• Forumvärd

    Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!

    GrönaDruvan vann "mammamage"-tävlingen.  Vinsten består av träningsprogrammet Maghjälpen och coaching av  träningsexperten Elmina.

    Nu har du chansen att följa GrönaDruvans träning och framsteg.
    Hon kommer att uppdatera oss allt eftersom så håll koll! Solig

    Har du en egen fråga till Elmina?
    Ställ den gärna här
    www.familjeliv.se/Forum-15-439

    Mammamage-tävlingen
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/tavlingar-anordnade-av-familjeliv-231/forum/m64096506.html

  • Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!
  • Underbar

    Ja det syns verkligen jättemycket, bra jobbat!
    För egen del så har jag ett fläskigt överhäng, tror inte det går att träna bort utan där måste jag nog ta till kniven om jag vill ha platt mage. 

  • Träningsexpert Elmina
    GrönaDruvan skrev 2012-06-02 20:24:35 följande:
    Va kul att ni märker skillnad! Jag trodde ju innan de här 8 veckorna att min mage var ett hopplöst fall. Jag har alltså i nästan 2 år trott att det inte går att fixa själv. Jag trodde ända utvägen var en bukplastik, vilket jag är livrädd för, men nu vågar jag faktiskt tro att magen kan bli platt!! Alltså känslan att kunna knäppa byxor som inte gick innan och att se mina fötter är otrolig! Jag börjar se propertionelig (skratta inte, jag vet verkligen inte hur det ordet stavas, hihi) i min späda lilla kropp! Som du skrev krambjörn så känns hållningen bättre också, har ju börjat få lite muskler som håller in maginnehållet!! Tack Elmina för all hjälp, jag kommer för evigt vara dig tacksam! Det är lite svårare att träna på sommaren och speciellt när det är fint väder, när man bara vill lata sig, men ska verkligen fortsätta!

    Tack själv för att du delat med dig!

    vi får flytta ut träningen i trädgården/ parken så får vi lite D-vitamin av solen på köpet.  
  • LokesMammi

    Blir det nån ny sån här tävling? Vore trevligt. =) Då ska jag vara med o tävla med min feta mage. Den är ju större än vad GrönaDruvans mage är från början. hehe.
    Jag o sambon har köpt en vigselring så nu är det dax o bli "fit-for-fight" så man kan vara snygg på den stora dagen! =)


  • Träningsexpert Elmina
    LokesMammi skrev 2012-06-03 08:00:58 följande:
    Blir det nån ny sån här tävling? Vore trevligt. =) Då ska jag vara med o tävla med min feta mage. Den är ju större än vad GrönaDruvans mage är från början. hehe.
    Jag o sambon har köpt en vigselring så nu är det dax o bli "fit-for-fight" så man kan vara snygg på den stora dagen! =)
    Vad kul! Grattis!
  • Ingen som du känner

    Å vad duktig du är, Det syns verkligen!
    Min mage har inte minskat nånting.
    Men jag har heller ingen som peppar mig och det har blivit grädde och godis.
    Dock har jag tränat en del. men inte så mycket som jag velat.
    Plankan har jag gjort morgon och kväll och ibland även mitt på dagen.

    Det är sjukt svårt att låta bli grädden. (jag ääälskar grädde)
    Och när det ligger en massa godis i skåpet och man är sååå sugen och så trött, då kan jag bara inte låta bli.

  • Ingen som du känner

    Skulle ju vilja slänga skiten, så man inte kan äta den. men inte bara jag som bor här, Så jag kan inte.

  • GrönaDruvan

    Hur mycket grädde äter du? Vad använder du det till? Lite grädde är ju ingen fara, men det finns ju alternativ. Tex tycker jag oatleys havregrädde är god! Vad gäller godiset.. Jag är som du..kan inte låta bli om det finns. Tur att varken jag eller mannen brukar köpa hem! Men i helgen har jag ätit en 100g Marabou va tvungen att smaka en ny smak...men det är ju faktiskt så att ju bättre jag äter och om jag äter bra mellanmål,så blir jag inte så sugen på godis! Hoppas vi kan fortsätta peppa varandra här i tråden! Tror vi alla behöver det...?

  • LokesMammi
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-06-03 20:02:03 följande:
    Vad kul! Grattis!
    Tack! =)
    Ingen som du känner skrev 2012-06-03 23:05:22 följande:
    Å vad duktig du är, Det syns verkligen!
    Min mage har inte minskat nånting.
    Men jag har heller ingen som peppar mig och det har blivit grädde och godis.
    Dock har jag tränat en del. men inte så mycket som jag velat.
    Plankan har jag gjort morgon och kväll och ibland även mitt på dagen.

    Det är sjukt svårt att låta bli grädden. (jag ääälskar grädde)
    Och när det ligger en massa godis i skåpet och man är sååå sugen och så trött, då kan jag bara inte låta bli.
    Grädde kan du äta, men inte FÖR mkt. Lagom är bäst......när det gäller allt. Godis kan man äta, men inte för ofta o som sagt inte för mkt! Jag brukar ha lördan som jag äter godis/chips/dricka/alkohol. Brukar säga "stackars mig jag jobbar i helgen så jag är värd detta", eller "åh jag är ledig i helgen, jag är värd detta"! =) hehe
    Det gäller o ha karaktär. Alla har inte det, men det har jag. Jag tänker på vad som händer om jag äter det där goda godiset i skåpet! =)
  • Ingen som du känner
    GrönaDruvan skrev 2012-06-04 08:07:23 följande:
    Hur mycket grädde äter du? Vad använder du det till? Lite grädde är ju ingen fara, men det finns ju alternativ. Tex tycker jag oatleys havregrädde är god! Vad gäller godiset.. Jag är som du..kan inte låta bli om det finns. Tur att varken jag eller mannen brukar köpa hem! Men i helgen har jag ätit en 100g Marabou va tvungen att smaka en ny smak...men det är ju faktiskt så att ju bättre jag äter och om jag äter bra mellanmål,så blir jag inte så sugen på godis! Hoppas vi kan fortsätta peppa varandra här i tråden! Tror vi alla behöver det...?
    LokesMammi skrev 2012-06-04 08:21:56 följande:
    Tack! =)

    Grädde kan du äta, men inte FÖR mkt. Lagom är bäst......när det gäller allt. Godis kan man äta, men inte för ofta o som sagt inte för mkt! Jag brukar ha lördan som jag äter godis/chips/dricka/alkohol. Brukar säga "stackars mig jag jobbar i helgen så jag är värd detta", eller "åh jag är ledig i helgen, jag är värd detta"! =) hehe
    Det gäller o ha karaktär. Alla har inte det, men det har jag. Jag tänker på vad som händer om jag äter det där goda godiset i skåpet! =)
    Jag brukar äta banan med grädde. Ca 1 dl grädde som jag vispar och sen doppar banan i.
    Ibland smälter jag mjölkchoklad och har till.
    Har blivit en grej liksom att äta banan och grädde på kvällen när man tittar på "how i met your mother"

    Det är mycket kalorier i grädde, tyvärr. Och ska man ner i procent så är grädden inte lika god och då kan det lika gärna va.

    Karaktär har jag inte för 5 öre.
    När jag blir trött (vilket är ofta) så äter jag godis, för en snabb uppiggning, men man blir ju desto tröttare senare, men så tänker inte min reptilhjärna.
    Samt när barnen bara är "för mycket" och går mig på nerverna så äter jag godis som pepp att orka med.
  • GrönaDruvan

    Tycker inte det låter så klokt att äta banan med ren grädde på kvällen..men det vet du nog redan testa att byta ut grädden mot kesella och strö kakao över? Godis får ni helt enkelt sluta ha hemma, bara till helgen! Vill din man/sambo äta så får han gömma sitt! Äter du inte på några dagar så kommer du inte ha samma sug längre. Kanske tycker du då att banan som man doppar i så mycket grädde låter lika äckligt som jag tycker,hihi.. Här är det nästan alltid naturell yoghurt, jordgubbar och hemmagjord musli som är kvällsmålet. I lördags åt jag lite chips också, men då köpte jag en mini påse med chips, och mannen smakade också! Köpte även ca 15 godisbitar... Ofta behövs bara lite.

Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!