Forum Könssjukdomar - Sex & samlevnad
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Fick nyss veta att jag har HIV

Mån 15 nov 2010 16:24 Läst 128622 gånger Totalt 279 svar
    Anonym (Oroli­g!!!)
    Visa endast
    Mån 15 nov 2010 16:24

Jag är 20 år och har precis fått veta att jag är HIV positiv.
    Det hela började för ett år sedan med att det tog slut mellan min pojkvän efter att han varit otrogen mot mig, jag tog en resa till Alanya tillsammans med min bästa kompis bara för att komma bort och ha kul.
    Där gjorde jag det största misstaget i mitt liv , jag hade oskyddat sex med en kille och fyfan vilka ångestkänslor jag hade direkt efteråt ... dem liksom bara sköljde över mig.

Jag kom hem och blev tillsammans med min pojkvän igen, jag förträngde det som inträffade i Alanya jättelänge. Men när jag märkte att det inte stod rätt till med mig så tog jag mig tillslut i kragen och uppsökte läkare.

Idag fick jag samtalet om att jag skulle komma dit, där berättade dem att jag var HIV positiv.

Jag vet knappt varken ut eller in, kan inte tänka klart!! Mår så fruktansvärt dåligt...
    Hur ska jag berätta för min pojkvän? För min familj? Vänner?! ..
    Hur ska jag kunna leva med denna sjukdom, hur länge får jag leva? Så många tankar...

Hjälp mig, hur berättar man för dem man älskar mest om sånt här?Gråter

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • positH­IV
    Visa endast
    Mån 17 okt 2011 22:29 #261
    Lykkorus skrev 2011-10-17 16:28:48 följande:
    Jag var i Grekland i somras, hade oskyddat sex... Har inte vågat testa mig än. Jag vet inte vad jag ska säga. Hur gör man? Hur orkar man leva med HIV? Jag förstår att du är förtvivlad. Hur tog du steget att våga gå dit och testa? Hur märkte du att något inte stod rätt till?
    Jag resonerar att det är bättre att veta än att inte veta. Det tar mycket energi från en (nu var det inte så i mitt fal men andra som väntat med att testa sig har upplevt det så). Jag vet en tjej som hade oskyddat sex i Grekland och blev smittad. I samma ålder som både du och jag. Vi lever bra idag. Jag trodde att jag skulle dö när jag fick veta. Men jag har fått lära mig oerhört mycket och har fått mycket stöd och peppning från vänner, familj, läkare, sjuksköterska och den kurator jag hade förut. 

Idag är jag förlovad och väntar barn som är beräknat att komma i mars. Näst-nästa sommar planerar vi att gifta oss. Mitt barn kommer bli friskt för om man sköter sig enligt de föreskrifter som finns så smittas inte barnet.

Ring ungdomsmottagningen och säg att du hade oskyddat sex utomlands. Då tar de oftast en på allvar. Och stå på dig. Finns det en Noaks Ark i din stad så kan de hjälpa dig vidare med (www.noaksark.org). I Stockholm har de drop-in på onsdagar så man kan testa sig, göra ett s.k. snabbtest. Då får du svar på en kvart typ.

Jag kan säga att jag har blivit en starkare person sen detta hände mig och att jag har insett lite mer om vad som är viktigt i livet, och vad som är mindre viktigt. Jag tänker så här: What doesn't kill you makes you stronger.  
  • kille9­5
    Visa endast
    Lör 13 okt 2012 03:14 #262

Hahahaha!!! Hur har det gått?

• Lör 13 okt 2012 07:08 #263
  • Tis 4 dec 2012 22:01 #264

Hej hur har det gått? 
    är jätte nyfiken?  Blir jätte glad om du kunde skriva lite om ditt liv nu ! 
    massa kramar till dig och din lilla familj  

• Ons 5 dec 2012 10:18 #265

Vilken tråd

• Ons 5 dec 2012 10:27 #266
    positHIV skrev 2011-10-17 22:29:39 följande:
    Jag resonerar att det är bättre att veta än att inte veta. Det tar mycket energi från en (nu var det inte så i mitt fal men andra som väntat med att testa sig har upplevt det så). Jag vet en tjej som hade oskyddat sex i Grekland och blev smittad. I samma ålder som både du och jag. Vi lever bra idag. Jag trodde att jag skulle dö när jag fick veta. Men jag har fått lära mig oerhört mycket och har fått mycket stöd och peppning från vänner, familj, läkare, sjuksköterska och den kurator jag hade förut. 

Idag är jag förlovad och väntar barn som är beräknat att komma i mars. Näst-nästa sommar planerar vi att gifta oss. Mitt barn kommer bli friskt för om man sköter sig enligt de föreskrifter som finns så smittas inte barnet.

Ring ungdomsmottagningen och säg att du hade oskyddat sex utomlands. Då tar de oftast en på allvar. Och stå på dig. Finns det en Noaks Ark i din stad så kan de hjälpa dig vidare med (www.noaksark.org). I Stockholm har de drop-in på onsdagar så man kan testa sig, göra ett s.k. snabbtest. Då får du svar på en kvart typ.

Jag kan säga att jag har blivit en starkare person sen detta hände mig och att jag har insett lite mer om vad som är viktigt i livet, och vad som är mindre viktigt. Jag tänker så här: What doesn't kill you makes you stronger.  
  • Anonym (ida)
    Visa endast
    Fre 18 jan 2013 16:00 #267

Vilka symptom hade du eller ni andra oxå här?? Snälla svara!!
    Jag hade sex med en kille i Grekland för 5 år sedan. Är orolig. Har inga symptom mer än att jag jämt är så himla trött. 

• Anonym (ida)
    Visa endast
    Fre 18 jan 2013 16:25 #269
    asd66 skrev 2013-01-18 16:04:37 följande:
    Så går det när man horar runt
    Man horar väl inte runt för att man har sex med en kille i Grekland?! Idiot! Jag var singel och hade precis oxå gjort slut med min kille.
    Någon här som kan säga symptom? 
  • Anonym (rarle­y)
    Visa endast
    Fre 18 jan 2013 16:31 #270
    Anonym (ida) skrev 2013-01-18 16:00:58 följande:
    Vilka symptom hade du eller ni andra oxå här?? Snälla svara!!
    Jag hade sex med en kille i Grekland för 5 år sedan. Är orolig. Har inga symptom mer än att jag jämt är så himla trött. 

Finns många sjukdomar som har trötthet som symptom... För att nämna de jag själv har: Hypotyreos, B12 brist, Järnbrist
    Gå till en läkare och be att få ett utlåtande.. HIV är ganska så ovanligt (tack och lov) så det troligaste är faktiskt att du har något annat. Men prata med en läkare och du kan även nämna att du vill få testa dig då du haft oskyddat utomlands...  
  • Anonym (rarle­y)
    Visa endast
    Fre 18 jan 2013 16:34 #271
    asd66 skrev 2013-01-18 16:04:37 följande:
    Så går det när man horar runt

Hmm här har vi inga fördomar inte... Vad säger du om de som får det av sin första partner?? Eller pga av miss i sjukvården?? Är du gift?? Var du oskuld på bröllopet i såfall?? Om du nu inte är gift... hoppas du är oskuld.... Annars så... ja...
    Du är inte idiot rakt av... du är bara okunnig och fördomsfull... Samt full av BS...
  • Fre 18 jan 2013 16:35 #272
  • Fre 18 jan 2013 16:43 #273
    Anonym (Linda) skrev 2010-11-16 11:35:19 följande:
    usch du har inte en aning hur hemskt synd om dig jag tycker, men min fråga är, hur kan du vara så oansvarig och ha oskyddat sex med en kille utomlands?
    Tror du att det är läge eller? Skärp dig.
  • Anonym (ida)
    Visa endast
    Fre 18 jan 2013 18:32 #275
    asd66 skrev 2013-01-18 16:58:14 följande:
    Hoppas innerligt att även du har HIV, vidriga skadegods.
    Vad är det för människor här inne?! Usch!
    Får man inte ens fråga eller. Har du aldrig haft oskyddat samlag eller?! Vem har inte det liksom?! 
    Du måste vara en bitter typ som typ haft en otrogen partner.......... 
  • Fre 18 jan 2013 19:00 #276
    Anonym (ida) skrev 2013-01-18 18:32:28 följande:
    Vad är det för människor här inne?! Usch!
    Får man inte ens fråga eller. Har du aldrig haft oskyddat samlag eller?! Vem har inte det liksom?! 
    Du måste vara en bitter typ som typ haft en otrogen partner.......... 
    Ja, med min sambo sedans ett x antal år tillbaka.
    Inte med en främling ditt luder. 
  • Anonym (ida)
    Visa endast
    Fre 18 jan 2013 19:16 #277

Du verkar rätt tråkig som person.....
    Är jag luder för jag haft sex med 4 personer i mitt liv och är 29 år?!  Du vet ingenting om mig.
    Bara för en var i Grekland och oskyddat då eller efter det tagit slut med min kille här i Sverige och jag var nere och på fyllan då?! Är jag luder då????
    Äsch, tänker inte förklara mig för dig mer. ha ha idiot ingen verklighetsuppfattning alls. 

Så några andra vad har ni haft för symptom?! 

• Fre 18 jan 2013 20:07 #278
    Anonym (ida) skrev 2013-01-18 19:16:25 följande:
    Du verkar rätt tråkig som person.....
    Är jag luder för jag haft sex med 4 personer i mitt liv och är 29 år?!  Du vet ingenting om mig.
    Bara för en var i Grekland och oskyddat då eller efter det tagit slut med min kille här i Sverige och jag var nere och på fyllan då?! Är jag luder då????
    Äsch, tänker inte förklara mig för dig mer. ha ha idiot ingen verklighetsuppfattning alls. 

Så några andra vad har ni haft för symptom?! 
    29 år och 4 män? Jag tar tillbaka det jag sa, du klassas som en "fin" flicka faktiskt.
    Och dom första symptomen vid HIV är kraftig förkylning. 
  • Fre 18 jan 2013 20:07 #279

Och allmän sjukdomskänsla.

• mepeti­te
    Visa endast
    Fre 18 jan 2013 21:43 #278

Har inte läst allt men, Vad jag har förstått, rätta mig gärna, så har människor idag mycket goda förutsättningar som har HIV. Finns många och bra samt tillräckliga bromsmediciner. Man har till och med menat att hepatit C (gulsot, leversjukdom) idag har sämre prognos än HIV. Förstår din chock, och hoppas du kan prata med någon, proffesionell som närstående. Läs på sjukdomen, lär dig om dess förlopp osv.  

• Anonym (ida)
    Visa endast
    Lör 19 jan 2013 09:30 #279
    asd66 skrev 2013-01-18 20:07:26 följande:
    29 år och 4 män? Jag tar tillbaka det jag sa, du klassas som en "fin" flicka faktiskt.
    Och dom första symptomen vid HIV är kraftig förkylning. 
    Oj då!! Förväntade mig nån spydig kommentar. Hoppas du lärt dig nåt av att inte döma folk nu.
    Nu har ju jag troligen inte HIV.