• Tiiah

    Förstföderskor som hade BF i oktober 2008 del 5

    Här hänger vi förstföderskor som hade BF i Oktober 2008, självklart är även nya mammor och pappor hjärtligt välkomna också.

    En liten lista nedan på oss som huserar i denna tråd:

    3 september
    lolinona83 födde Matilda BF-31, 2555g 47cm

    1 oktober
    RebeckaAlexandersson födde Casper BF-7, 2915g 49cm

    3 oktober
    Sanna86 födde Freja BF-2, 3280g 49cm

    5 oktober
    Pjanko födde Milo BF+4, 3866g 54,5cm

    6 oktober
    Charlotta1 födde Agnes BF+4, 3390g 49cm
    Moirae födde Jesper BF-1, 3440g 49cm

    14 oktober
    Rottis77 födde Malte BF-6, 3990g 54cm

    17 oktober
    MissZmily födde Lucas BF+15, 4080g 51cm
    Tiiah födde Arwen BF+1, 3965g 51cm

    23 oktober
    Veverica födde Viktor BF+15, 4390g 55cm

    26 oktober
    FrökenLindström födde Alexander, BF+8, 3200 gram 52 cm
    EA83 födde William BF+4, 3920g 53cm

    29 oktober
    Thia79 födde Anton BF+3, 3550g 51cm

    8 November
    Crocco födde Emelie BF+12, 3270g 51cm

  • Svar på tråden Förstföderskor som hade BF i oktober 2008 del 5
  • Rockringen

    tack för tipsen

    sitter uppe och kollar igenom fotografier vilka som skall framkallas. Hur gör ni? Nu har jag gallrat så de är ca. 20 bilder per månad men de är alltför mycket. De blir ju 240 bilder på ett år. Jag borde fotografera mindre men de e lättare sagt än gjort.

    Kameran hänger ju med överallt. När vi är ute och leker, träffar släkt, vänner och många bilder är tagna då hon sitter och leker med nåt. Och en massa bilder med hennes trevliga miner.

    Hur mycket framkallar ni?

    Godnatt

  • ProosAnna

    Blåbär: Jag försöker fylla ett album per år med framkallade kort, men jag tror det kommer bli aningen mer de första åren, jag har ganska svårt att sortera... Det var tur du skrev om framkallning! Jag sorterade mina kort för ett tag sedan och ska nu bara skicka iväg på framkallning, men har ännu inte gjort det! Så det får bli dagens uppgift =)

  • Rottis77

    Jaha, då sitter man här med en nyopererad han och en son med 40 graders feber, suck, tur min mamma är en ängel som kommit hit och hjälper mig.


    I tisdags opererade jag min vänstra han för karpaltunnelsyndrom och det gick jätte bra och rätt snabbt. 30 min efter att vi kommit hem ringde dagis och Malte hade 40 graders feber stackaren, så det va bara att köra och hämta honom. Han verkar frisk för övrigt, men tempen pendlar mellan 38,8-40 grader fortfarande.
    Igår fick en kompis till mig en liten son som hade precis samma födelsevikt och längd som Malte. Får vänta att träffa dom till Malte är frisk och dom kommit hem, för inga besök är tillåtna på patienthotellet nu pga kräksjukan.
  • Aaglars

    Blåbåren.

    Oj, jätedålig på att gallra - eller rättare sagt vill jag inte gallra. Har fyllt tre album sen Agnes föddes. Hundratals bilder m.a.o. Älskar dem alla och vill inte deleta.

  • Vroooooom

    Rottis: Vad skönt att operationen gick så snabbt och bra men vad tråkigt att Malte har blivit sjuk. Hoppas han kryar på sig snart.

    Blåbären: Vi framkallar inte så mycket. Vi har framkallat en del som finns i hans egen bok, en del som sitter på väggen och en del i presenter till folk.
    Har tänkt framkalla lite mer eftersom att jag bestämt mig för att göra en familjevägg. Där ska bland annat massa fotot på familjen och vårt vigselbevis hänga.


    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Vroooooom

    Jag blir galen. Vet inte hur jag ska få honom att äta. Han åt vid lunch men det enda jag fått honom att ta nu är två mariekex. Jag har försökt med flera olika maträtter och välling men han vägrar äta. Visst, jag skulle nog kunna få honom att äta flera kex men det känns inte speciellt bra att han ska försöka äta sig mätt på det.


    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Aaglars

    MOIRAE!

    Vad jobbigt. Och inte har jag några bra råd att komma med - Agnes har aldrig sagt nej till mat och heller aldrig lämnat en endast liten tugga på tallriken. Det känns skönt.

    Känner du dig orolig? I sådana fall kanske du ska ringa BVC i morgon.

    KRAM

  • AAEV

    Moirae: det är inte tänder på g? alexander äter inte alls då :(

    skriver inte så mkt här men är inne o läser varje dag. Håller på med körkortet nu, har uppkörning i mitten på feb, så nästan all min tid går till att plugga!
    Sen håller vi på o flyttar åt min mamma med nu, hon är iväg på semester så vi överraskar henne. hon kände sig såå stressad inför flytten och hur hon skulle hinna med allt, så det ska bli kul när hon kommer hem o ser vad vi har gjort :)

  • catwoman

    Här används Ta-bort på fläckarna, är kläderna riktigt skitiga så läggs de i blöt i tvättstugan till nästa tvättning.

    Lucas har 15 tänder men en till måste vara på g för han har varit supergnällig, på dagis säger de att han har ofta saker i munnen som om det kliar, har ätit lite dåligt, varit lös i magen. Annars ve tja ginte vad allt ovan beror på.
    Igår när vi hämtade honom på dagis fick vi info om att hade han bajsat en hel del under dagen och blivit väldigt röd om rumpan. Kom hem och kollade och han var riktigt röd och i morse hade han två vattniga sår så det verkar som om han har fått blöjeksem. Kollade nu på apotekets hemsida och där rekomenderade dem att badda med alsollösning så det får vi prova imorgon. Någon av era små som haft vattniga sår och hur har ni gjort då?

    Angående att framkalla bilder så har vi knappt gjort det, några bilder hänger på väggen och sen har jag gjort en fotobok. I övrigt så använder jag mig inte av fotoalbum, samlar bara damm och bilderna kan jag kolla på i datorn eller på Tv:n när jag vill.

    Rottis77: Vad skönt att operationen gick bra, mindre kul med Maltes feber. Skönt att din mamma kan hjälpa till då.

    Moirae: Förstår att du känner dig orolig och fundersam över att Jesper inte vill äta men han åt ju lunch idag och vore han riktigt hungrig så skulle han äta. Som bvc-sköterskan sagt till mig, barn får i sig det dem behöver och kan ha sina dippar ibland. Så länge det inte handlar om att han inte äter något under flera dagar och att han inte får i sig vätska så är det nog ingen fara. Bvc kanske har några tips eller kan lugna din oro lite...? Hoppas det blir bättre snart.

  • Vroooooom

    Tack tjejer Alltid skönt att få kloka råd.
    Det är möjligt att det kan vara någon tand på väg. Han har nämligen också haft lite lite feber och sovit ganska så dåligt den senaste tiden.


    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Tiiah

    blåbären: Vanish! Tar bort varenda liten fläck, t o m de som legat ingrodda i någon vecka...

    Rottis: Skicka en krya-på-dig kram till Malte från mig & Arwen. Skönt att operationen gick bra

    MissZ: Hur går det för Lucas på dagis?

    Moirae: Är han på väg att bli sjuk kanske? Arwen har ingen matlust alls när hon är sjuk, när hon var kräksjuk åt hon enbart smörgåkex. Skönt att han äter något iaf, lite frukt kanske?

    Nu ska jag och Arwen iväg till barnmedicinska och kolla upp hennes fruktanvärda hosta. Misstänker att det kan vara förkylningsastma till följd av RS-viruset som hon fick förra året...


  • Aaglars

    Tiiah
    LYCKA TILL på sjukhuset. Vad jobbigt om det är förk.astma. Men samtidigt finns det så mkt bra mediciner.

    MissZ!
    Oj vad obehagligt för Lucas med såren. Hur har det gått? Har du prövat alsollösning?

  • Vroooooom

    Tiiah: Hur gick det på barnmedicinska?

    MissZmily: Nämen stackars Lucas. Alsollösning låter som en bra idé tror jag. Hoppas han snart blir bättre.

    Jag, klantig som vanligt, lyckades ha ner ett bokstöd idag så det gick sönder och nu är jag på jakt efter ett nytt. Jag skulle gärna vilja ha något lite finare bokstöd än bara dom vanliga tråkiga. Om det är någon som har ett tips så skrik till.


    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Tiiah

    Det gick fint idag, det är bara vanlig hosta som är lite extra jobbig. Men det blir tyvärr inget babysim imon, skulle varit första gången i för i år, men vill ta det lite lugnt med larven tills hon är bättre.

    Hoppas ni får en härlig fredag!


  • Rockringen

    Vad ska man säga åt sitt barn när en jämnårig drar och river i hennes kläder, rycker leksaker ur hennes händer och puffar omkull henne? Vad brukar ni säga eller har ni varit med om detta? Detta var en ny situation för mig. Minns inte vad jag sa. Jag tröstade henne när hon började gråta. Vågade inte säga nåt åt den andra flickan. De är väl inte min sak att uppfostra henne att inte göra så mot andra.

Svar på tråden Förstföderskor som hade BF i oktober 2008 del 5