• MagdaA

    nu kämpar vi vidare, start: 2/1, mål: midsommar

    Kom igen nu tjejer, nu kämpar vi vidare! Jag fixade då inte ens hälften av mitt mål i höstas så ännu är det många kilon kvar. Nu är det nya friska tag, vi går mot ljusare tider och förhoppningsvis kommer energin tillbaka.

    Alla har vi olika mål, olika förutsättningar och olika "metoder", men alla kan vi peppa, tipsa, puscha och inspirera varandra.

    Välkomna hit, alla ni från gamla tråden ( www.familjeliv.se/Forum-24-64/m61257250.html) men även alla nya!


    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • Svar på tråden nu kämpar vi vidare, start: 2/1, mål: midsommar
  • MagdaA

    go morron!

    håller på att baka å fixa inför minsta pojkens 1års kalas idag, vi packar ihop oss och åker 15 mil till mina föräldrar, eftersom de flesta av mina syskon bor där i kring så firar vi hos mormor och morfar istället

    Igår va första dagen på det här året som jag INTE va ute på nån motionsrunda. Hann helt enkelt inte. Vi hade ströämavbrott nästan hela torsd + fred så min planering sprack helt. Men idag ska jag ut maken är ute och skottar nu, när han kommer in sticker jag ut på en runda med hunden innan vi ska åka.

    Har snöat helt galet mycke här nu senaste dagarna, vi har fått MYCKE snö i vinter så nu får det räcka!

    Maten har jag skött bra, hade gäster igår och bjöd på gofika men jag tog bara av fruktsalladen Hade ju lovat att hålla mig till Matteus kalas (idag) och det har jag hållit, så IDAG; ska jag unna mig lite kalas-fika, får se hur magen fixar de...

    Önskar er alla en trevlig helg!


    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • GossipGirl

    Hej allihopa :)

    Hur har ni haft det i helgen? Motionerat något? Gjort något roligt?
    Själv var jag ute på festligheter i fredags och bakisåt hela gårdagen så jag tror på dåligt resultat imorgon. Men det är det värt för jag har haft en så himla rolig helg, haha. Har ju varit på Friskis flera gånger och powerwalkat flera dagar den här veckan så jag måste påminna mig om det när jag tänker på allt jag stoppade i mig igår. Både potatisgratäng och cupcake. Och en hel del cider och vin i fredags. Oj oj.
    Men jag måste påminna mig om att det ju egentligen inte är något snedsteg heller för jag har ju faktiskt en äta-vad-man-vill-dag per vecka. Men jag behöver ha en sån dag för om det är noll-tolerans så funkar det inte för mig. Dels är det jobbigt att aldrig få, men på grund av tidigare erfarenheter så hamnar jag lätt i tokiga tankemönster. Jag var lite ätstörd i tonåren och måste få tycka att det är okej att äta allt för annars får jag råångest de gånger jag får i mig något onyttigt. Det är hela tiden en avvägning för mig. Jag har liksom svårt med den där balansen. Antingen har jag vägt för lite och folk har hetsat mig att gå upp och då har jag gått upp för mycket istället. Fram och tillbaka.
    Det är därför min "strategi" är så genomtänkt den här gången. Att lära mig ordentligt att äta på rätt sätt för att känna mig sund och fin, och för att liksom lära mig ett sätt att äta på för resten av livet. Metoden måste vara så pass hållbar.

    Gud, förlåt för det massiva dagboksinlägget såhär på kvällskvisten, haha. Men det känns skönt att kunna dela med sig även om sånt här.     

  • Liindatorri

    För mig har hela helgen och veckan varit åt helskotta. Jag har ätit för mycket kolhydrater i veckan och nu i helgen så har jag ätit onyttigt hela helgen. Så jag blir inte förvånad om det blir plus på vågen Rynkar på näsan
    Men jag tror det är viktigt för mig att väga mig ändå imorgon och skriva in resultaten som ett slags "straff" för mig själv. Att jag verkligen ser vad skitmat gör med kroppen och inte blundar för det.

    Så det blir skärpning från och med imorgon och jag ska köra stenhårt i veckan för nästa helg ska jag till badhuset!Skäms

  • Liindatorri
    GossipGirl skrev 2012-01-22 19:48:37 följande:
    Hej allihopa :)

    Hur har ni haft det i helgen? Motionerat något? Gjort något roligt?
    Själv var jag ute på festligheter i fredags och bakisåt hela gårdagen så jag tror på dåligt resultat imorgon. Men det är det värt för jag har haft en så himla rolig helg, haha. Har ju varit på Friskis flera gånger och powerwalkat flera dagar den här veckan så jag måste påminna mig om det när jag tänker på allt jag stoppade i mig igår. Både potatisgratäng och cupcake. Och en hel del cider och vin i fredags. Oj oj.
    Men jag måste påminna mig om att det ju egentligen inte är något snedsteg heller för jag har ju faktiskt en äta-vad-man-vill-dag per vecka. Men jag behöver ha en sån dag för om det är noll-tolerans så funkar det inte för mig. Dels är det jobbigt att aldrig få, men på grund av tidigare erfarenheter så hamnar jag lätt i tokiga tankemönster. Jag var lite ätstörd i tonåren och måste få tycka att det är okej att äta allt för annars får jag råångest de gånger jag får i mig något onyttigt. Det är hela tiden en avvägning för mig. Jag har liksom svårt med den där balansen. Antingen har jag vägt för lite och folk har hetsat mig att gå upp och då har jag gått upp för mycket istället. Fram och tillbaka.
    Det är därför min "strategi" är så genomtänkt den här gången. Att lära mig ordentligt att äta på rätt sätt för att känna mig sund och fin, och för att liksom lära mig ett sätt att äta på för resten av livet. Metoden måste vara så pass hållbar.

    Gud, förlåt för det massiva dagboksinlägget såhär på kvällskvisten, haha. Men det känns skönt att kunna dela med sig även om sånt här.     
    Jag tror precis som du att det är viktigt med dagar då man bestämmer sig för att unna sig lite gott och utan dåligt samvete. Jag är sådan att om jag inte får unna mig något eller går ut för hårt för något så ger jag oftast upp bara för att den där tanken som du prata om att man aldrig mer kommer få unna sig.
  • puffen2009

    Här har det inte heller gått bra . Dagen efter min första motionsrunda blev jag sjuk i influensa så jag har legat större delen av veckoslutet och mest ätit skräp. Ikväll var jag dock ute på en timmes promenad i snön och det var skönt. Imorgon blir det skärpning med maten och även en promenad på kvällen! Blir nog + på vågen däremot...

  • puffen2009
    GossipGirl skrev 2012-01-22 19:48:37 följande:
    Hej allihopa :)

    Hur har ni haft det i helgen? Motionerat något? Gjort något roligt?
    Själv var jag ute på festligheter i fredags och bakisåt hela gårdagen så jag tror på dåligt resultat imorgon. Men det är det värt för jag har haft en så himla rolig helg, haha. Har ju varit på Friskis flera gånger och powerwalkat flera dagar den här veckan så jag måste påminna mig om det när jag tänker på allt jag stoppade i mig igår. Både potatisgratäng och cupcake. Och en hel del cider och vin i fredags. Oj oj.
    Men jag måste påminna mig om att det ju egentligen inte är något snedsteg heller för jag har ju faktiskt en äta-vad-man-vill-dag per vecka. Men jag behöver ha en sån dag för om det är noll-tolerans så funkar det inte för mig. Dels är det jobbigt att aldrig få, men på grund av tidigare erfarenheter så hamnar jag lätt i tokiga tankemönster. Jag var lite ätstörd i tonåren och måste få tycka att det är okej att äta allt för annars får jag råångest de gånger jag får i mig något onyttigt. Det är hela tiden en avvägning för mig. Jag har liksom svårt med den där balansen. Antingen har jag vägt för lite och folk har hetsat mig att gå upp och då har jag gått upp för mycket istället. Fram och tillbaka.
    Det är därför min "strategi" är så genomtänkt den här gången. Att lära mig ordentligt att äta på rätt sätt för att känna mig sund och fin, och för att liksom lära mig ett sätt att äta på för resten av livet. Metoden måste vara så pass hållbar.

    Gud, förlåt för det massiva dagboksinlägget såhär på kvällskvisten, haha. Men det känns skönt att kunna dela med sig även om sånt här.     
    Låter som att du verkligen tänkt igenom det här! Du verkar ha en bra plan
  • Angelica 87

    Nu har jag skrivit in min vikt, skäms lite för den :( Idag så börjar resan neråt i vikten.. Vilken tur att det är en massa snö ute extra jobbigt att dra vagnen då.. Har även mätt omkretseb runt magen, men den vill jag inte skriva upp..

    {#emotions_dlg.flower}  RESULTAT  {#emotions_dlg.flower}Magda start: 2/1. 79,7 kg, 106 cm.                NU:  76,5   kg, 100 cm.  (-3,2 kg, -6 cm)
    Mindran start: 2/1. 101,1 kg, 103  cm.          NU:  100,1  kg, 103 cm. (-1,0 kg)
    Liindatorri
    start: 2/1. 76,8 kg,  89 cm.           NU: 73,7 kg (-3,1  kg, 2 cm)
    missIce start 2/1. 88,4   kg                             NU: 88,4 kg
    Sniffs start 2/1 82,3 kg   79 cm                      NU: 82,3   kg
    Sarus85 start 2/1 66.1 90   cm                       NU: 65.4 90 cm (-0.7  kg)
    Carpe  Diem 08 2/1 62.1 kg 83  cm               NU:  62.1 kg, 83 cm
    GossipGirl   start: 2/1 73,5  kg                         NU: 71,1 (-2,4  kg)
    Prins06
    start 2/1 71kg 98cm                           NU: 71kg   98cm
    NochA start: 2/1,   70kg                                     NU: 69,1 kg (-0,9kg)
    Svalövsmamma
      start 2/1  68,3 kg                 NU: 67,1 kg (-1,2 kg)
    puffen2009
    start: 2/1, 83,9 kg                          NU: 83,9 kg
    Angelica 87
    start 23/1, 93,0                              NU:

  • Sarus85
    {#emotions_dlg.flower}  RESULTAT  {#emotions_dlg.flower}Magda start: 2/1. 79,7 kg, 106 cm.                NU:  76,5   kg, 100 cm.  (-3,2 kg, -6 cm)
    Mindran start: 2/1. 101,1 kg, 103  cm.          NU:  100,1  kg, 103 cm. (-1,0 kg)
    Liindatorri
    start: 2/1. 76,8 kg,  89 cm.           NU: 73,7 kg (-3,1  kg, 2 cm)
    missIce start 2/1. 88,4   kg                             NU: 88,4 kg
    Sniffs start 2/1 82,3 kg   79 cm                      NU: 82,3   kg
    Sarus85 start 2/1 66.1 90   cm                       NU: 64.9 90 cm (-1.2  kg)
    Carpe  Diem 08 2/1 62.1 kg 83  cm               NU:  62.1 kg, 83 cm
    GossipGirl   start: 2/1 73,5  kg                         NU: 71,1 (-2,4  kg)
    Prins06
    start 2/1 71kg 98cm                           NU: 71kg   98cm
    NochA start: 2/1,   70kg                                     NU: 69,1 kg (-0,9kg)
    Svalövsmamma
      start 2/1  68,3 kg                 NU: 67,1 kg (-1,2 kg)
    puffen2009
    start: 2/1, 83,9 kg                          NU: 83,9 kg
    Angelica 87
    start 23/1, 93,0                              NU:

    Kan knappt tro det måste vara nått fel med min våg eller så börjar jag tappa muskler! Men -0.5 kg! Kan man ju inte annat än va nöjd med! Nu frukost sen årets första joggingrunda, kommer bli tufft!
  • MagdaA
    {#emotions_dlg.flower}  RESULTAT  {#emotions_dlg.flower}Magda start: 2/1. 79,7 kg, 106 cm.                NU:  76,5   kg, 98 cm.  (-3,2 kg, -8 cm)
    Mindran start: 2/1. 101,1 kg, 103  cm.          NU:  100,1  kg, 103 cm. (-1,0 kg)
    Liindatorri
    start: 2/1. 76,8 kg,  89 cm.           NU: 73,7 kg (-3,1  kg, 2 cm)
    missIce start 2/1. 88,4   kg                             NU: 88,4 kg
    Sniffs start 2/1 82,3 kg   79 cm                      NU: 82,3   kg
    Sarus85 start 2/1 66.1 90   cm                       NU: 64.9 90 cm (-1.2  kg)
    Carpe  Diem 08 2/1 62.1 kg 83  cm               NU:  62.1 kg, 83 cm
    GossipGirl   start: 2/1 73,5  kg                         NU: 71,1 (-2,4  kg)
    Prins06
    start 2/1 71kg 98cm                           NU: 71kg   98cm
    NochA start: 2/1,   70kg                                     NU: 69,1 kg (-0,9kg)
    Svalövsmamma
      start 2/1  68,3 kg                 NU: 67,1 kg (-1,2 kg)
    puffen2009
    start: 2/1, 83,9 kg                          NU: 83,9 kg
    Angelica 87
    start 23/1, 93,0                              NU:
    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • MagdaA

    Står kvar på samma vikt den här veckan, men -2 cm till i midjan så nått har hänt iaf Gissar att vikten är densamma eftersom vi kalasat både lördag och söndag med gd mat och massa fika, dessutom har jag mens nu å då går jag alltid upp litegrann.

    Ny vecka, nya friska tag! Har precis kommit in från 1 timmes rask promenad med hund och barnvagn. Nu har jag MASSOR att göra och hoppas att pojken sover ett tag till, han va inte alls nå pigg i morse, verkade ha ont i magen å bara grina så fort jag satte ner honom.

    Saurus: hur gick joggingrundan?


    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
Svar på tråden nu kämpar vi vidare, start: 2/1, mål: midsommar