske inte går. Jag vill som inte känna mig för positiv, för då blir besvikelsen så mycket större... Verkligen olustigt...

    Fortsättning följer... 

    // jegs

  • pp08

    Misa: Jag hade lågt AMH värde i höstas (tror det var 0.3) vet dock inte vad det var för 2 år sedan eftersom det inte kollades då. Har dock alltid haft 6-9 ägg vid äggplock, alltid några finfina embryo kvar för återföring, sällan något till frysen. Blev gravid vid IVF3, då det till slut var 3 fina embryo kvar (1 till mig, 2 till frysen). Det blev 1 FET, det andra klarade sig inte. Vid IVF4, resp IVF5 fick jag 2st. embryo tillbaka (inget till frysen) , sista ledde till graviditet men tidig missfall; då var det 1 som hade fäst.

    Jag använde 300 IE menopur vid IVF3, 375 vid IVF4 och 300 vid IVF5. Läkaren anser att vi har goda chanser till ny graviditet. (Jag går hos CvL i Uppsala). Nästa IVF (juni eller augusti) kommer att ha samma upplägg med korta metoden.


    Flicka 2009 ; MF feb2011
  • Castor1
    längtar74 skrev 2011-04-13 20:17:47 följande:
    Castor, jag o min man gifte oss i lördags så jag kan verkligen relatera till den krock du upplever mellan ivf-resan och bröllopet. Men njut! Det är en underbar stund, och kanske lite extra fin med tanke på situationen.

    För oss blev bröllopet rätt hastigt bestämt eftersom vi insåg att ett av våra alternativ (och kanske till slut det enda) är adoption. För att det över huvudtaget ska vara aktuellt så måste man vara gift (vilket ju är bisarrt i sig, tycker jag som svensk med en annan syn på samboskap...)

    Vi hade också bara vigsel m familjen, och alla vet om vilken situation vi är i. Det kändes på något vis som om allvaret, sorgen och glädjen över alltihop blandades: allvar och sorg för att vår resa är så knölig, men glädje över att vi gör den tillsammans:)

    Så grattis till bröllopet - ni kommer att ha en underbar dag tillsammans!
    Tack längtar74 och Stort Grattis till dig (er)! Vi har pratat om bröllop länge, vi har varit tillsammans i 13 år. Men nu, med möjlig infertilitet och allt så slog vi äntligen till. Även för oss så har adoptionsmöjligheten, och den föråldrade synen på tvåsamhet som finns, varit en bidragande orsak. Känns speciellt att göra detta ihop! Fina ord som du beskriver det med, tack!
    Poussin skrev 2011-04-13 21:17:08 följande:
    Castor - Vad roligt att ha fått ett startdatum, jag hoppas verkligen att det går vägen för er!
    7e maj är ju snart, åh vad roligt för er, bröllopsdagen är en underbar dag!

    Jag är rätt nöjd efter dagens VUL, såg bra ut för att vara jag, 3 blåsor av ok storlek och 3-4 mindre. Jag är supernöjd om det blir 3 blåsor med tanke på resultatet förra gången. Postade blodprovet och CvL ska ringa imorgon om hur det ser ut.

    Kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}
    Tack Poussin, ser fram emot vår dag, och alla dagar därefter! Jag vet dessutom att jag kommer att bli förälder, i  vilken form återstår att se. Det gäller att inte försöka se och styra sin framtid utan istället vara i nuet - en tanke jag försöker bära med mig nu...
    Vilket bra resultat du fick på VUL, Grattis!!! Ett guldägg är ju allt som behövs som sagt, härligt!!! Spännande att höra, lycka till nu! 
    Linn73 skrev 2011-04-13 21:32:50 följande:
    Hej alla!

    Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Har varit några månader med väntan och jag har själv behövt distansera mig från allt ett tag och tänka på annat än barn. Men i dag börjar vi på ny kula igen med Suprecur. Så roligt att flera är igång och att några har plussat - det inger verkligen hopp!

    Castor: Ser att du börjar på fredag. Då får vi följs åt! Kör du långa eller korta metoden?
    Hej Linn73, skönt att höra att allt är bra! Att distansera sig är nog bara nyttigt, vi kan ju trots allt ändå inte påverka vårt amh-värde... Vi börjar nästan samtidigt alltså, vad roligt! Jag gör långa perioden, även fast jag inte lyckats klura ut allting ännu... Vet att jag ska ta nässpray imorgon och så småningom ska jag spruta mig själv i magen med 450 gr menopur. Jag ringer Huddinge nästa vecka för mer detaljer, känner mig som Bambi på hal is... Lycka till, håller tummarna för många äggblåsor med ägg i!!!

    Jegs: Styrkekramar! Förstår att det är jobbigt... Lycka till!

    pp08: Beklagar verkligen missfallet, usch vad tungt! KOmmer att tänka på dig i sommar odh hålla tummarna!!!

    Kram till er alla!

     
  • Castor1
    Mumlan74 skrev 2011-04-13 19:34:27 följande:

    hej hej... vet inte riktigt om min historia kvalar in här, eftersom jag faktiskt aldrig tagit mitt AMH-värde. men, jag är en svårstimulerad jäkel med få äggblåsor som ändå lyckat sbli gravid - två gånger.

    vi startade vår resa förra våren, på sophiahemmet i stockholm. vid det första försöket utvecklades bara en follikel, och vi fick avbryta. gjorde långa protokollet och sprutade med gonal-f. vid andra försöket blev det tre äggblåsor, två ägg som befruktades och ett fint embryo som stoppades tillbaka. jag blev gravid, men fick tyvärr MA i vecka 13. det var i somras... jag frågade min läkare på SH om han tyckte att jag skulle ta AMH, men han tyckte att det var onödigt. värdet skulle förmodligen inte vara så bra och vad skulle det göra för nytta att veta det? jag hade ju faktiskt blivit gravid på mina få äggblåsor första gången!


    kan tillägga att jag i september 2009 hade FSH på 9 och något förhöjt östradiolvärde (143).

    tack vare att vi utnyttjade vårdgarantin kom vi igång med nästa försök i november. nu med menopur (375ie) i stället för gonal-f. läkaren som jag gick hos här i stockholm för att göra VUL tyckte inte att det var någon idé att jag fortsatte med behandlingen, eftersom hon tyckte att jag fick för få äggblåsor. men rmc i linköping tyckte ändå att vi skulle köra på. den här gången blev det fyra äggblåsor, tre ägg, två embryon och ett som var toppenfint.
    nu är jag gravid i v. 21.

    det KAN alltså gå, även om man har få ägg.
    jag räknar dock inte med att det ska gå en gång till utan att det blir fråga om ÄD om vi vill ha syskon...

    jag rekommenderar också alltid akupunktur. det ökar blodcirkulationen i reproduktionsorganen, vilket är bra och det finns studier som visar att det kan sänka exvis ett förhöjt FSH-värde.

    lycka till alla fantastiska kämpare!


    Stort GRATTIS och TACK! Jag tror att fler förutom jag själv behöver höra att det kan gå! Inte för att vi inte vet om svårigheterna, utan för att vi behöver stöd på vägen då vi genomgår både fysiska och psykiska påfrestningar. Det är en form av bekräftelse då jag tror att fler med mig ibland ifrågasätter sig själva och sina beslut... Det handlar om rättigheten att få känna hopp helt enkelt! 
    Kram och lycka till! 
  • Mimi71

    Hej,

    Här kommer ett mindre glatt inlägg efter alla positiva resultat, jag ber om ursäkt för det...

    Efter att ha sprutat Fostimon 375 i sju dagar var vi på VUL i morse. Jag låg vaken halva natten och var nervös inför detta.

    Och det var inte alls det resultat vi ville höra. En enda blåsa är resultatet. Jag känner mig helt tom. Läkaren tyckte ändå att jag skulle fortsätta att spruta Fostimon till på måndag då jag ska tillbaka för nytt VUL. Jag frågade då om fler blåsor kan växa till under helgen och hon sa nej.
    Varför ska jag då fortsätta med Fostimon tror ni?

    Till saken hör att hon inte är den läkare som är ansvarig för mig, kan det vara så att hon inte kan avbryta behandlingen utan det måste vara den ansvariga läkaren? Det känns bara som att dra ut på det negativa beskedet. Inte riktigt fair play om man säger så. Detta är jobbigt nog utan att få ett rakt svar. När jag frågade om det nu är totaltkört för oss svarade hon att vi får diskutera möjligheter på måndag. 

    Rynkar på näsan
    /Mimi ( AMH 0,16)

     Såg att jag trillat ur listan men jag väntar med att lägga tillbaka mig igen tills jag vet vad jag är.

  • Ankaja

    Tack för alla gratulationer. Glad  Efter 7 graviditetstest är det fortfarande ett plus. Det börjar sjunka in men det är fortfarande lite overkligt. Nu hoppas vi bara att ET klamrar sig fast i de 35 veckor som är kvar.

    Mimi71: Vad tråkigt, jag förstår att ni är besvikna. Att du ska fortsätta att spruta kanske beror på att läkaren tycker att ni ska ha ÄP på den äggblåsa som finns? Ta hand om varandra i helgen och försök koppla bort det (lättare sagt än gjort, jag vet). Jag hoppas att ni får tydliga besked på måndag så ni vet hur ni kan gå vidare.

    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 SoligVäntar på nytt försök:


    Anemon (38 år), AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Småsteg, amh 0,49 Nelle amh 0,3.  Sprayar: Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06. Spraystart 6/4 Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Spraystart 15/4 Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 20.
    Sprutar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3.  
    Planerat ET/FET:

    Ruvar:


    Gravida: 


    Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 


    Övrigt: 


    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • Poussin
    Mimi - Jag förstår att ni är besvikna, jag har själv varit där och vet hur jobbigt det är. Jag hoppas att det ser bättre ut imorgon, håller tummarna för dig! Kram {#emotions_dlg.flower}Ankaja - Grattis än en gång, härligt att det börjar sjunka in och förstår att det känns overkligt!

    Linn - Härligt att du är tillbaka och igång igen, nu kommer det gå vägen ska du se! Solig Hur går det med sprayen, känner du av den något?

    Själv ska jag på VUL nr 2 imorgon, hoppas att de 3 blåsorna växt till sig och att det blir ÄP på torsdag.

    Kram till er alla!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH