• Anonym (Orolig!!!)

    Fick nyss veta att jag har HIV

    Jag är 20 år och har precis fått veta att jag är HIV positiv.
    Det hela började för ett år sedan med att det tog slut mellan min pojkvän efter att han varit otrogen mot mig, jag tog en resa till Alanya tillsammans med min bästa kompis bara för att komma bort och ha kul.
    Där gjorde jag det största misstaget i mitt liv , jag hade oskyddat sex med en kille och fyfan vilka ångestkänslor jag hade direkt efteråt ... dem liksom bara sköljde över mig.

    Jag kom hem och blev tillsammans med min pojkvän igen, jag förträngde det som inträffade i Alanya jättelänge. Men när jag märkte att det inte stod rätt till med mig så tog jag mig tillslut i kragen och uppsökte läkare.

    Idag fick jag samtalet om att jag skulle komma dit, där berättade dem att jag var HIV positiv.

    Jag vet knappt varken ut eller in, kan inte tänka klart!! Mår så fruktansvärt dåligt...
    Hur ska jag berätta för min pojkvän? För min familj? Vänner?! ..
    Hur ska jag kunna leva med denna sjukdom, hur länge får jag leva? Så många tankar...

    Hjälp mig, hur berättar man för dem man älskar mest om sånt här?Gråter

  • Svar på tråden Fick nyss veta att jag har HIV
  • Anonym (Orolig!!!)

    Tack för allas fina inlägg. Kram

  • Anonym

    Skickar en mängd styrkekramar till dig!

    Var i exakt samma situation som din kille är. Och ja, ärligt talat så vart jag så jävla förbannad att jag klappade till min kille. Men som tur var är jag inte smittad då vi alltid skyddat oss med Kondom för att jag inte ville proppa i mig massa hormoner.

    Idag nästan två år senare lever vi fortfarande tillsammans, men vi har gått i terapi och samtal för det. Vi håller just nu på att undersöka möjligheterna att skaffa barn. Med spermadonator självklart!

    SÅ allt är inte bäcksvart!!

  • Jeans

    Ts hur reagerade killen? :-/ måste vara jobbigt för er båda! Kram

  • Anonym (kram)

    Hoppas det går bra för dig TS.

    HIV idag är ju faktiskt inte en dödsdom som det var för många år sedan...
    Det finns så bra bromsmediciner så sjukdomen klassas numer som kronisk.
    En mycket viktig skillnad.

    STOR kram, tråkig sits men jag hoppas att allt löser sig till det bästa.

  • Anonym

    Varför testade du dig inte direkt efter att du varit i Alanya? Det borde ju vara det mest rationella, speciellt med tanke på att du fick ångest för det.

  • bakeacake
    Anonym skrev 2010-11-15 20:42:51 följande:
    Varför testade du dig inte direkt efter att du varit i Alanya? Det borde ju vara det mest rationella, speciellt med tanke på att du fick ångest för det.
    För det första kan man inte se HIV i kroppen förens efter tidigast 1-2 månader...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-15 20:42:51 följande:
    Varför testade du dig inte direkt efter att du varit i Alanya? Det borde ju vara det mest rationella, speciellt med tanke på att du fick ångest för det.
    Måste bara säga att tyvärr kan man inte testa sig alltför tidigt, det måste gå ett tag innan man kan se om man har blivit smittad. Kommer inte ihåg riktigt hur länge men tror att det var ca 3 månader, virusmängden måste ha nåt en viss nivå för att det ska synas på ett blodprov.

    TS- lycka till och som sagt se till att prata med någon så att du får bra stöd och som flera tidigare sagt så är det inte en dödsdom o du kan även få barn om du skulle vilja det.
  • Binary

    TS: Kanske inte världens smartaste grej att ha oskyddat sex utomlands. Nog om det. Du har mina sympatier och då jag på nära håll sett och ser hur HIV positiva lever (har Positiv anhörig som dessutom har en Positiv Make), mår med mera så kan jag säga att det finns massvis med stöd att hämta, bland annat från "posithiva gruppen" som är en samlingspunkt för just HIV positiva. HIV i sig själv behöver aldrig utbryta i AIDS, speciellt inte med de bromsmediciner som finns idag jämfört med de som fanns för 15 år sedan. Du kan leva ett fullgott liv trots ett HIV besked.

    Om du vill prata av dig lite eller kanske bara vill få en kontakt förmedlad till någon annan HIV positiv så kan du skicka ett meddelande. Jag lyssnar gärna och hjälper till med det jag kan.

  • Anonym (Orolig!!!)

    Tack för alla råd och tips, det känns skönt att läsa här ska ni veta.
    Min sambo blev svinförbannad, ledsen och fick panik och började att gråta. Han körde precis iväg med bilen, han sa han behövde ut och köra lite för att kunna tänka... förstår honom men är livrädd att mista honom.
    Hoppas han kommer hem ikväll

  • Anonym (Orolig!!!)
    Binary skrev 2010-11-15 21:09:35 följande:
    TS: Kanske inte världens smartaste grej att ha oskyddat sex utomlands. Nog om det. Du har mina sympatier och då jag på nära håll sett och ser hur HIV positiva lever (har Positiv anhörig som dessutom har en Positiv Make), mår med mera så kan jag säga att det finns massvis med stöd att hämta, bland annat från "posithiva gruppen" som är en samlingspunkt för just HIV positiva. HIV i sig själv behöver aldrig utbryta i AIDS, speciellt inte med de bromsmediciner som finns idag jämfört med de som fanns för 15 år sedan. Du kan leva ett fullgott liv trots ett HIV besked.

    Om du vill prata av dig lite eller kanske bara vill få en kontakt förmedlad till någon annan HIV positiv så kan du skicka ett meddelande. Jag lyssnar gärna och hjälper till med det jag kan.
    Tack så jättemycket, det gör jag gärna om ett par dagar... kram
Svar på tråden Fick nyss veta att jag har HIV