• hipsterpappan

    Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?

    Nu pratar vi om minst 9000 sk ensamkommande som har fått avslag i minst tre instanser och i många fall har en oklar identitet. Kostnaden beräknas till minst tre miljarder och övriga partier i alliansen rasar och även lagrådet har sågat förslaget utmed fotknölarna. Så hur kommer det här att påverka opinionen men själv gissar jag att vinnarna ändå blir sossarna som kan njuta av en allians i upplösning inför valet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?
  • Pilsner
    KillBill skrev 2019-04-12 00:19:37 följande:
    Jag noterar att din källa är 14 år gammal..

    Min erfarenhet ör att grundskolor och gymnasier inte ser mellan fingrarna.
    Det är ungefär lika länge sedan som jag lämnade det yrket...

    Men jag vet att det förekommit i nyare tid på gymnasiet (i "utanförskapsområde"). Var t.ex. på nyheterna för något år sedan.

  • K Kalle
    KurtKoben skrev 2019-04-11 15:23:16 följande:

    Inget annat än rättshaveri! Med detta har man tydligt visa att den som är en jobbig fan som protestera och går på har störst sannolikhet att stanna. Med detta kommer man också få att sannolikheten för jobbiga typer kommer att stanna är större, vilka man sedan ska försöka integrera och det kommer att gå liksom? Att Sverige har blivit som det har blivit beror på att detta redan har tillämpats alldeles för mycket.


    Precis! Beslut ska fattas på demokratisk väg. Det ska inte vara så att den som skriker högst får rätt!!!
  • KillBill
    K Kalle skrev 2019-04-12 07:34:13 följande:
    Precis! Beslut ska fattas på demokratisk väg. Det ska inte vara så att den som skriker högst får rätt!!!
    Vad menar du med att beslutet ska fattas på demokratisk väg? Beslutet är fattat i Sveriges riksdag och är självklart legitimt. 

    Bakgrunden till Gymnasielagen är att det handlar om en grupp människor som drabbades hårt av att migrationsverket  långsammare hantering under 2015/2016 gällande asyl.  (vid normal handläggningstid så hade troligen den här gruppen fått asyl). 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Kalle
    KillBill skrev 2019-04-12 07:48:57 följande:
    Vad menar du med att beslutet ska fattas på demokratisk väg? Beslutet är fattat i Sveriges riksdag och är självklart legitimt. 

    Bakgrunden till Gymnasielagen är att det handlar om en grupp människor som drabbades hårt av att migrationsverket  långsammare hantering under 2015/2016 gällande asyl.  (vid normal handläggningstid så hade troligen den här gruppen fått asyl). 
    Bakgrunden till gymnasielagen är att et antal personer demonstrerat vid Mynttorget i Stockholm och högljutt protesterat.

    Varför var handläggningstiden så lång? Kan det ha varit för att det fullkomligt vällde in folk över gränsen (jo jag såg det med egna ögon)? Om man direktavvisat de som definitivt inte borde komma in i landet, bl.a med stöd av Dublinförordningen, hade vi inte haft detta problem nu!
  • nihka
    KillBill skrev 2019-04-12 07:48:57 följande:
    Vad menar du med att beslutet ska fattas på demokratisk väg? Beslutet är fattat i Sveriges riksdag och är självklart legitimt. 

    Bakgrunden till Gymnasielagen är att det handlar om en grupp människor som drabbades hårt av att migrationsverket  långsammare hantering under 2015/2016 gällande asyl.  (vid normal handläggningstid så hade troligen den här gruppen fått asyl). 
    Javisst, demokratiskt fatta beslut. Men jag gillar det inte.

    Vad menar du med troligen fått asyl. Vad grundar du det på?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill
    K Kalle skrev 2019-04-12 11:31:32 följande:

    Bakgrunden till gymnasielagen är att et antal personer demonstrerat vid Mynttorget i Stockholm och högljutt protesterat.

    Varför var handläggningstiden så lång? Kan det ha varit för att det fullkomligt vällde in folk över gränsen (jo jag såg det med egna ögon)? Om man direktavvisat de som definitivt inte borde komma in i landet, bl.a med stöd av Dublinförordningen, hade vi inte haft detta problem nu!


    Du ör svepande och har fel i sak nen nu tar vi det i kronologisk ordning. I ditt förra inlägg pratade om att beslut ska beslutas demokratiskt. Vad är det för beslut som inte har varit demokratiskt?

    Ditt påstående att Sverige med stöd av Dublinförordningen skulle ha kunnat vägra att släppa in asylansökande har inget med verkligheten att göra.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    K Kalle skrev 2019-04-12 11:31:32 följande:
    Bakgrunden till gymnasielagen är att et antal personer demonstrerat vid Mynttorget i Stockholm och högljutt protesterat.

    Varför var handläggningstiden så lång? Kan det ha varit för att det fullkomligt vällde in folk över gränsen (jo jag såg det med egna ögon)? Om man direktavvisat de som definitivt inte borde komma in i landet, bl.a med stöd av Dublinförordningen, hade vi inte haft detta problem nu!
    Hahaha! Nej, det räcker inte med att protestera vid Mynttorget. Det fanns en utbredd syn att dessa asylsökande blev missgynnade av att få vänta så länge.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • K Kalle
    nihka skrev 2019-04-12 12:07:13 följande:
    Hahaha! Nej, det räcker inte med att protestera vid Mynttorget. Det fanns en utbredd syn att dessa asylsökande blev missgynnade av att få vänta så länge.
    Visst, men hade det inte högljutt demonstrerats är det ändå inte säkert att frågan tagits upp. Faktiskt.
  • nihka
    K Kalle skrev 2019-04-12 12:26:34 följande:
    Visst, men hade det inte högljutt demonstrerats är det ändå inte säkert att frågan tagits upp. Faktiskt.
    Jo. Faktiskt. Detta med konsekvenserna av de långa väntetiderna hade  uppmärksammats långt före demonstationen vid Mynttorget.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • felix le chat
    nihka skrev 2019-04-12 12:07:13 följande:
    Hahaha! Nej, det räcker inte med att protestera vid Mynttorget. Det fanns en utbredd syn att dessa asylsökande blev missgynnade av att få vänta så länge.
    Faktum kvarstår ju och det är att dom saknar asylskäl.

    Om man inte accepterar ordningen att domstolar avgör så blir ju konsekvensen
    oreglerad fri invandring. Lyckas du bara ta dej inom landets gränser så går det
    aldrig att neka någon asyl.

Svar på tråden Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?