• Spicy woman

    Knasiga saker man trodde på när man var liten.

     När jag var liten, så trodde jag att i kassettbanden bodde det små människor. Så jag hade i sär flera band. För jag skulle rädda dem.

    Måste tänka lite mer vad jag trodde .

  • Svar på tråden Knasiga saker man trodde på när man var liten.
  • ElviraSofia

    Jag var bombsäker på att det var gud som bodde i prästgården i vår lilla by där jag växte upp, när jag blev lite äldre trode jag det var kungen. Och det trode jag nog ganska länge har jag för mig :)

  • hönamor
    Semper73 skrev 2008-06-22 10:42:35 följande:
    Svar på #101Hihi, jag trodde också på en variant av ovan. Jag trodde att alla på hela jorden tänkte på svenska, men pratade på sina egna språk (tyska, engelska osv).
    Jag kan fortfarande ha lite svårt att tro att det inte är så *S*
  • hönamor

    Jag trodde ganska länge att alla flaggade för mig när jag fyllde år (fyller på en allmän flaggdag) för det hade mamma eller pappa sagt nån gång *S*

  • maria81

    jag trodde att alla badhus hade bassänger undangömda med hajar och på kvällarna öppnades underjordiska gångar så de simmade ut i de allmänna. Var gör-rädd att de skulle öppnas av misstag när jag var där

  • Yiyah 08
    maria81 skrev 2008-06-26 07:43:11 följande:
    jag trodde att alla badhus hade bassänger undangömda med hajar och på kvällarna öppnades underjordiska gångar så de simmade ut i de allmänna. Var gör-rädd att de skulle öppnas av misstag när jag var där
    Det trodde jag med...
  • Alderia

    När jag var fem-sex år hade jag kunnat sätta mitt eget liv på att det bara kunde bli en bäbis i magen om tjejen låg underst. (Exakt VAD man hade för sig när man låg på varandra hade jag väldigt vaga begrepp om...)

  • PrettyGirl

    När jag var liten trodde jag att alla tjejer blev prinsessor när de växte upp, och alla pojkar blev prinsar till häst... Nja det tog ngr år innan jag fick min prins till häst...:)

  • YokohamaNr2

    Jag fantiserade om att vi människor på jorden var som en tv-serie för stora troll uppe i himlen, alltså en scen kunde vara Sverige och en familj där medan nästa var en familj i Afrika osv...hmmm knäppa grejer

  • YokohamaNr2

    Just det jag trodde också att Engelska var som ett hemligt språk såsom trollspråket eller All-språket så om pappa bara lärde mig reglerna så skullejag också kunna prata Engelska. Blev skitsur när han inte vill lära mig reglerna

  • Powderpuff89

    Jag hade en kudde med mussepigg på, och jag trodde att om jag pussade kudden tillräckligt många gånger så skulle han bli levande! *s*.

  • Syss Inha
    Igloo79 skrev 2008-06-21 23:41:56 följande:
    Trodde när jag var liten att man hade ett visst antal ord lagrade. När man sa ett ord så förbrukade man det ur sitt lager. Sa jag till exempel hej, så hade jag kanske bara 999 hej kvar att säga.
    ...men vad sjutton, det ringer en klocka i mitt huvud, snubblade in i tråden och läste ditt inlägg. Fanns det inte ett barnprogram som avslutades just så, att orden var slut?
    "Slut på ord!!!" var det sista de sa innan de gick och lade sig. Känns det igen???
    Kanske var där idén föddes?
  • marskattan

    När jag var liten var jag helt övertygad om att stjärnorna var lyktstolpar på andra planeter och att Gud gick omkring med en JÄTTE stor barnvagn med alla planeter inuti ..

  • sunmaid78

    Vilken rolig tråd, jag vet att mitt ex trodde att hans farmor hade en höna i sitt skåp i köket som värpte godis för det hade hon sagt, det sa han i skolan och blev rysligt retad för det..

  • Nettan84

    Ja trodde ganska länge att vi bodde inne i jorden....tror ja var 17 när ja slutade tro de...mamma höllt på att smälla av när hon fick höra det...o tro mig...detta får ja höra än idag o lär få höra det i många år till.

  • Syss Inha

    Jag trodde att man en dag skulle vakna upp och helt plötsligt blivit det som både farcinerade och skrämde mig: Vuxen.

    Jag väntar fortfarande

    Och jag var väl inte världens bästa på att fråga efter vad saker betydde eller innebar, så det finns en uppsjö med egenhändiga tolkningar på bl.a ordspråk, det bästa var nog min 6-åringshjärnas tolkning på "finns det hjärterum finns det stjärterum"
    Det betydde självklart "finns det ett sovrum för vuxna finns det en toalett där man kan bajsa"

  • Terabyte
    Julias mamma skrev 2008-05-19 12:01:27 följande:

    Att om man röker och tuggar tuggumi som kommer träd att börja växa på tungan

    Eller om man dunkar en person som gör en grimas i ryggen så ser man ut så för alltid...

    Eller att tanden man tappat och lagt i ett glas vatten faktiskt förvandlades till en peng...(provade det nyss med en uttdragen tand, men inte fan blev det nå peng där...det var då det uppdagades )


    Tanden--> en hadde varit till en tandläkare och dragit ut en visdomstand och han bad få med tanden hem och det fick han, och när han kom hem fyllde han ett glas med vatten lade tanden i glaset ställde glaset jämt med sängen släckte lampan gick och lade sig och sov hela natten, och vet ni cad son låg i glaset när han vaknade?.........

    Visdomstanden såklart ja hör kanske inte i denhär tråden men int e de ju helavärlden
  • Terabyte
    Semper73 skrev 2008-06-22 10:42:35 följande:
    Svar på #101
    Hihi, jag trodde också på en variant av ovan. Jag trodde att alla på hela jorden tänkte på svenska, men pratade på sina egna språk (tyska, engelska osv).
    Detdär undrar jag varför tänker många så jag förstår inte det samma i finland också där jag bor "mä luulin att kaikki ajatteli suomeksi mutt puhui niitten omia kieliä" = översätt: "jag trodde att alla tänkte på finska men pratade deras egna språk"
  • Terabyte
    maria81 skrev 2008-06-26 07:43:11 följande:

    jag trodde att alla badhus hade bassänger undangömda med hajar och på kvällarna öppnades underjordiska gångar så de simmade ut i de allmänna. Var gör-rädd att de skulle öppnas av misstag när jag var där


    Badhus i Finland säger vi simhall :D
  • Bunny on speed

    Kul gammal tråd!

    Trodde att alla vuxna gillade att städa och inte tyckte om godis. Jag är tydligen inte vuxen än...


    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Knasiga saker man trodde på när man var liten.