• Marge Simpson

    Äggdonation Ava Peter november 2012

    Hej Alla!

    Jag startar en ny tråd, eftersom vi nu i november varit i St Petersburg och AVA Peter kliniken där och gjort en ÄD med makens simmare.

    Det skulle vara trevligt att höra om det finns fler där ute, som vi, som är ute sent i livet men som ändå ser ljust på framtiden, att diskutera frågor och annat som kommer upp i samband med ÄD.

    Det är första gången vi gör detta, och vi har satt in ett ägg som var näst intill exemplariskt, på rekommendation av Dr Z på kliniken. Jag väntar fortfarande på mitt första grav test, för att se om det har tagit sig.

    Jag har egentligen nästan inga biverkningar av medicinerna, är det fler som är som mig, eller har ni en massa biverkningar? Fick ni positivt första gången eller fick ni göra om det flera gånger innan det tog sig? Hur försiktig bör man vara efter ett positivt första test? Kan man leva lite mer som vanligt då?

    Jag har massor av frågor, men ingen i min egen situation att diskutera och utbyta erfarenheter med. Om ni finns där ute, vore det trevligt om ni svarade på min tråd.

    Kram
    Marge

  • Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012
  • Alex2014

    Hoppas att det är tunt och fint för dig idag hoppfull03. Kommer att gå så bra!

    Var på UL1 igår och det är enligt plan. Spännande att se nästa vecka om den växer till sig som den ska.

    Nu ska jag bara fixa visum :) 15 dagar kvar...

    Kram

  • Marge Simpson

    Vad roligt Michelangelina! Nu håller vi tummarna för dig att det ska gå hela vägen. Känns som om hoppet blir lite större nu, när det går bra för dig.

    Önskar dig all lycka till!

     

  • hoppfull03

    Mitt ul gick bra, puh nu är man ännu ett steg närmare :) Alex2013, ska också dit nästa vecka o kolla om den växt till sig, och har också fixat visum idag :) Är ivrig nu att få åka :)) 17 dagar kvar .... kram

  • Loreley

    Hej!

    Vad bra med tråd om ÄD på Ava Peter! 

    Förbereder just nu vår första resa till St. Petersburg i slutet av augusti. Nu då det äntligen är bestämt så känns det väldigt jobbigt att behöva vänta så länge ...

    Har ni lite tips ang boende? Är lite osäker på om jag verkligen vill bo på hotell i 10 dgr... inte precis billigt heller under sommaren ;)
    Andra trevliga tips? Restaurang? Annat man inte ska missa?

    Håller tummarna för er alla som förhoppningsvis redan är gravida innan jag ens har hunnit sätta min fot i St. Petersburg!

  • hoppfull03

    Välkommen Loreley :)

    Förstår att du tycker det är långt att vänta till augusti. Tycker själv att det är jobbigt att vänta, bara om det är kort stund. Är såå ivrig att åka dit och förhoppningsvis bli gravid snart ;) Vet hur ledsen och nere jag blev förra gången då det misslyckades. Så försöker redan nu planera för hur vi ska göra om det inte funkar denna gång . Kanske känns det lite bättre att ha en plan B färdig.

    Sankt Petersburg är så fint. Bara att gå omkring och titta är mysigt. Många bra restauranger. Vi sökte på nätet och fick upp de bäst rankade.  Var billigt och mycket gott. Bodde på ett hotel bara 5 minuter från AVA, Hotel Aster. Var helt okej, men inget lyxigt direkt :)

    Lycka till! :)

     

  • Alex2014

    Hej igen

    Välkommen Loreley! Förstår att det känns långt att vänta till augusti men det kommer gå fort när du är igång med processen. Glad Vi valde att åka dit på en konsultation så att vi sedan kunde vara där i 5 dagar på besök två. Finns massor att se. Många vackra byggnader . Praktiskt att bo i Nevsky så att man inte är långt från kliniken. Bodde längre ifrån vid vårat längre besök och det var lite jobbigt med trafiken ibland när vi hade tider och passa. Ett ställe som är enkelt men rent och ok frukost är Nevsky Grand Hotel. Det är två stjärnigt och ligger inte långt ifrån kliniken.
    Ett bra tips vi fick när vi skulle till kliniken var att man ska gå in via apoteket. Finns en skylt på fasaden sedan är det bara att gå in via apoteket.

    Igår var det dags för UL 2. Skönt att det trots lite små blödningar var som det skulle, 9mm. Nu börjar det kännas verkligt att det är dags nästa vecka...

    Ha en underbar midsommar!

    Kram

  • hoppfull03

    Nu är det precis en vecka tills vi ska åka, äntligen! ;)  Var på UL2 i tisdags, den hade växt till 7mm och var tre skiftad. Hade hoppas på lite tjockare men läkaren tyckte det var jätte bra. Har en vecka till att växa till sig mer på. Ska dit på tisdag nästa vecka. 

    Alex2013 vad bra att allt såg bra ut och att den var 9mm :) nu får vi hoppas att allt annat funkar också ;) Åker ni dit på tisdagen? 

    Marge Simpson är ni där redan? Hur går allt för dig?

    Michelangelina hur mår du? Hoppas du har sluppit blödningar. Håller tummen att allt går bra.  

  • Marge Simpson

    Välkommen Loreley!
    Kul att du hittat den här tråden.

    Vi är ju flera som är på gang nu I juni, och det ör väldigt skönt att veta att man inte är ensam där ute. För ibland har jag kännt mig lite som en alien Flört

    Vi åker nu, och på måndag ör det dax för embryo transfer. Hoppas det går vägen den här tredje och sista gången.

    Hur har det gått för dig Michelangelina! Vi är alla väldigt nyfikna och håller natirligtvis tummarna stenhårt för dig.

    Trevlig midsommar till er alla!
    Marge           

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012