• Anonym

    min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!

    dumma dumma mig! jag skulle gå in och duscha plockade bort skurhink och alla farliga och vassa föremål som min bebis kunde få tag på. satte h*n sen på golvet med lite leksaker och gick in i duschen. tittade till h*n mellan schampoonering och avsköljning. i ett kort obevakat tillfälle får h*n tag i toalettborsten( som jag totalt glömde bort) och i där har jag klorin blandat med rengöringsmedel. h*n fick på händerna och i munnen..vet inte hur stor mängd. hoppade ur duschen och klädde av och satte h*n i duschen och sköljde i munnen. tror inte h*n fick i sig så mycket..men en halvtimme senare vart h*n väldigt trött och ligger nu och sover. tror ni de är nån fara?? usch har så dåligt samvete och känner mig som världens sämsta!

  • Svar på tråden min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!
  • Amy27

    Men snälla TS förstår du inte varför folk är upprörda eller tror att du trollar?!?
    Ditt barn får i sig klorin och du sätter dig framför datorn för att googla om det är ngn fara för livet!!!! Å startar en tråd här!!
    Det du borde gjort är att ringa giftcentralen direkt eller åka till akuten. Eller båda.

    Det är ingen som säger att du inte kan ta hand om dina barn men i detta fall gjorde du fel. Det kunde faktiskt gått riktigt illa om barnet fått i sig lite större mängd.

  • Modgun
    Anonym skrev 2012-03-18 20:11:24 följande:
    Orkar egentligen inte ens svara..men känner att jag måste! 1. Läs hela tråden och alla mina inlägg om ni ska kommentera. 2. Jag hade glömt laddaren i bilen 3. Barnet mår tipp topp och inte på väg att dö 4. Jag googlade som sagt runt först för hitta om de var nån livsfara. 5. Sen rådfrågade 6. Kommer aldrig hända att jag frågar nått igen här efter alla dessa påhopp 7. Jag klarar ta hand om mina barn bra tack!

    uppenbarligen inte.
  • Anonym

    De var inte så att de va liter vis eller ens milliliter..h*n fick lite från fingret.. Och jo många som sagt att jag är dum i huvudet,olämplig förälder..osv osv.. Behöver inte ta sån skit och tänker inte bry mig ett skit om denna här sidan mer..skriv ni vad ni vill jag vet att jag är en bra mamma till mina barn!

  • 3 barns mamma84
    Anonym skrev 2012-03-18 20:11:24 följande:
    Orkar egentligen inte ens svara..men känner att jag måste! 1. Läs hela tråden och alla mina inlägg om ni ska kommentera. 2. Jag hade glömt laddaren i bilen 3. Barnet mår tipp topp och inte på väg att dö 4. Jag googlade som sagt runt först för hitta om de var nån livsfara. 5. Sen rådfrågade 6. Kommer aldrig hända att jag frågar nått igen här efter alla dessa påhopp 7. Jag klarar ta hand om mina barn bra tack!

    En vettig människa skulle inte sätta här inne och be om råd.
    En vetting människa skulle ringa 112 om inte telefonen mobilen fungerar tar man sig till närmsta granne och ringer !
    Så gör en vetting människa.
    Vi är många vettinga männsikor här och många av oss har barn och vet vad man gör och ger DIG tips och rd men du skiter i det.
    FYFAN det handlar om dit barn.

    Nästa gång ta bort allt som är giftigt och ta dom högt upp.       
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Konvaljen

    I somras fick min son, då 10 ,månader eventuellt i sig gift från en myrdosa som vi glömt framme vid altanen. Det var ju knappast så att vi satte oss ner och googlade och gissade huruvida han fått i sig giftet eller ej. Normalt funtade människor rinner 112' blir kopplade till giftinformationscentralen och följer deras råd. I vårt fall att åka in illvillig akuten och ge sonen aktivt kol samt följa upp med olika prover. TS: du agerar väldigt konstigt om du inte kontaktar vården tycker jag. Låt de göra bedömningen huruvida klorinet var farligt för ditt barn eller ej.

  • Konvaljen
    Anonym skrev 2012-03-18 20:32:41 följande:
    De var inte så att de va liter vis eller ens milliliter..h*n fick lite från fingret.. Och jo många som sagt att jag är dum i huvudet,olämplig förälder..osv osv.. Behöver inte ta sån skit och tänker inte bry mig ett skit om denna här sidan mer..skriv ni vad ni vill jag vet att jag är en bra mamma till mina barn!

    Men du skriver ju i din TS att han fick på händerna och i munnen, nu är det bara lite på fingret. Viss skillnad måste jag säga...
  • Tokstolla
    Anonym skrev 2012-03-18 19:33:27 följande:
    Jag är rätt ny här så jag vet inte om man får göra så här som jag tänker göra men är det inte okej så får ni säga till så tar jag bort inlägget.

    Jag har själv inga barn så när jag läste denna tråd så började jag fundera.

    Hur gör ni andra när ni behöver duscha och där är ingen annan som kan passa barnet?

    Förutom då det självklara att man plockar bort det som kan vara farlig men man kan ju inte plocka bort allt som t ex. möbler och kablar.
    Jag har alltid tagit med mig barnet in i badrummet och satt honom i sin matstol ihop med ett par leksaker eller liknande. Vi har alltid haft ögonkontakt så att vi båda känt oss trygga. 

     
  • Leiben

    Chockad över denna hysteriska masspsykos som pågår här.

    Vanligtvis gillar jag fl men det här är typexempel på trådar som spårar ur. Skäms faktiskt över vissa inlägg här! 

  • finskaflikkan

    Läst hela tråden nu och som vanligt går viss på riktigt hårt... FL i ett nötskal.

    reagerar oxå på att du inte ringde DIREKT, (vet du hade ej tele) men du kanske har grannar? Kan kontakta nån på nätet? Går alltid att få kontakt med 112 +gift. Bara man vill. 

    Hur som helst verkar allt ha gått bra nu! *pust* Och in case of emergency... HA laddaren HEMMA eller i din handväska som du alltid har med dig så att du kan ringa!     

Svar på tråden min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!