• Nany

    Shape Up

    Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?


  • Svar på tråden Shape Up
  • Nany

    Alla vi faller i fällor men nu tar vi tag i det imorgon o kämpar rejält. Jag har lovat mig själv ingen mer fusk på 4 veckor. Nu ska jag fixa det. Hoppas alla är på. Ska även testa ingefära metoden

  • cutepoison

    Nu har jag ett BMI under 30, har jag inte haft på väldans många år! 

    Helgerna är svåra, jag håller med! Men som nu i helgen så skulle vi på fest och de hade iaf gjort hemmagjord pizza, då åt jag 1,5 bit och sen åt jag inte mer den dagen. Tanken är ju inte att man ska svälta sig själv men jag tänker att om jag ska  äta onyttiga saker då får jag skylla mig själv :P Annars äter jag frukost, lunch, middag, mellanmål och något på kvällen.  


  • alexs mamma

    Jag citerar det du skrev i dina två inlägg. Först uppmanat du oss att vi måste äta minst 1200kcal om dagen. Du skriver gör MAN INTE det kan kroppen ställa in sig på svält.... Det tolkat jag som att det är väldigt viktigt att man inte äter under 1200 kcal och det är inte sant. Där skriver du ingenstans att det gäller för din kropp och inte för min...

    I ditt andra inlägg skriver du att det viktigaste är att man äter lika mycket varje dag och hittar balansen. Du skriver att det säkert är olika från person till person och det tolkar jag som att du menar att det kan vara olika från person till person hur mycket som är balansen men att man ska äta lika mycket varje dag att det är viktigt. Du skriver heller inte här att detta gäller dig.....


    Pommac skrev 2013-08-25 20:09:12 följande:
    Jag har inte påstått något. Jag har bara skrivit att det KAN vara så. Jag vet att den kan det för jag har själv varit med om detta. När det gäller min kropp. Det finns säkert fler som har samma. Sedan gäller det självklart inte ALLA människor och därför har jag skrivit det. För mig är det viktigt att inte äta för lite och inte för mycket. För mig är det viktigt att hitta en balans för att gå ner i vikt. Då jag tidigare har gjort det och lyckats. Det kanske inte funkar för alla. Men det funkar för mig och säkert för fler. 

    Det är du som har påstått att jag har påstått konstiga ideer i huvudet på folk. Folk bestämmer väl själva hur de vill göra.  

    "Glöm inte bort att ni måste äta minst 1200 kcal varje dag. Äter man mindre kan kroppen ställa in sig på svält och då sparar kroppen på allt man stoppar i sig och då går man upp i vikt. "

    Pommac skrev 2013-08-25 11:46:17 följande:
    Jo det är klart. Men det viktigaste är ju att hitta balansen och äta lika mycket varje dag. Det är säkert olika från person till person. Pulverdiet går väl inte att jämnföra med shape up heller. Man går ju ner mycket i början med pulverdiet men sedan är det svårare att börja äta mat igen (oftast går man upp i vikt då) Men som sagt alla är olika.

  • Pommac
    alexs mamma skrev 2013-08-26 08:15:11 följande:
    Jag citerar det du skrev i dina två inlägg. Först uppmanat du oss att vi måste äta minst 1200kcal om dagen. Du skriver gör MAN INTE det kan kroppen ställa in sig på svält.... Det tolkat jag som att det är väldigt viktigt att man inte äter under 1200 kcal och det är inte sant. Där skriver du ingenstans att det gäller för din kropp och inte för min... I ditt andra inlägg skriver du att det viktigaste är att man äter lika mycket varje dag och hittar balansen. Du skriver att det säkert är olika från person till person och det tolkar jag som att du menar att det kan vara olika från person till person hur mycket som är balansen men att man ska äta lika mycket varje dag att det är viktigt. Du skriver heller inte här att detta gäller dig....."Glöm inte bort att ni måste äta minst 1200 kcal varje dag. Äter man mindre kan kroppen ställa in sig på svält och då sparar kroppen på allt man stoppar i sig och då går man upp i vikt. "
    Pommac skrev 2013-08-25 11:46:17 följande:
    Jo det är klart. Men det viktigaste är ju att hitta balansen och äta lika mycket varje dag. Det är säkert olika från person till person. Pulverdiet går väl inte att jämnföra med shape up heller. Man går ju ner mycket i början med pulverdiet men sedan är det svårare att börja äta mat igen (oftast går man upp i vikt då) Men som sagt alla är olika.

    Jag förstår att du vill bråka så jag orkar inte lägga mer energi på dig.
  • Nany

    Hur gick det för er idag? Själv gick det jättebra idag efter massa frossa från helgen

  • Volis

    Gick ok för mig oxå! Gjorde torsk i folie med grön och vit sparris, sockerärtor och kokt potatis. Gott!

  • Nany
    Volis skrev 2013-08-26 20:20:15 följande:
    Gick ok för mig oxå! Gjorde torsk i folie med grön och vit sparris, sockerärtor och kokt potatis. Gott!



    Mums
  • sihn

    Volis- oj så gott det lät!!!
    Det har gått hyfsat för mig, har dock ätit på tok för lite. Allt blev så fel. Åt sen frukost, sen lunch och sen skulle jag vara på kryddparty klockan sex och då hade vi inte ätit middag innan. Men höll mig borta från fikan, som bara var kakor, och drack en kopp kaffe. Nu är jag hungrig men har inget av det nyttigare slaget hemma så jag knaprar blomkål istället. Känner på mitt humör att jag inte fått i mig vad jag ska

    En fråga, väger ni allt? Jag har vägt allt innan men nu struntar jag i att väga grönsaker (dock inte typ avokado och sånt) och tillåter mig att äta hur mycket jag vill. Har ju alltid en massa över varje kväll så då känns det som om grönsakerna väger upp det. Är det rätt?

  • Nany

    Det


    sihn skrev 2013-08-26 22:18:23 följande:
    Volis- oj så gott det lät!!!

    Det har gått hyfsat för mig, har dock ätit på tok för lite. Allt blev så fel. Åt sen frukost, sen lunch och sen skulle jag vara på kryddparty klockan sex och då hade vi inte ätit middag innan. Men höll mig borta från fikan, som bara var kakor, och drack en kopp kaffe. Nu är jag hungrig men har inget av det nyttigare slaget hemma så jag knaprar blomkål istället. Känner på mitt humör att jag inte fått i mig vad jag ska

    En fråga, väger ni allt? Jag har vägt allt innan men nu struntar jag i att väga grönsaker (dock inte typ avokado och sånt) och tillåter mig att äta hur mycket jag vill. Har ju alltid en massa över varje kväll så då känns det som om grönsakerna väger upp det. Är det rätt?



    Väger nästan allt grönsakerna är jag ej super någran med att väga för det är så få kcal så jag brukar tänka lite över eller mindre gör ej så mycket. Eftersom jag får äta 1237 kcal nu så är det sällan jsg har över kcal
  • Pommac

    Min första helg närmar sig nu. Ska bli spännande att väga sig på söndag. Hur ofta väger ni er? Hur fyller man i den nya viken? Kan man göra det vecka för vecka? hittar inte där man gör det. Eller gör man det där man ändrar vikt? Jag har faktiskt känt mig ovanligt mätt denna vecka och jag har hunnit med tre långpromenader och jag hoppas det blir någon i helgen också. =)

Svar på tråden Shape Up