• Forestman66

    Vuxna oskulder

    Mitt påstående efter att tidigare i livet ha trott att "alla" över 18 haft sex, starkt påverkad av organisationer som RFSU, media etc är att jag äidag VET att det finns otroligt många sexuellt oerfarna oskulder över både 30, 35 och 40.  Manliga såväforuml som kvinnliga och att det finns lika många orsaker till att de är s asdfoskulder som det finns i antal.alsdkflöa

    Min fråga är följande: Tycker människor i allmänhet (eller detta forums flitiga skribenter) att det är något "fel" på dessa människor eller att de skulle vara "motbjudande" / "avtändande" på något sätt med vuxna oskulder av båda könen?

  • Svar på tråden Vuxna oskulder
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2010-05-14 18:49:24 följande:

    Jag skulle nog reagera negativt ifall jag träffade en kille i typ 40 årsåldern och han var oskuld.  Jag skulle ärligt undra vad fan vad fel på han.  Har det verkligen inte funnits en kvinna eller någon chans för honom under alla dessa år att få doppa veken?  Onormalt, skulle jag tycka och tro att nåt var fel på honom pluss jag skulle bli avtänd också-


    Vadå onormalt. Om sex inte är en rättighet så är det alls konstigt.
  • Anonym (?)
    Anonym (simpson) skrev 2010-05-13 22:53:03 följande:

    Jag tror det kan bero på många saker. En del människor är asexuella och vill kanske inte ha sex. Andra vet inte riktigt hur man gör rent tekniskt. Några kanske har dåliga erfarenheter (sexuella övergrepp mm) och vill inte ha sex mer efter det. Men många av de som inte haft sex när de är över trettio har nog av olika skäl svårt att få kontakt med en lämplig på partner. Det kan naturligtvis finnas massor av skäl till det. De kanske är blyga, avvaktande, tillbakadragna, isolerade på grund av exempelvis arbetslöshet eller sjukdom, uppfattas som udda på ett negativt sätt, jobbiga att umgås med, tar kontakt på ett olämpligt sätt eller är ovårdade.


    Eller utseendet.
  • Anonym (Kjk)
    Forestman66 skrev 2010-05-03 18:46:03 följande:

    Mitt påstående efter att tidigare i livet ha trott att "alla" över 18 haft sex, starkt påverkad av organisationer som RFSU, media etc är att jag äidag VET att det finns otroligt många sexuellt oerfarna oskulder över både 30, 35 och 40.  Manliga såväforuml som kvinnliga och att det finns lika många orsaker till att de är s asdfoskulder som det finns i antal.alsdkflöa

    Min fråga är följande: Tycker människor i allmänhet (eller detta forums flitiga skribenter) att det är något "fel" på dessa människor eller att de skulle vara "motbjudande" / "avtändande" på något sätt med vuxna oskulder av båda könen?


    Huruvida någon är avtändande/motbjudande handlar för mig inte om den är oskuld men kan vara bidragande till att den personen är ofrivillig oskuld.

    Jag är rätt picky på utseende och personlighet.
  • Anonym (grupptryck)

    Kvinnor vill ej ha en manlig oskuld. Nåt måste vara fel på honom. Och så är det inte värt allt jobb att lära upp stackaren.
    En man ska heller inte ha legat runt.
    Hur många sexpartners ska en man ha för att ni kvinnor är nöjda?

  • Mama92

    Är personen över 30 och oskuld s undrar man nog lite varför.

    Att de skulle vara fel elr motbjudande skulle jag inte säga.

    Men personligen skulle jag nog inte börja dejta nån jag vet är oskuld. Men om jag redan börjat dejta personeb och verkligen gillar han och klickar på alla andra vis skulle jag nog inte precis dumpa han pågrund av att han är oskuld.

  • Anonym (grupptryck)
    Mama92 skrev 2019-03-15 09:38:37 följande:

    Är personen över 30 och oskuld s undrar man nog lite varför.

    Att de skulle vara fel elr motbjudande skulle jag inte säga.

    Men personligen skulle jag nog inte börja dejta nån jag vet är oskuld. Men om jag redan börjat dejta personeb och verkligen gillar han och klickar på alla andra vis skulle jag nog inte precis dumpa han pågrund av att han är oskuld.


    Just därför ska män ljuga.
  • Anonym (Reder sig själv)

    Har aldrig träffat en tjej pga att jag är väldigt blyg och är säker på att osäkerheten lyser igenom när jag försökt.

    När jag var 32 lyckades jag i alla fall få en tjej intresserad men när vi efter ett par träffar började hångla första gången fick jag nästan panik av att känna att jag inte vet vad jag håller på med. Så jag sa till henne att jag aldrig gjort detta förut. Hon blev chockad men sa sen att hon inte ville ha en oskuld och jag fick gå därifrån.

    Var fullständigt knäckt i nästan en månad, låg bara hemma och grät. Efter det bestämde jag mig för att skippa tanken på att hitta någon. Det tog tid att acceptera men mår mycket bättre i dag, 38 år gammal.

    Bra karl reder sig själv har blivit mitt nya ledord.

  • Mama92
    Anonym (grupptryck) skrev 2019-03-15 10:00:35 följande:

    Just därför ska män ljuga.


    Ljuga är inte rätt heller. Då skulle han bli dumpad för att han ljög. Om man diskuterar sex och får den andra att tro att man är erfaren så märks de tyvärr sen när de är dags och man blir besviken och om man inte vet att den andra är oskuld och inte har erfarenhet så tror man ju bara att han är dålig i sängen. De skulle också resultera i att han blir dumpad.
  • Anonym (G)
    Mama92 skrev 2019-03-15 10:24:17 följande:

    Ljuga är inte rätt heller. Då skulle han bli dumpad för att han ljög. Om man diskuterar sex och får den andra att tro att man är erfaren så märks de tyvärr sen när de är dags och man blir besviken och om man inte vet att den andra är oskuld och inte har erfarenhet så tror man ju bara att han är dålig i sängen. De skulle också resultera i att han blir dumpad.


    Ja det kanske framkommer efter ett tag att han ljugit och då blir han såklart dumpad. Men då är han förmodligen inte oskuld längre och behöver inte ljuga om det igen.

    (Om han nu måste säga det alls.)
  • Anonym (grupptryck)
    Mama92 skrev 2019-03-15 10:24:17 följande:
    Ljuga är inte rätt heller. Då skulle han bli dumpad för att han ljög. Om man diskuterar sex och får den andra att tro att man är erfaren så märks de tyvärr sen när de är dags och man blir besviken och om man inte vet att den andra är oskuld och inte har erfarenhet så tror man ju bara att han är dålig i sängen. De skulle också resultera i att han blir dumpad.
    Jag var bra första gången, vet inte om hon märkte nåt. Hon fick orgasm. Jag berättade efter att jag var oskuld, hon ryckte på axlarna. Jag blev inte dumpad, vi sågs ett par gånger efter det. Hon ville bli ihop.
    Jag tycker män ska ljuga om de är oskulder. Annars lär de aldrig få till det.
  • Anonym (?)
    Anonym (G) skrev 2019-03-15 10:27:52 följande:

    Ja det kanske framkommer efter ett tag att han ljugit och då blir han såklart dumpad. Men då är han förmodligen inte oskuld längre och behöver inte ljuga om det igen.

    (Om han nu måste säga det alls.)


    Det går ju göra så många gånger så får man ju någon form av erfarenhet.
  • Anonym (Säga)

    Han kan då säga att det var ett bra tag sedan han hade sex för han varit sjuk eller nåt.

    Så hon inte tror han är dålig i sängen

  • pyssel
    Anonym (grupptryck) skrev 2019-03-15 10:30:24 följande:

    Jag var bra första gången, vet inte om hon märkte nåt. Hon fick orgasm. Jag berättade efter att jag var oskuld, hon ryckte på axlarna. Jag blev inte dumpad, vi sågs ett par gånger efter det. Hon ville bli ihop.

    Jag tycker män ska ljuga om de är oskulder. Annars lär de aldrig få till det.


    Anonym (grupptryck) skrev 2019-03-15 10:00:35 följande:

    Just därför ska män ljuga.


    Och kvinnor om orgasm. Eller bara att den debuterande (eller erfarne!) mannen tyckte det verkade som en orgasm = "Hon fick orgasm".
    Alla hästar hemma
  • Anonym (grupptryck)
    pyssel skrev 2019-03-15 13:55:48 följande:
    Anonym (grupptryck) skrev 2019-03-15 10:00:35 följande:

    Just därför ska män ljuga.


    Och kvinnor om orgasm. Eller bara att den debuterande (eller erfarne!) mannen tyckte det verkade som en orgasm = "Hon fick orgasm".
    Jag ska beskriva hur det gick till. Så får ni avgöra om det låter som att hon fick orgasm. Jag slickade henne och hade ett par fingrar i henne. Hon började stöna och vred sig, och jag kände hur hennes underliv krampade, knep om mina fingrar (som var i henne).
  • pyssel
    Anonym (grupptryck) skrev 2019-03-15 20:36:44 följande:

    Jag ska beskriva hur det gick till. Så får ni avgöra om det låter som att hon fick orgasm. Jag slickade henne och hade ett par fingrar i henne. Hon började stöna och vred sig, och jag kände hur hennes underliv krampade, knep om mina fingrar (som var i henne).


    Kanske, kanske inte. Knipandet säger inget om att "komma i mål". För en del ja, för andra är det att knipa hårt ett sätt att jobba upp en orgasm, inte själva orgasmen som då märks på andra sätt. Knipa kan alla göra, orgasm eller inte.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Säga)
    Anonym (G) skrev 2019-03-15 10:27:52 följande:

    Ja det kanske framkommer efter ett tag att han ljugit och då blir han såklart dumpad. Men då är han förmodligen inte oskuld längre och behöver inte ljuga om det igen.

    (Om han nu måste säga det alls.)


    Skulle vara intressant att veta om det finns någon studie på det var som är smartast att göra.
  • Anonym (Skuld(inte oskuld))

    Är jag kär i en person spelar detta ingen roll alls. För vissa kan det nog tom vara en chans att äntligen få ett bra sexliv, en man som man får lära från grunden att tillfredsställa just henne. Nu var det allt bra länge sedan jag mötte en oskuld(40 år och i mitt längsta förhållande,6 år) men som ung, absolut, jag drogs till lite nördiga killar med dator, ni vet vilka jag menar. En kvinna/man med gott självförtroende låter sig inte skrämmas av oerfarenhet, man lär ut det man kan. Tror att du mött fel person bara, tänker att det var bra att du fick reda på det direkt men jag förstår att det redan dåliga självförtroendet fick sig en törn. Tycker du ska skippa dessa idiotiska svar som diskuterar huruvida kvinnan fick orgasm eller inte, det var mellan er två, det finns alltid människor som av olika anledningar ska trycka ned en, gå inte på den skiten! Ut i världen nu, glöm blygheten och ha kul!

  • Anonym (H)
    Anonym (Säga) skrev 2019-06-08 02:15:47 följande:

    Skulle vara intressant att veta om det finns någon studie på det var som är smartast att göra.


    Säger det inte sig självt att det smartaste är att inte säga något? Varför kan någon ens tro tanken att det skulle vara bättre att säga nåt i förväg?
Svar på tråden Vuxna oskulder