• Forumvärd

    Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!

    GrönaDruvan vann "mammamage"-tävlingen.  Vinsten består av träningsprogrammet Maghjälpen och coaching av  träningsexperten Elmina.

    Nu har du chansen att följa GrönaDruvans träning och framsteg.
    Hon kommer att uppdatera oss allt eftersom så håll koll! Solig

    Har du en egen fråga till Elmina?
    Ställ den gärna här
    www.familjeliv.se/Forum-15-439

    Mammamage-tävlingen
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/tavlingar-anordnade-av-familjeliv-231/forum/m64096506.html

  • Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!
  • GrönaDruvan

    Dags att gå upp och snart åka till jobbet... Hade tänkt köra sista lång passet med löpning i helgen (sista innan Gbg varvet), men det ser mörkt ut..har så ont i halsen så jag knappt kan svälja. Blir så less.. Får väl kolla upp så det inte är halsfluss..

  • Träningsexpert Elmina
    GrönaDruvan skrev 2012-05-05 06:40:29 följande:
    Dags att gå upp och snart åka till jobbet... Hade tänkt köra sista lång passet med löpning i helgen (sista innan Gbg varvet), men det ser mörkt ut..har så ont i halsen så jag knappt kan svälja. Blir så less.. Får väl kolla upp så det inte är halsfluss..

    Men vad segt! Krya på dig!

     
  • Krambjörn

    Idag har jag tränat styrke och kondition så svetten runnit Sen har jag dessutom varigt ute på en power walk där jag gick fort och sedan joggade vart annat, nu skall jag ut och cykla en snabbis för att sedan äta något gott med maken.
     

    Du träningsexperten:

    KAn man äta tex lite som LCHF men inte fullt ut men ändå gå ner i vikt?

    Jag har helt skippat pasta,potatis nu men tänker någon gång bara ta typ någon liten näve qinoua (Stavas?) och äter alltid sallader med mycket kött och andra saker med mycket protein samt dricker proteindricka.
    Alltså kan man äta typ bacon,ostar osv       

  • Krambjörn

    Har inte alls blivit så mycket ränande och motion idag
    Min j*vla panikångest satte stopp för det totalt och med bröstsmärta (Som man får vid panikattack ofta) så vågade jag inte cykla vidare trots man ska övervinna skiten så vann den skiten igen över mig
    Blir så otroligt ledsen över detta.
    ALLTID när jag vill leva sunt, träna och äta bra så sätter det käppar i hjulen för mig    

  • GrönaDruvan

    Fortfarande inte kunnat träna.... Gör magövningar, men inget annat. 3 cm på måttbandet nu det onda i halsen är något bättre, men rethostan är jobbig. Får se om jag springer eller går runt vårruset på tisdag, känner att jag hellre vill vara i form till stora varvet på lördag! Stackars dig krambjörn tycker ändå du är väldigt duktig och kämpar på!

  • Cissi87
    Krambjörn skrev 2012-05-06 21:19:06 följande:
    Har inte alls blivit så mycket ränande och motion idag
    Min j*vla panikångest satte stopp för det totalt och med bröstsmärta (Som man får vid panikattack ofta) så vågade jag inte cykla vidare trots man ska övervinna skiten så vann den skiten igen över mig
    Blir så otroligt ledsen över detta.
    ALLTID när jag vill leva sunt, träna och äta bra så sätter det käppar i hjulen för mig    
    Usch din stackare! 
    Har (har inte haft på rätt länge dock, peppar peppar) panikångest med.  Så himla jobbigt. Min sambo är bäst på att "ta mej ur" det. Va mycket sånt i samnband med att Agnes föddes. Hon hade ett hjärtfel och jag skyllde ju allt det på mej. Obestämd 
    Ta en dag i taget och se till att ta det lugnt när du märker att det kryper på dej! Va stark!!! Hjärta Du kan övervinna det. 

    Igår hade jag vilodag. Och idag sprang jag runt sjön (ca 6-7km) med barnvagnen och ena hunden. Imon blir det "vilodag" med bara styrketräning och pw (om vädret och Agnes tillåter vill säga).

    Hoppas ni har haft en bra helg iaf.  
  • Boosse

    Har inte tränat på 2 veckor nu och maten ja, helt åt helskotta. Vart kalas med massa resten, utflykter, ja name it. Har ätit så onyttigt man kan. Har ingen lust att träna fastän jag vet att innerst inne så vill jag. Känner mig alldeles nedstämd och dan. Usch!

Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!