• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • LillaE2012

    Skönt att allt var bra babyblue.

    Angående symtomen så varierar mina från dag till dag. Det enda som inte ändrats är brösten. De är inte lika ömma, men rör jag på dem så känner jag att de är ömma. De har ju förändrats en hel del med så jag antar att det ändras pga det? Men illamående och ingen aptit hade jag några dagar, sedan puts väck och jag har haft några dagar när jag mått hur bra som helst. Även tröttheten har ju försvunnit. Så jag tror visst det kan variera utan att vara något fel eller så är det annat som orsakar att man mår sämre just vissa dagar?

    Risig mage och känns som man har maginfluensa. ja så har det kännt för mig idag också, såg att flera hade så. Vaknade och mådde illa, kräktes nästan innan frukosten hade kommit in. Magen är gasig och orolig, många toa besök, men är inte direkt lös. Men kanske är det graviditeten som påverkar mig? Mår något bättre nu på kvällen och kräkts har jag inte gjort, men känner hur det bubblar och rör omkring där inne i tarmarna, känns "oroligt" i magen Magen är för övrigt som en stor ballong, känner mig gravid i vecka 20+, hur ska man undvika att få en kommentar snart?

  • Nikis
    Stinis83 skrev 2011-08-01 18:55:16 följande:
    Vad skönt att allt var bra Babybluey :)

    Lokesmami, jag bor i Stockholm. Täby för att vara mer exakt :)
    Jag bor i Märsta :) 
  • faceprimer
    Fisken12 skrev 2011-08-01 17:02:43 följande:
    Hej!
    Det är så roligt att läsa om alla som väntar småttingar. Själv plussade jag den 20 juli och har nog inte förtått än att det är en liten där inne. Är så rädd för att någonting ska gå fel (även om graviditeten blev en överranskning för oss). Ska bli himla roligt och jag väntar och väntar på att komma in i vecka 12 ( är i vecka 7 nu) så att jag kan berätta för hela världen. Än så länge vet bara ett av vårt kompispar. Det är så roligt att få prata med någon om det. Hur som helst så läste jag i bildtråden att det finns en FB-sida för oss so har bf i mars 2012. Länken fungerar ite och nu undrar jag om det finns någon som kan lägga in den på nytt. Kommer själv inte bli medlem där förren vecka 12 men vill så gärna följa er andra.

    Hälsningar Fisken i Alingsås 
    Hej! Välkommen och grattis Självklart är man rädd att något ska gå fel, det är nog alla. men det är inte lönt att lägga ner energi på det, man lär ju inte må bättre av att gå och oroa sig så försök njuta av Du Är Gravid just nu :-.) Jag längtar också tills jag kommer in v. 12, eller helst tills jag går förbi hela den veckan
    FB sidan vet jag inte riktigt vart den är, tror det är BebisVagga som har koll på det

    Välkommen återigen!
  • Nikis

    idag köpte jag mammajeans, kan inte ha några kläder längre :( Iof kunde jag inte ha mina jeans som jag hade innan jag blev gravid med Loke innan min nya graviditet heller, men jag känner mig verkligen ap fet :( Och jag kommer gå upp så mycket i vikt :( sist 22 kilo. och redan nu har jag 10 kilo övervikt, minst :( Någon mer som är viktnojjig.?? Sist va jag inte det. 

  • faceprimer
    Nikis skrev 2011-08-01 19:29:47 följande:
    idag köpte jag mammajeans, kan inte ha några kläder längre :( Iof kunde jag inte ha mina jeans som jag hade innan jag blev gravid med Loke innan min nya graviditet heller, men jag känner mig verkligen ap fet :( Och jag kommer gå upp så mycket i vikt :( sist 22 kilo. och redan nu har jag 10 kilo övervikt, minst :( Någon mer som är viktnojjig.?? Sist va jag inte det. 
    Jag är viktnojig. Jag är inte tjock , lite mullig sådär men jag har ändå ca 10 kg övervikt, fast det kan man nog inte tro när man ser mig. Men enligt vågen och BMI så är det övervikt. Jag har redan gått upp ca 5 KG!!!!!! Blev jättechockad när jag vägde mig hos BM, kunde inte tro de var sant.... vet inte varför jag gått upp så mycket. Sötsuget är ju borta så det kan inte vara att jag smäller i mig onyttigheter.. .
    Man har ju hört att de är svårt att gå ner för vissa efter graviditeten, sen är de ju så olika, vissa återgår ju till sin kroppsform de hade innan relativt snabbt, medans vissa verkligen får "lida" för de som graviditeten gjorde med ens kropp.. jag som hade lite mage sen innan är lite nojig att den ska bli en riktig hängmage efter graviditeten...
  • nyponblomman
    IEmelieI skrev 2011-08-01 17:26:33 följande:
    ja det var helt underbart. har även diabetes och vaknade med alldeles för lågt i söndags morse. pojkvännen fick ta hjälp av ambulans för att få väckt mig. Och pga detta blir jag jättenervös över hur bebbe mår. Jag hoppas verkligen inget har hänt. Som tur är kunde jag få mig en extra tid 10/8 för ul.
    Usch, det låter verkligen dramatiskt att du blev så dålig i söndags! Skönt att du snart har ett UL så att du kan bli lite tryggare.

    Själv så var jag på VUL idag. Var helt fantastiskt! Det första hon sa var: "här ser vi ett levande foster", en våg av värme fullkomligen sköljde över mig, vilken lycka! Enligt beräkningar utifrån senaste mensens första dag så borde jag vara i 7+3 idag, men enligt VUL:et är jag i 8+1. Härligt att bli flyttat åt det hållet! Trots att jag nu verkligen har sett bebisen så kan jag inte riktigt förstå att den verkligen finns där inom mig, undrar när jag kommer ta in det på riktigt? Kanske när man känner h*n röra sig?

    Mina symtom är inte heller helt konstanta, men de är aldrig långt borta. Illamående och en mage i uppror i kombination med otroligt ömma bröst... Men i mars kommer det att vara värt det!
  • LillaE2012
    Nikis skrev 2011-08-01 19:29:47 följande:
    idag köpte jag mammajeans, kan inte ha några kläder längre :( Iof kunde jag inte ha mina jeans som jag hade innan jag blev gravid med Loke innan min nya graviditet heller, men jag känner mig verkligen ap fet :( Och jag kommer gå upp så mycket i vikt :( sist 22 kilo. och redan nu har jag 10 kilo övervikt, minst :( Någon mer som är viktnojjig.?? Sist va jag inte det. 

    jo jag är viktnojjig. Har gått upp 20-22kg alla mina tre graviditeter och efter inte lyckats gå ner allt trots motion och nyttig mat., min kropp vill bara envist ha kvar de sista kilorna. Sen innan de försvunnit har jag hunnit bli gravid igen. Denna gång har det hunnit gått några år, men jag gick endast ner 10kg efter sista barnet och sedan gått upp några kilon. Tog ett tag innan jag förstod varför jag inte gick ner i vikt, för när jag slutade med p-pillrerna tappade jag 3kg jätte fort. Nu har jag dock gått upp de 3kg igen, men lite har nog med semestern att göra, har njutit och ätit gott lite för ofta Det viktigaste är ju ändå att bebis mår bra. Vikten får man ta tag i sen. Jag kommer iaf hålla mig borta från onyttigt denna graviditet så jag hoppas inte kilorna lägger sig på allt för mycket. Äter gör jag ju lite mer en vanligt för det är värre med illamåendet, men jag håller mig mest till mer frukt.
  • Stinis83

    Jag var normalviktig när jag blev gravid med dottern, och gick upp 21 kg. Fyra månader efter förlossningen hade jag gått ner 20 kg, och nu när jag blev gravid igen låg jag på ett kg mindre än startvikten förra gången. Hittills har jag gått upp 1,5 kg.

    Jag åt sushi till middag ikväll och fick i mig NIO laxbitar! Jag brukar inte få i mig mer än 6 bitar. Men trots 9 bitar nu vill jag bara ha mer, det är så illa så jag sitter och doppar pinnarna i sojan och stoppar i munnen :)

    Det blev som sagt två par mammabyxor här idag också, det är skönast så :) Men man undrar ju var det ska sluta om det fortsätter såhär ;)

    Och vet ni... Idag var jag riktigt löjlig... Jag ville så gärna se så att jag verkligen är gravid fortfarande, så jag köpte ett test... Plusset kom verkligen direkt och är väääääldigt starkt. Det får vara det sista testet nu :)

  • Stinis83

    Är det förresten någon mer som blivit väldigt känslig? Jag började gråta på jobbet när jag läste högsta chefens mail om Norge, och hur de jobbade för att få tag på våra kollegor där. Usch. Sen var det nåt nån av er skrev som gjorde att jag började gråta, men nu minns jag inte vad :)

  • Wielkip

    Jag har gått NER i vikt konstigt nog. Förmodligen för att jag inte längre kan äta chips pga. ändrade smaklökar, haha (åt 7-10 påsar/vecka innan och gick upp nästan 10 kg på tre år, från 58-66) vägde 67 på inskrivningen för 3 veckor sen, och igår vägde jag 65-66.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)