• Marge Simpson

    Äggdonation Ava Peter november 2012

    Hej Alla!

    Jag startar en ny tråd, eftersom vi nu i november varit i St Petersburg och AVA Peter kliniken där och gjort en ÄD med makens simmare.

    Det skulle vara trevligt att höra om det finns fler där ute, som vi, som är ute sent i livet men som ändå ser ljust på framtiden, att diskutera frågor och annat som kommer upp i samband med ÄD.

    Det är första gången vi gör detta, och vi har satt in ett ägg som var näst intill exemplariskt, på rekommendation av Dr Z på kliniken. Jag väntar fortfarande på mitt första grav test, för att se om det har tagit sig.

    Jag har egentligen nästan inga biverkningar av medicinerna, är det fler som är som mig, eller har ni en massa biverkningar? Fick ni positivt första gången eller fick ni göra om det flera gånger innan det tog sig? Hur försiktig bör man vara efter ett positivt första test? Kan man leva lite mer som vanligt då?

    Jag har massor av frågor, men ingen i min egen situation att diskutera och utbyta erfarenheter med. Om ni finns där ute, vore det trevligt om ni svarade på min tråd.

    Kram
    Marge

  • Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012
  • Strandhem

    Emos00:
    tråkigt att höra om ditt uteblivna + men än är det inte kört. Bär mon syster var gravid så syndes knappt strecket på dag 14.

    Efter vårt misslyckade donationsförsök så började jag nedreglera 21 dagen efter påbörjad mens efter mitt misslyckade försök, dvs vi körde på så fort vi kinde. Tog depåspruta Gonapeptyl båda gångerna och blev verkligen nedkörd i klimakteriet efter andra sprutan. Hade helt sjuka svettningar etc.
    Dock gick det bra andra gången, är gravid med tvillingar vecka 9+6.
    Satte de in blastocyster på dig?

  • Strandhem

    Loreley: jag vet att man är ivrig men jag jag fick starka rekommendationer att vänta med VUL till vecka 8+ för om hjärtat/hjärtana slår då är chanserna mycket större att det går bra hela vägen än om de slår i vecka 6. Jag vet att väntan är lång men när man väl ser de små är det underbart och man ska ju undvika UL om man inte måste.

  • Emos00

    Strandhem för dina uppmuntrande ord! Ja hoppet är väl det sista som överger än sägs det ju... Så roligt att höra att det gått vägen för er! Det ger en verkligen hopp att det kan lyckas! De satte in 2 embryon som var blastocyster. Det är det som vart efter donationen. Så nu måste vi börja om igen med ny donator. Vi använde oss av frysta ägg och frysta spermier så den här gången får det bli färskt. Var du också på AVA i St Petersburg?

    Jag blev inte nedreglerad, åt p-piller för att komma i rätt fas och sen full fart med östrogen i tabletter och plåster när mensen kom. Jag har läst någonstans att man ska vänta två cykler innan man kan sätta igång igen så det är det jag ställer in mig på. 

    //Em 

  • Emos00

    Fick precis svar på blodprovet - hcg 125 - JAG ÄR GRAVID!

    Helt sjukt, det trodde vi aldrig! Nu blir det ju hur lång väntan som helst innan man gjort första UL som är bokat till den 2 oktober. Ska ta ett extra blodprov om en vecka bara för att vara på säkra sidan.

    stor kram till alla från en som är i positiv chock!
    Em

  • Emos00

    Hej!

    Det var ett tag sedan någon skrev något. Jag är mest nyfiken hur det gått för alla. Ni som ska/gjort era första VUL, hur har det gått?

    Och er andra som kommit lite längre, hur har det gått för er?

    Hur har det gått för dig "hoppfull"? Har du opererats än? Och har du fått kontakt med någon ny klinik?

    Själv går jag och väntar på VUL. Känns som en evighet dit. Men jag tänker att vi kan i alla fall hoppas och det får vi glädjas åt!

    Kram
    Em

  • Michelangelina

    Hej på er alla!
    Nu var det länge sedan jag var här igen :(

    Grattis till alla plus - underbart! :)

    Jag mår något bättre vad gäller illamåendet, men har nu en förfärlig halsbränna och trötthet och ser ut att vara i 8:e månaden... Men glädjen är så klart jättestor:) 

    Jag hoppas verkligen att allt går bra med operationen så att ni kommer iväg till Spanien inom snarast, Hoppfull!

    Jag hade som sagt ett par blödningar så jag fick använda alla sprutorna. Men det gick jättebra, min man fick ta dem på mig och det skötte han galant :)   

    Jag kom inte ihåg mitt hcg-värde, men jag fick ju ta det lite senare eftersom vi var i NY när jag hade testdag. 

    Vilken vecka är du i nu Marge? Jag är 19 +3 vi var på ultraljud i fredags och det såg bra ut:) den ena tvillingen är en pojke, men den andra var lite "hemligare" och hade navelsträngen mellan benen så vi får vänta till nästa ultraljud v.28 få se om  den vill visa oss. 

    Lycka till till alla er som är på gång med nya försök - jag håller verkligen tummarna för er :)

    Kram 

  • Marge Simpson

    Vad härligt att det har gått så bra för så många! Det är fantastisdkt tycker jag, med tanke på att starten var ganska trög.

    Första UL var häftigt, så det är värt att vänta till v 8 så att man är säker på att se hjärtat slå.

    Hade med några små blödningar (har förstått att det är ganska vanligt) men behövde aldrig ta sprutorna. Ökade dosen av Progesteron och det funkade. De var over på en dag, så det gick bra.
    Jag mår oxå bättre, även om illamåendet kommer lite ibland. Och sedan har jag världens puls och är andfådd bara jag rör mig lite grand. I  början hade jag dubbelslag, men det har lagt sig, hjärtat har väl vant sig. Börjar att bli tjock Cool
    Vi ska på vårt nästa UL den 14 oktober, då har vi passerat 18 veckor. Nu är jag I 15 +6.

    Hoppfull, du måste berätta hur det har gått för dig. Vi håller alla tummarna!   

    Kram
    Marge         

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012