• TrueLove12

    För oss som tempar för att bli gravid

    Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

    Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

    Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

    Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

    Vad använder ni?

    Hur länge har ni försökt?

    Vilka åldrar är ni?

  • Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-12-01 14:52:32 följande:

    Idag har jag haft lite hugg/ilningar i livmodern. Inte alls som mensvärk utan mer som svaga kramper. Också mer matsug. Innan lunchen idag var jag så otroligt hungrig (magkatarrkänsla) och yr, nästan svimfärdig.


    Åh vad lovande!!! Håller tummarna!
  • Jojjans
    becca90 skrev 2018-12-01 15:20:23 följande:

    Åh vad lovande!!! Håller tummarna!


    Den känslan jag mest kan likna det vid är när man får håll när man springer, fast i livmodern...
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-12-01 15:31:07 följande:

    Den känslan jag mest kan likna det vid är när man får håll när man springer, fast i livmodern...


    Hääärligt! Jag brukar ha massa olika symtom men denna månad har jag inte ett enda haha.. eller jo kanske, ett som jag ej brukar ha, jag är supertörstig hela tiden!!
  • Jojjans
    becca90 skrev 2018-12-01 15:44:31 följande:

    Hääärligt! Jag brukar ha massa olika symtom men denna månad har jag inte ett enda haha.. eller jo kanske, ett som jag ej brukar ha, jag är supertörstig hela tiden!!


    Inga symptom är ju nån garanti för nånting, men om man plötsligt får andra symtom än man tidigare haft, eller inga symptom om man i vanliga fall har massor, brukar ju kunna betyda nåt bra!
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-12-01 15:59:49 följande:

    Inga symptom är ju nån garanti för nånting, men om man plötsligt får andra symtom än man tidigare haft, eller inga symptom om man i vanliga fall har massor, brukar ju kunna betyda nåt bra!


    Man får ju hoppas det för jag har alltid massor av symptom i vanliga fall! Har ju testat för att se om hcg går ur av ovitrellen. Men idag va det samma styrka som igår men väldigt svagt men fullt synbart. Hoppas det aldrig blir neg och fortsätter stegra imorn!!
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-01 14:52:32 följande:

    Idag har jag haft lite hugg/ilningar i livmodern. Inte alls som mensvärk utan mer som svaga kramper. Också mer matsug. Innan lunchen idag var jag så otroligt hungrig (magkatarrkänsla) och yr, nästan svimfärdig.


    Håller med om att det låter lovande! Jag känner mig trött och har lite ont i brösten...tycker det känns ungefär som det brukar göra mellan ägglossning och mens.
    becca90 skrev 2018-12-01 15:44:31 följande:

    Hääärligt! Jag brukar ha massa olika symtom men denna månad har jag inte ett enda haha.. eller jo kanske, ett som jag ej brukar ha, jag är supertörstig hela tiden!!


    Det låter också lovande tycker jag! De flesta har ju inte så mycket symptom innan man plussar. :)
  • becca90
    Clemmentina skrev 2018-12-01 16:26:31 följande:

    Håller med om att det låter lovande! Jag känner mig trött och har lite ont i brösten...tycker det känns ungefär som det brukar göra mellan ägglossning och mens.Det låter också lovande tycker jag! De flesta har ju inte så mycket symptom innan man plussar. :)


    Åh tack för hoppet!!
  • Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-12-01 16:26:31 följande:

    Håller med om att det låter lovande! Jag känner mig trött och har lite ont i brösten...tycker det känns ungefär som det brukar göra mellan ägglossning och mens.


    Jag är hoppfull, men vågar inte sluta tänka ?man vet aldrig? innan jag får ett plus. Jag har fått mycket kraftigare pms och mer eller mindre molvärk mellan äl-bim efter mitt missfall i september. Är som att jag blivit känsligare fysiskt och känner mer.

    Däremot ömmar ingen mins bröst alls, vilket dom alltid gjorde förr, brösten har liksom blivit lite uttöjda efter grav+mjölkstasen, :D
  • SofieElise
    Jojjans skrev 2018-12-01 06:06:25 följande:

    Trots att jag haft min lägsta follikulärfas någonsin så har jag nu min högsta lutealfas någonsin. Till och med högre temp än vid min graviditet i somras... Tycker även pms-en skvallrar om höga progesteronnivåer.

    Får se vart det här leder! :) ska testa på onsdag eller torsdag beroende på vad som händer med tempen tills dess (bim på torsdag).


    Hur har det gått idag? Det verkar lovande tycker jag (även om jag inte vill ge dig några falska förhoppningar)
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid