• Forumvärd

    Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!

    GrönaDruvan vann "mammamage"-tävlingen.  Vinsten består av träningsprogrammet Maghjälpen och coaching av  träningsexperten Elmina.

    Nu har du chansen att följa GrönaDruvans träning och framsteg.
    Hon kommer att uppdatera oss allt eftersom så håll koll! Solig

    Har du en egen fråga till Elmina?
    Ställ den gärna här
    www.familjeliv.se/Forum-15-439

    Mammamage-tävlingen
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/tavlingar-anordnade-av-familjeliv-231/forum/m64096506.html

  • Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!
  • GrönaDruvan

    Ja, jag har haft en svacka några dagar... Kanske beror på att jag varit så sur och irriterad i flera dagar... Humöret kanske gjort att det gått sämre...

  • Träningsexpert Elmina
    GrönaDruvan skrev 2012-04-20 13:03:21 följande:
    Ja, jag har haft en svacka några dagar... Kanske beror på att jag varit så sur och irriterad i flera dagar... Humöret kanske gjort att det gått sämre...

    Jag tror att många känner igen det där med svackor!

    Jag kommer skriva mer om det längre fram,

    Är det fler som känner igen det?

    Har ni några tips hur ni hanterar brist på motivation?      
  • Nelia82

    Svackor är skit. Jag försöker ta lätt på dem, man vet ju att det går över så småningom. Sen är det bara att tvinga sig ut efter några dagar om inget hänt innan dess. Det vet vi nog alla, att man mår så mycket bättre när man fått träna. Endorfiner på burk hade inte varit fel, tack

    Humöret går ju upp och ner rätt rejält på oss kvinnor. Det är bara att acceptera, ta en chokladbit den dagen om det krävs. Nästa dag är en ny dag, och man ska nog inte haka upp sig så mycket på gårdagen. Vi är ju rätt duktiga på att ge oss själva dåligt samvete, vilket jag tror bara förvärrar humöret.

    Det brukar funka på mig iaf. Att försöka att inte vara för hård mot mig själv när jag kommer in i en svacka.

  • Träningsexpert Elmina
    Nelia82 skrev 2012-04-20 16:38:09 följande:
    Svackor är skit. Jag försöker ta lätt på dem, man vet ju att det går över så småningom. Sen är det bara att tvinga sig ut efter några dagar om inget hänt innan dess. Det vet vi nog alla, att man mår så mycket bättre när man fått träna. Endorfiner på burk hade inte varit fel, tack

    Humöret går ju upp och ner rätt rejält på oss kvinnor. Det är bara att acceptera, ta en chokladbit den dagen om det krävs. Nästa dag är en ny dag, och man ska nog inte haka upp sig så mycket på gårdagen. Vi är ju rätt duktiga på att ge oss själva dåligt samvete, vilket jag tror bara förvärrar humöret.

    Det brukar funka på mig iaf. Att försöka att inte vara för hård mot mig själv när jag kommer in i en svacka.
    Så sant! Det ligger så mycket i att inte ge sig själv dåligt samvete.

    Sen kan det vara bra att "tvinga" sig ut, ha inga krav på träningen utan lita på att kroppen är gjord för att röra på sig och tillslut kommer endorfinerna ikapp, du ska bara över tröskeln. 
  • GrönaDruvan

    Nu har jag 15 min rast på jobbet, så då passar jag på att göra mina magövningar!!! Jobbar 9-21 idag och imorse va det kaos och fanns ingen tid,och ikväll kommer jag stupa i säng! Tur man har många små raster!

  • Boosse
    GrönaDruvan skrev 2012-04-21 16:46:55 följande:
    Nu har jag 15 min rast på jobbet, så då passar jag på att göra mina magövningar!!! Jobbar 9-21 idag och imorse va det kaos och fanns ingen tid,och ikväll kommer jag stupa i säng! Tur man har många små raster!
    12-timmars pass och du tränar på rasten, du är motiverad, heja!!!
Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!