• Anonym (Jordgubben)

    Hur många av er lever med erat andrahandsval?

    Undrar hur många av er som lever med erat andrahandsval till partner på grund av att ni inte fick den ni ville ha?
    Hur fungerar det?
    Ångrar ni er?
    Är ni lyckliga trots allt?

    Jag har en trygg pojkvän men det känns som att jag aldrig kan få den där himlastormande förälskelsen men ändå älskar jag honom.
        
    Killen som jag var dökär i var snygg, underhållande, självsäker, attraktiv och vi hade ett grymt sexliv men jag fick reda på senare att jag bara var en i mängden av hans erövringar :(. Självklart tog det slut och jag skulle ändå aldrig kunna behålla honom. 

  • Svar på tråden Hur många av er lever med erat andrahandsval?
  • Nyfiken gul
    Anonym (Jordgubben) skrev 2013-06-23 12:02:00 följande:

    Jo men en del har tur (som du).
    Jag får många inviter från det motsatta könet men det är så många som jag inte vill ha (förlåt mig).
    Det är just på grund av att mina känslor inte finns där helt enkelt.
    Det är så jobbigt med känslor som säger en sak och förnuftet en annan.
    Önskar att jag kunde styras helt av förnuftet.
    Då skulle jag kunna få det hur bra som helst.     
    nej det handlar inte om tur någonstans. Jag har också brustna hjärtan. En av dom som jag trodde var mitt förstahandsval var ju en som misshandlade mig, dom såren bär jag med mig livet ut. Det läks aldrig. 

    tvärtom har jag fått kämpa hårt för att vara där jag är idag, ingenting är gratis och man kan aldrig få kärlek av ren tur. Då är man helt ute o cyklar om man tror något sånt.

    Jag har också gått på minor om himlastormande kärlek för att jag trott och önskat en massa saker men det har vissat sig vara helt fel.

    Man får aldrig glömma att man har ett val, du kan själv välja graden av lycka. Om du vet med dig att killen du vill ha garanterat kommer såra dig, ja då kan du välja att blunda för det och få ett krossat hjärta på köpet men ändå haft honom --- eller du kan välja att ignorera det hela och behålla både förnuft och hjärta och tänka att det var tur att du slapp ännu en idiot....

     Det handlar helt enkelt om att välja  hur lycklig man vill vara.  Det är till syvende o sist bara du själv som kan avgöra hur lycklig du kan bli och på vilket sätt. 

    Det finns aldrig några perfekta förhållanden, alla förhållanden måste man jobba på hela tiden livet ut. Men det finns saker man måste välja att leva med på olika sätt och på olika grader.  Hur kär man än är kan det aldrig bli perfekt. 
     Förstahandsvalet är aldrig svaret på ens böner för bara du själv kan skapa din egen lycka. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (***)
    Nyfiken gul skrev 2013-06-22 21:25:41 följande:
    ja precis, det också.

    min man är en av dom som verkligen inte skaffade barn med dom han älskade.  Han kände inte kärlek till dom som blev gravida men han stod sitt kast och försökte hålla ihop familjen och göra det bästa av situationen men tyvärr slutade det givetvis i bittra separationer och ännu bittrare vårdnadstvister.

     
    Det är väl självklart att han säger så till dig NU när det är du som gäller i dagsläget.

    Säger inte att han inte älskar dig men att man alltid älskar den man är med för tillfället mest just då! 
  • Nyfiken gul
    Anonym (***) skrev 2013-06-23 14:59:30 följande:
    Det är väl självklart att han säger så till dig NU när det är du som gäller i dagsläget.

    Säger inte att han inte älskar dig men att man alltid älskar den man är med för tillfället mest just då! 
    skulle du veta vår historia skulle du inte säga som du gör....    
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Greta)
    Anonym (***) skrev 2013-06-23 14:59:30 följande:
    Det är väl självklart att han säger så till dig NU när det är du som gäller i dagsläget.

    Säger inte att han inte älskar dig men att man alltid älskar den man är med för tillfället mest just då! 
    ja men är det inte så sanningen ser ut då?

    Självklart älskar man väl ens nuvarande partner.  Varför skulle man gå runt och känna kärlek för något gammalt ex som man valt att avsluta förhållandet med?

     
  • Anonym (***)
    Anonym (Greta) skrev 2013-06-23 15:21:43 följande:
    ja men är det inte så sanningen ser ut då?

    Självklart älskar man väl ens nuvarande partner.  Varför skulle man gå runt och känna kärlek för något gammalt ex som man valt att avsluta förhållandet med?

     
    Ja, absolut. Jag tycker bara lite illa om män/kvinnor som säger att dom inte älskade exet. Särskilt inte när det gäller ex (i nyfiken guls fall verkar det vara ett flertal?) som man valt att skaffa barn med.

    Då kan man räkna ut med lilltån vad den människan kommer säga till nästa partner om en själv, om det inte skulle hålla menar jag *peppar peppar*. 
  • Nyfiken gul
    Anonym (***) skrev 2013-06-23 15:28:35 följande:
    Ja, absolut. Jag tycker bara lite illa om män/kvinnor som säger att dom inte älskade exet. Särskilt inte när det gäller ex (i nyfiken guls fall verkar det vara ett flertal?) som man valt att skaffa barn med.

    Då kan man räkna ut med lilltån vad den människan kommer säga till nästa partner om en själv, om det inte skulle hålla menar jag *peppar peppar*. 
     i mitt fall eller ja makens fall så var det verkligen så...   Det är väl inget konstigt egentligen när det dräller av tjejer som blir gravida mot killens vilja. Helt enkelt för att han kanske inte har samma känslor o framtidsdrömmar.

    Så var det för min make.  Han var för ung för att skaffa barn och ville verkligen inte. Men det blev så ändå.  Och det gick ju inte heller att få det att funka.  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (***)
    Nyfiken gul skrev 2013-06-23 15:34:51 följande:
     i mitt fall eller ja makens fall så var det verkligen så...   Det är väl inget konstigt egentligen när det dräller av tjejer som blir gravida mot killens vilja. Helt enkelt för att han kanske inte har samma känslor o framtidsdrömmar.

    Så var det för min make.  Han var för ung för att skaffa barn och ville verkligen inte. Men det blev så ändå.  Och det gick ju inte heller att få det att funka.  
    Okej, då förstår jag. Jag har själv fått barn med fel person så det säger jag inget om.

    Men på ditt tidigare inlägg lät det som att han hade flera barn med olika tjejer och ett sånt "misstag" kan man väl inte göra fler än en gång menar jag.
  • Musik
    Anonym (Jordgubben) skrev 2013-05-18 12:40:22 följande:
         
    ...Killen som jag var dökär i var snygg, underhållande, självsäker, attraktiv och vi hade ett grymt sexliv men jag fick reda på senare att jag bara var en i mängden av hans erövringar :(. Självklart tog det slut och jag skulle ändå aldrig kunna behålla honom. 
    Märkligt att du anser detta vara ett förstahandsval
  • Emy85

    Herregud rannsaka dig själv,är du perfekt ??!!alla har brister man går leva med,passar det inte är det bara gå vidare hitta en ny,MEN gräset är inte grönare på andra sidan som dom flesta tror

  • Anonym (dumt)
    Emy85 skrev 2013-06-23 19:42:29 följande:
    Herregud rannsaka dig själv,är du perfekt ??!!alla har brister man går leva med,passar det inte är det bara gå vidare hitta en ny,MEN gräset är inte grönare på andra sidan som dom flesta tror
    Gräset kan vara grönare... Mycket, mycket grönare! Kanske tom gödslat, vattnat och vårdat med omsorg och kärlek. Så jo...
Svar på tråden Hur många av er lever med erat andrahandsval?