• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • faceprimer

    Jag tar alltid järntabletter tillsammans med mjölk, haha. Men då bör jag sluta med det då Hade ingen aning om detta faktiskt. Men om man tar järntabletten typ 30 min innan man dricker mjölk till frukosten då? Kan man göra så?


    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • Ellieott

    Mäh! Snacka om att alla säger olika. Jag frågade sjuksköterskan där jag lämnade blod och hon beskrev övertygande vad myten kom ifrån. Men jag minns inte. Då ska jag inte dricka mjölk till frukost om mitt hb börjar krångla

  • Mary Jo
    faceprimer skrev 2012-01-02 20:05:51 följande:
    Jag tar alltid järntabletter tillsammans med mjölk, haha. Men då bör jag sluta med det då Hade ingen aning om detta faktiskt. Men om man tar järntabletten typ 30 min innan man dricker mjölk till frukosten då? Kan man göra så?
    Ja,det borde funka!
    Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • Daysis

    Jag har oxå hört att man inte ska dricka mjölk till maten just för att det försämrar järnupptaget, däremot har jag aldrig hört att leverpastej skulle innehålla mycket kalcium.. Men det är ju så otroligt gott med leverpastejmackor med gurka och tomat och några glas grapefruktjuice till så jag kommer nog fortsätta med det, borde ju inte vara alltför skadligt iaf

  • micksaan

    Har för mig att min BM rekommenderade leverpastej förra graviditeten pga järnet. Äter också det på mina smörgåsar, så gott. :) Har dock inga bekymmer med järnvärdet (än i alla fall).

  • lillaknytet

    Hej tjejer.

    Hoppas det är bra med er?

    Gjorde mitt 3d UL idag, och vilken känsla att få se vårt lilla knyte som ligger och gror i magen.. En exakt kopia av sin lilla storasyster var det med Glad


  • Mary Jo
    lillaknytet skrev 2012-01-02 20:32:22 följande:
    Hej tjejer.

    Hoppas det är bra med er?

    Gjorde mitt 3d UL idag, och vilken känsla att få se vårt lilla knyte som ligger och gror i magen.. En exakt kopia av sin lilla storasyster var det med Glad

     


    Vad fin! Kollade ni kön? 
    Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • Nikis

    Idag bokade vi tid för fårat 4d ultraljud. Så på fredag är det dags. Samma vecka som jag går in i vecka 30 :) Hoppas att få fina bilder och att bebisen är samarbetsvillig :)

    Längtar :) 

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)