• Milliemolly

    Stureplansprofilerna............

    Jag har följt följetongen i kvällstidningnarna om våldtäkten - och jag bara önskar att de två idioterna kan stå för vad de faktiskt har gjort.

    Ska det vara så svårt - de har gått över gränsen - och tnk om de kunde stå upp och be om ursäkt till tjejen. Det hade varit STORT!!!!!!

    Nu sitter de bara där och skyller på henne.......

    Jag tykcer det hela är hemskt och synd om tjejer som låter sig behandlas så som hon tidigare har gjort med dem!

    Vad tycker ni andra om fallet?

  • Svar på tråden Stureplansprofilerna............
  • el skåpet

    Im Fabulous skrev 2007-10-19 11:02:51 följande:


    el skåpet skrev 2007-10-19 10:43:25 följande:Tror du seriöst att en kvinna väljer att genomgå en rad smärtsamma och kränkande undersökningar i både vagina och anus, få varenda cm på kroppen fotograferad NAKEN och sedan genomgå en rad utfrågningar rörande hennes privatliv, person och även våldtäkten, för att få uppmärksamhet?
    Det handlar iofs inte om det nu utan det handlar om att man måste ha 100% bevisning, man kan inte ha 90% bevisning eller att det kanske är 75% säkert att någon är skylldig, man måste vara 100% säker.

    De flesta tjejer tycker säkert detta är mycket uppskakande men det gäller inte alls. Jag vet själv killar som åkt dit där de bevisligen är oskyldiga eller fått suttit häktade m.m. för att tjejen velat hämnas.
  • Limba

    Men för fan elskåpet....Hon blev ju sövd pga fruktansvärda smärtor, förklara det är du snäll????

  • FlamingRed
    Limba skrev 2007-10-19 11:07:13 följande:
    Men för fan elskåpet....Hon blev ju sövd pga fruktansvärda smärtor, förklara det är du snäll????
    Jag har försökt hitta info om detta, är det sant, var kommer denna info ifrån?
  • jennypennypannkaka
    annbom skrev 2007-10-19 11:05:51 följande:
    Nu är det ju inte för att de är riktiga svin de är dömda för, utan för att de faktiskt har utfört en våldtäckt. Sedan så tycker nog jag att det inte är så lätt att få någon dömd för våldtäckt, tvärt om.
    Vad enligt dig, är så tydligt i detta fallet, som gör att du kan säga så säkert att de har utfört en våldtäkt?
  • FlamingRed
    Limba skrev 2007-10-19 11:07:13 följande:
    Men för fan elskåpet....Hon blev ju sövd pga fruktansvärda smärtor, förklara det är du snäll????
    Jag menar i tingsrättens dom står ju att varje enskild skada är att anse som lindrig...?
  • Im Fabulous
    jennypennypannkaka skrev 2007-10-19 11:06:23 följande:
    En kvinna som frivilligt går med två killar med ett sådant rykte, varav den ena tidigare blivit åtalad för våldtäkt och inleder en sexakt med dem....Ja, då vetifan om hon inte kan vara kapabel till lite vad som helst
    Det har för i helvete ingen betydelse. Hon kan gå runt på stan naken med "Hora" intattuerat i pannan, det är fortfarande ingen som har rätt att våldta henne.

    Du antyder att hon förtjänade detta. Varför? För att hon levde ut sina sexuella fantasier?
  • el skåpet

    Im Fabulous skrev 2007-10-19 11:06:14 följande:


    Dessa män tryckte ned henne med huvudet i kudden samtidigt som dom höll fast henne. Hur skulle hon kunna göra motstånd och hur väl tror ni att hennes protester hördes?
    Men det var ju FRIVILLIGT från början, hon la sig så frivilligt och det är även hennes ord, killarna har en annan historia men hovrätten har varit och lyssna på tjejen till 100%.

    Detta även om hon var så full att det är mycket tveksamt om hon kommer ihåg, många saker kommer hon inte ihåg. man har heller inte hittat hår eller naglar vilket hon påstått hon blivit av med. Fjärrkontrollen hittade man inget på heller
  • annbom

    Fast de har ju haft sex tidigare och då har det ju gått bra, så varför skulle hon inte tro att det skulle gå bra nu också? Hade hon däremot aldrig haft sex med dem utan bara känt till att den ene varit åtalad för våldtäckt tidigare, då skulle jag undrat.

    För vem skulle vilja gå hem med en okänd som man vet har varit åtalad för våldtäckt? Men att gå hem med någon som man tror att man känner(man kan ju tro att han var oskyldig den gången, min kompis gör inte så) är ju inte alls så konstigt.


    jennypennypannkaka skrev 2007-10-19 11:06:23 följande:
    En kvinna som frivilligt går med två killar med ett sådant rykte, varav den ena tidigare blivit åtalad för våldtäkt och inleder en sexakt med dem....Ja, då vetifan om hon inte kan vara kapabel till lite vad som helst
  • el skåpet

    Im Fabulous skrev 2007-10-19 11:09:22 följande:


    Det har för i helvete ingen betydelse. Hon kan gå runt på stan naken med "Hora" intattuerat i pannan, det är fortfarande ingen som har rätt att våldta henne. Du antyder att hon förtjänade detta. Varför? För att hon levde ut sina sexuella fantasier?
    Nej det är du som väljer och tro på henne när du säger att hon blivit våldtagen. Tänk om hon ljuger?
  • el skåpet

    annbom skrev 2007-10-19 11:10:16 följande:


    Fast de har ju haft sex tidigare och då har det ju gått bra, så varför skulle hon inte tro att det skulle gå bra nu också?
    Hade en läkare undersökt henne tidigare så hade läkaren säkert hittat skador då med. Det är liksom skillnad på vad en vanlig uppfattar jämfört med vad en läkare ser.

    Spelar någon fotboll och får lite tacklingar mm så uppfattar den sig inte som skadad men skulle en läkare gå igenom kroppen så skulle läkaren hitta massor av blåmesyrer.
Svar på tråden Stureplansprofilerna............