• Chula

    Förstföderskor i Umeå april/maj/juni 2010

    Kan vi hänga här? De flesta av oss kan ju va med i flera forum, men det känns kul om man kan ha en grupp med folk som är i samma situation, alltså att dessa sparkar i magen och annat spännande är för allra första gången..! :)

  • Svar på tråden Förstföderskor i Umeå april/maj/juni 2010
  • Fru Piggelin

    Har du rätt i, och jag fick oxå för mig att det var på tisdag...

  • Housemouse

    Här var det riktigt dött, må jag säga!

    Semesterlunken har slagit till, och med den nedräkning till jobbstart... Börjar nytt jobb 1/9 och Sigge börjar då på Tallkotten på Sandbacka. Känns gruvsamt att lämna honom där! Blir varje dag första månaden och sen ska maken vara föräldraledig 3dgr/vecka resten av terminen.

    Hur är det med er andra? Skönt med lite svalare vindar eller saknar ni värmen?

  • AnnelieE

    Ja, det var länge sedan det var någon som skrev här Glad

    Jag har avverkat halva semestern, två veckor kvar! Fort har det gått att arbeta sex veckor och vara ledig två! Jag tar mycket heller värme än kyla, men det bästa är ju så klart en alldeles lagom blandning Glad

    Vad har du fått för nytt jobb?
    Det kommer säkert att gå alldeles utmärkt för Sigge med dagis, nog värre för mamma och pappa Flört 

    När jag ändå skriver:
    Ni som gått på Backens Familjecentral, vilken av barnmorskorna är bäst? Vill gå till en saklig och "normal" människa. En sån som Vivan är på Mariehem Glad

  • micksaan

    Jag gick hos Maria. Men hade Margareta under föräldragruppen. Båda är ju riktigt goa. Men kommer definitivt gå till Maria igen när det blir syskondags.

  • Fru Piggelin

    Oj nått nytt! Jag har gått hos Maria och gillar henne men oxå hört att Margareta ska vara jättebra!

  • Housemouse

    Annelie, jag ska jobba på samma företag men på regionhuvudkontoret inne i stan. Inte privatrådgivare längre utan internt med ekonomi och finans. Så skönt att slippa pendla och slippa jobba kväll!

  • Nellan10

    Hej på er allihopa! Hoppas ni haft en underbar sommar! =) Vi har haft det himla bra, fått mycket gjort med renoveringar etc här hemma. Fast Bulgarien hade ju inte heller varit helt fel! Nice!


    Jag ser att ni frågat lite om förskola etc. Ja, vår lilltjoppa hade vi tänkt inskola i januari, men vart det blir återstår ju att se. Inte lätt att få något kring Böleäng. Så jag antar att det blir akutavdelningen på Teg. Mindre kul, men what to do? Det är bara att gilla läget.


    Annars har jag hunnit jobba lite och papi har varit pappaledig, men nu under hösten är jag föräldraledig igen. Verkar som att många börjat jobba? Vore ju skoj om nån fler var hemma, så kanske man hade nån att fika med. Flört
    Sköt om er allihopa!
    Kram från mig


    (¯`°?.¸ ¸.?°´¯) ღ♥ Mamma till en underbart vacker tös! ♥ღ (¯`°?.¸ ¸.?°´¯)
  • AnnelieE

    Hej hej!!

    Vad trist att det verkar som ha dött ut här. Rynkar på näsan
    Housemouse:
    Ja, det måste vara superskönt att slippa pendla! Tänk så mycket scraptid du vinner! (Och kanske en eller annan mysstund med Signar) Vad innebär det att jobba internt med ekonomi och finans?

    Nellan: Härligt att höra att ni haft en go' sommar! Det har vi också, flängt en massa och bara varit hem och packat om, så nu är det lite lugnare när jag börjat jobba igen Förvånad  Jag misstänker att det är fler osm är föräldralediga dock, men det är ju som sagt väldigt tyst här inne numera... 

  • Housemouse

    Annelie, det innebär att på finanssidan ska jag kontrollera mäklarnas affärer så att det inte uppstår diffar, samt hålla koll på deras befogenheter gentemot kontoren och kunderna. På ekonomisidan ska jag jobba med internredovisning.

    Inskolningen har gått som en dans! Vi har haft sån tur med fsk och fröknar, Sigge bara älskar stället! Under inskolningsperioden har de varit totalt 4 barn varav 2 inskolningar, och till veckan kommer 2-3 nya inskolningar. Det är så sjukt lyxigt vilken start han har fått med få barn och de tre fröknarna, vi är jättenöjda! Inget gallskrik vid lämningarna och när jag hämtar honom på em har han knappt tid att följa med hem. :)

  • Chula

    oj vad dött det är här nuförtiden. Det verkar ju som du säger Annelie.. att det har dött ut. Jag har varit sämst på at skriva härinne. Hur mår ni som är kvar?

  • AnnelieE

    Dött var ordet...

    Vi mår iaf som oftast bra. Lite förkylda kanske, men det är på väg bort. Jag har det rätt stressigt på jobbet nu vilket märks genom att jag är disträ som aldrig förr. Hoppas verkligen det lugnar ner sig snart.

    Till det lite mer positiva.
    Mirjam har nu fyllt sitt första hela år vilket firades med kalas och tårta som hon inte alls ville äta av. Glad

    Hon har även börjat gå och det har verkligen rasat iväg denna vecka. Det är nog inte långt borta att hon utesluter krypandet helt.

    Hur har ni det Chula? 

  • Nellan10

    Hej alla i trista adventsvädret!

    Min julkänsla har lite svårt att infinna sig då gräsmattorna står gröna och regnet piskar mot rutan.
    Hoppas vi får lite snö snart! Vore ju mysigt!
    Det verkar som att många gett upp tråden. Men jag hoppas alla mår väl och har det fint!
    Kramar till alla!


    (¯`°?.¸ ¸.?°´¯) ღ♥ Mamma till en underbart vacker tös! ♥ღ (¯`°?.¸ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Förstföderskor i Umeå april/maj/juni 2010