• Forumvärd

    Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!

    GrönaDruvan vann "mammamage"-tävlingen.  Vinsten består av träningsprogrammet Maghjälpen och coaching av  träningsexperten Elmina.

    Nu har du chansen att följa GrönaDruvans träning och framsteg.
    Hon kommer att uppdatera oss allt eftersom så håll koll! Solig

    Har du en egen fråga till Elmina?
    Ställ den gärna här
    www.familjeliv.se/Forum-15-439

    Mammamage-tävlingen
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/tavlingar-anordnade-av-familjeliv-231/forum/m64096506.html

  • Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!
  • GrönaDruvan

    Jag går alltid snabbt i ca 10 min innan jag börjar springa. Gör jag inte det så blir jag väldigt väldigt trött direkt. Sen gör jag små pauser emellanåt..tex stannar och tar ett djupt andetag eller går snabbt en liten liten bit.. Fast jag springer mestadels.

  • Träningsexpert Elmina
    Boosse skrev 2012-04-25 21:48:30 följande:
    Smart,  ett program ska jag göra för mina hemmaövningar, även om de inte är så många men antal och serier. Att boka in gympass, både gym och hemma har jag svårt med eftersom min sambo hoppar in och jobbar då och då, det kan alltså bli dagtid, kvälltid och natt, när som helst med andra ord. I sommar ska han jobba i Norge men jag får försöka ta med 1 ½ åringen till gymmet om då det inte finns några gruppass så kan jag låsa in oss i hallen med de maskiner jag kör mest på :)

    bra att du ser möjligheterna. Ditt barn blir tidigt insprirerat till träning!
  • Träningsexpert Elmina
    Cissi87 skrev 2012-04-25 20:27:37 följande:
    Jäklar va bra jobbat! En hel mil!  

    Duktigt jobbat Krambjörn! Man måste ju börja nånstans lixom. Lite så tänker jag. 
    Pepp pepp!! Solig

    Det är mitt mål, att fixa en mil. Min kusin har sagt att hon ska följa med. Måste ha nån att springa efter/med om jag ska springa så långt. Nästa torsdag är det vårruset här i Växjö. Och då ska jag springa med jobbarkompisarna. Förra året kom jag före allihop plus att jag va gravid :).

    Jag har en fråga om mellis. Jag älskar yoghurt! Turkist yoghurt eller vanlig lätt yoghurt, vad är bäst? Brukar ha musli eller nån frukt i.  
    Lätt yoghurt är turkisk yoghurt utblandat med vatten. det är dock mycket lättare att få i sig mycket energi genom turkisk yoghurt så väljer du den varianten bör du äta mindre
  • Boosse
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-04-26 17:44:43 följande:
    bra att du ser möjligheterna. Ditt barn blir tidigt insprirerat till träning!
    När jag ligger i sängen på rygg och gör benkast och armhävningar lägger hon sig och härmar mig. Om hon inte lägger sig på mig eller över mig och saboterar för sin kära mor :)
  • GrönaDruvan

    Mina söner lägger sig brevid mig när jag gör mina magövningar också, och försöker härmas! Äldsta sonen säger att han ska träna när han blir stor och så visar han hur fort han kan springa!! Hihi

  • Krambjörn

    Känns så tungt för mig, kämpar verkligen men det går verkligen skit för mig. Socker/gotte suget blir jag inte av med och det händer inte ett smack på mig inte äns med måttbandet
    Känner mig bara mer o mer deppig och gråtfärdig över hur min kropp noch hela jag förfaller.
    Jag vet inte vad elelr hur jag ska äta.
    Jag verkar stå stilla på samma plats    

  • GrönaDruvan

    Krambjörn....stackarn. Kämpa på ändå! Du ska se att det kommer! Det går inte så bra för mig heller...trodde jag skulle märka mycket mer. Fast jag märker iaf, och det gör att jag kämpar vidare, för min mage SKA bli platt!! Du kanske ska ta hjälp av Elmina? Om jag inte minns fel tar hon 750:- första månaden och sen 450:- i månaden. Då lägger hon upp personligt träningsprogram och matmeny till dig? Inte för att jag ska göra reklam på något sätt, men hade jag vetat det tidigare så hade jag tagit hjälp innan! Jag vet ju inte exakt hur det funkar eftersom jag vann detta, men gå in på hennes blogg eller så kanske Elmina kan svara här om hon vill... Ge inte upp nu iaf krambjörn!! Jag hejar på dig!!!

  • Träningsexpert Elmina
    Krambjörn skrev 2012-04-26 21:20:38 följande:
    Känns så tungt för mig, kämpar verkligen men det går verkligen skit för mig. Socker/gotte suget blir jag inte av med och det händer inte ett smack på mig inte äns med måttbandet
    Känner mig bara mer o mer deppig och gråtfärdig över hur min kropp noch hela jag förfaller.
    Jag vet inte vad elelr hur jag ska äta.
    Jag verkar stå stilla på samma plats    

    Förstår din frustration.

    Hur många måltider äter du?

    Äter du mellanmål och vad i så fall? 

    Prova att skriv upp allt du äter under ett par dagar för att få lite koll.   

    Förutom att du ser svart på vitt vad du äter så tänker du till innan du småter, det är ju jobbigt att behöva skriva upp allt!  

        
  • GrönaDruvan

    Det har hjälpt mig jättemycket att skriva hur jag äter! Jag gjorde det i 2 veckor och vilken koll man fick! Nu vet jag nästan precis vad jag ska undvika för att inte få uppblåst och gasig mage! Helt klart var det småätandet som skapade detta!

Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!