• Marge Simpson

    Äggdonation Ava Peter november 2012

    Hej Alla!

    Jag startar en ny tråd, eftersom vi nu i november varit i St Petersburg och AVA Peter kliniken där och gjort en ÄD med makens simmare.

    Det skulle vara trevligt att höra om det finns fler där ute, som vi, som är ute sent i livet men som ändå ser ljust på framtiden, att diskutera frågor och annat som kommer upp i samband med ÄD.

    Det är första gången vi gör detta, och vi har satt in ett ägg som var näst intill exemplariskt, på rekommendation av Dr Z på kliniken. Jag väntar fortfarande på mitt första grav test, för att se om det har tagit sig.

    Jag har egentligen nästan inga biverkningar av medicinerna, är det fler som är som mig, eller har ni en massa biverkningar? Fick ni positivt första gången eller fick ni göra om det flera gånger innan det tog sig? Hur försiktig bör man vara efter ett positivt första test? Kan man leva lite mer som vanligt då?

    Jag har massor av frågor, men ingen i min egen situation att diskutera och utbyta erfarenheter med. Om ni finns där ute, vore det trevligt om ni svarade på min tråd.

    Kram
    Marge

  • Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012
  • hoppfull03

    Var på UL 3 idag och tyvärr hade inte slemhinnan vuxit  på sig , höll på länge och mätte och  till sist blev det bara fortfarande 7mm :(  Läkaren sa att det ska funka ändå och det är några dagar kvar. Men jag blir så besviken. Varför ska det alltid krångla. Är det nån som hört att det funkat när man har haft tunn slemhinna ändå? Suck! Jag som var så glad och hoppades så :( . 

    Hoppas ni andra har bättre flyt än jag.

    Kram 

  • Alex2014

    Fy vad jobbigt hoppfull 03! Har du fått återkoppling från kliniken om det räcker? Håller tummarna!

    Själv är jag på ett hotellrum i St Petersburg och ska försöka sova för imorgon är det dags! Hoppas att de små liven klarar upptiningen.

    Verkligen många saker på vägen som ska klaffa.

  • hoppfull03

    Åh vad bra att två klarade sig, Alex2013 :) Skönt att i alla fall få en chans. Håller tummen att de fäster. 

    Har fått klartecken att det räcker och vi fortsätter enligt planen. Men har en sån där otäck magkänsla att det inte kommer funka :( ....får hoppas att jag har helt fel. I morgon åker vi till St Petersburg och på fredag så hoppas jag att båda embryona klarar upptiningen och att slemhinnan vuxit på sig lite mer så allt blir av och går bra.

    Hur har det gått för dig Marge Simpsons? 

    Alex2013, åker ni hem dagen efter? Vi åker hem dagen efter på lördagen. Kunde ha stannat en dag till men tänkte om det misslyckas med upptiningen så vill jag bara hem. 

    Hur mår du, Michelangelina? Hoppas allt väl och att små liven växer o frodas.

    Håller tummarna för oss alla :)) Kram  

  • Alex2014

    Vad skönt att de tycker det är tillräckligt. Håller tummarna för er!

    Flyger hem idag. Så det blev en blixtvisit. Tar direktflyget hem.

    Kan varmt rekommendera att boka chaufför via kliniken. Var en lugn och behaglig tur jämfört med de vi haft med taxi tidigare.

    Håller tummarna för oss alla nu!

    Kram

  • Marge Simpson

    Hemma igen efter ett lyckat instopp Skrattande

    Hoppfull03, jag hade med bara 7 mm på sista ul, men sedan hade den vuxit på sig till 10 mm när Dr Z kollade i måndags, misstänker att det kan vara Crinonet som hjälpt till. Enligt henne är det ju inte bra om den är för tjock heller. Hoppfull03, jag hoppas det fixar sig för dig med. Håller tummarna hårt. 

    Alex2014, vad bra att det funkade för er med! Håller tummarna hårt! Och glöm inte att höra av er så att vi alla får höra hur det gått.

    Har ni med fått en medicin som heter Magne B6 Forte? Vad jag förstod var det magnesiumet i den som gjorde att livmodern blev lite lugnare och inte hade lika många sammandragningar. Har inte haft den förut, så nu hoppas man på att den ska hjälpa till att göra underverk.

    Håller med angående chaufförerna, en himla skillnad på körsättet mot när vi bokade via hotellet. För trafiken är ju inte att leka med precis. Bara att gå över ett övergångsställe kräver full uppmärksamhet.

    Däremot var inte hotellet vad de lovat. Vi bodde på Residence Moika river hotel, som hade ett läge som var helt perfekt, men en frukost som de hade kunnat låta bli att servera, en hemsida som visade rum som inte fanns och ett dåligt WiFi, och en hiss från stenåldern, men tjejerna som jobbade (24 timmar i sträck!) var trevliga och bra på engelska. 

    Var inte nervös den här gången, kändes himla skönt Glad

    Sköt om er!! 

  • Alex2014

    Hej alla

    Jag äter oxå Magne Forte B6. Magnesium ska tydligen ha en lugnande effekt på kropp och sinne.

    Om ni inte redan hittat den så kan jag rekommendera er att lyssna på Sarah Dawn Finers låt Till Dig. Tårar varning...

    Håller helt med det kändes lugnare denna gången!

    Sköt om er så hörs vi snart igen. Som sagt testdag 8 juli. Den som väntar på något gott...

  • Emos00

    Hej!

    Jag har aldrig varit delaktig i en "tråd" på nätet men den här är ju som skriven för mig! Foten i munnen

    Vi har planerat att åka till Sankt Petersburg i slutet på augusti för äggdonation. Vi skulle ha åkt redan i april men då upptäcktes cellförändring hos mig. Jag har nu opererat bort dem och fått klartecken att gå vidare i processen. Vi har valt att använda oss av frusna ägg då det blir så mycket lättare med logistiken. Min man har redan varit där och lämnat sitt bidrag och donatorn är redan utsedd så äggen ligger också där och väntar.

    Jag hoppas att jag kan bidra med lite input och få stöd och råd på frågor som kommer dyka upp längs vägen.

    Hälsningar
    Em

  • hoppfull03

    Är hemma igen efter att fått 2 embryon insatta :D . De var lite försenade så vi trodde de inte hade klarat sig vid upptiningen. så vi var ganska chockade när desa att båda hade klarat sig. Slemhinnan hade vuxit till sig till 10mm. Men tyvärr såg dr Diana att jag hade en polyp. Hon sa att det skulle kunna funkar ändå. Men att den skulle opereras bort efter graviditeten eller om det inte blir något. Nu oroar jag mig för att det ska minska chansen till att de fäster eller för att få missfall senare. Alltid ska man oroa sig för något . Emos 00 : Välkommen hit :) Hade också cellförändringar och gjorde en konisering. Fick reda på det bara en vecka innan vi skulle åka i november förra året,. Var tungt och sen tog det såå lång tid innan allt var klart. Ett halvår sammanlagt. Svenska sjukvården är väldigt långsam ibland. Önskar dig lycka till i augusti. Nu håller vi tummarna för oss alla :) kram

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012