• Anonym (Tokig)

    Männen går NAKNA hemma! hjälp!

    Många här kommer nog tycka jag ojjar mig för inenting men jag söker ändå råd här... Min man och vår son tycker det är "ok" att gå runt halvnakna hemma. Ofta går de runt i bara sina små kalsonger. När de tex går in och ut ur badrummet på morgonen kan de till och med gå helt näck utan att bry sig om vår dotter eller jag själv ser dem. Min man har jag förstås inget emot att se men vår son har just fyllt 18 så han är inget barn längre precis. För någon vecka sen berättade jag för min man hur jag kände och han har sedan dess börjat klä sig mer (tack o lov). Men när jag bad han ta diskussionen med vår son så vägrar han, han tycker inte det sonen gör är några problem! Jag har väldigt svårt att ta diskussionen själv med grabben. Vår dotter som är 20år vet jag inte vad hon tycker, men jag tycker INTE om att hon ska behöva se sin pappa och bror nakna eller i kalsonger som knappt döljer någonting. Jag tänker på detta varje dag nu, och det börjar driva mig smått till vansinne! Är det någon som förstår och kan ge råd???

  • Svar på tråden Männen går NAKNA hemma! hjälp!
  • Queenie70
    Anonym (Tokig) skrev 2012-12-16 14:05:38 följande:
    Regnig Måndag: Det är först det senaste året sonen har börjat med detta... bortsett från innan puberteten förstås. Min man har aldrig varit det minsta pryd så det är kanske från honom han fått beteendet. Lufsan: Jag tycker faktiskt det är skillnad... små barn som är nakna är oskyldigt, de vet ju knappt vad sexualitet ens är. Sonen är 18 och hans "snopp" är som på vilken fullvuxen karl som helst och han har en sexualdrift som vilken vuxen karl som helst, om det inte är något fel på honom ;) Min man är den enda man jag vill se naken och då endast när vi är ensamma... det gör att jag nästan känner mig otrogen när jag ser sonen naken.



    Men vad är det som du trors hans sexualdrift ska orsaka i närheten av mamma och syster? Är pojken inte frisk eller vad handlar det om?
  • taquine
    Lufsan skrev 2012-12-16 14:28:09 följande:
    Fast du kanske tycker att det är normalt att man tänker på sex när man ser son naken om han är myndig?
    Nej naturligtvis inte, jag tycker bara det är en jäkla skillnad att ha en naken 4åring  och en naken 18 åring. För mig personligen hade jag tyckt det varit väldigt genant och pinsamt,  jag vill inte se min son naken eller någon annan tonårskille heller.
  • Queenie70

    Känner dig otrogen???!!! För att du ser ditt barn naken?? Ett tips om du vill få sonen att klä på sig är att tala om för honom att du har sjuka sexuella tankar om honom, då åker nog brallorna på fort som fan. *kräks*

  • Lufsan
    taquine skrev 2012-12-16 14:39:31 följande:
    Nej naturligtvis inte, jag tycker bara det är en jäkla skillnad att ha en naken 4åring  och en naken 18 åring. För mig personligen hade jag tyckt det varit väldigt genant och pinsamt,  jag vill inte se min son naken eller någon annan tonårskille heller.
    Jag reagerar inte annorlunda på min bror nu när han är 21 än jag gjorde när han var 10. Jag bryr mig verkligen inte om han går runt i kalsonger eller springer in naken från sitt rum in på toa. Varför skulle det förändra hur jag reagerade på hans kropp?  
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Queenie70 skrev 2012-12-16 14:40:54 följande:
    Känner dig otrogen???!!! För att du ser ditt barn naken?? Ett tips om du vill få sonen att klä på sig är att tala om för honom att du har sjuka sexuella tankar om honom, då åker nog brallorna på fort som fan. *kräks*
    En dag i sänder.
  • Anonym (Tokig)

    Otrogen var fel ordval av mig... men jag får en obehaglig känsla av att "det här är äckligt". Nakenhet har alltid varit förknippat med sexualitet för mig... när jag växte upp visade sig ingen i familjen någonsin naken. Är det så konstigt? Det är av just den anledningen jag INTE vill se sonen naken...

  • Lufsan
    Anonym (Tokig) skrev 2012-12-16 14:48:16 följande:
    Otrogen var fel ordval av mig... men jag får en obehaglig känsla av att "det här är äckligt". Nakenhet har alltid varit förknippat med sexualitet för mig... när jag växte upp visade sig ingen i familjen någonsin naken. Är det så konstigt? Det är av just den anledningen jag INTE vill se sonen naken...
    Fast jag tycker väl att du får se vad som är ditt problem och vad som är dina barns problem. Att du har en osund relation till nakenhet ska väl inte som belastas för? 
    Ett tips är väl att inte titta på din son då?  
    En dag i sänder.
  • mucklis
    Lufsan skrev 2012-12-16 14:49:55 följande:
    Fast jag tycker väl att du får se vad som är ditt problem och vad som är dina barns problem. Att du har en osund relation till nakenhet ska väl inte som belastas för? 
    Ett tips är väl att inte titta på din son då?  
    Men sen kanske hennes familj bör respektera hennes åsikter med? Varför är det så fel av ts att inte vela se sin son och man nakna HELA TIDEN, varför ska deras sk. sunda realtion till nakenhet belasta henne? =S

    Tycker TS bör prata igenom detta med sin familj.
  • Anonym (Tokig)

    Och varför kan han ha börjat med detta helt plötsligt... klart han gick näck när han var barn men det slutade han med när han var 8-9... men nu det senaste året har han återigen inte brytt sig om att skyla sig inför mig (eller hans syster) ???

  • mucklis

    Kanske ska tillägga att jag inte tycker att man har en sund relation till nakenhet bara för att man väljer att gå naken hela tiden. De flesta går inte nakna i sitt hem mer eller mindre konstant. Visst, att kunna visa sig naken för sin familj är väl inte hela världen men som jag skrivit innan, det finns en gräns.

Svar på tråden Männen går NAKNA hemma! hjälp!