• Anonym (girl)

    får soc ta mina pengar ??? SNABBA SVAR!!!!!!!!!

    våran familj går på ekonomiskt bistånd.

    jag har f penning & sambon är arbetsökande.

    jag har blivit sexuellt ofredad och nu ska jag äntligen få mitt skadestånd 12.000 kansek inte är mkt pengar men för våran familje är det det. Vi lever på existens minumum.

    nu till min fråga HAR SOC RÄTT ATT TA MINA PENGAR, ELLER GE MINDRE I BISTÅND OM DOM SER ATT JAG HAR 12.000 PÅ MITT KONTO???

  • Svar på tråden får soc ta mina pengar ??? SNABBA SVAR!!!!!!!!!
  • Hallontårta

    Jag kan älta detta hur länge som helst känns det som. Det är fortfarande pengar som du HAR. HAR man pengar ska man inte få skadestånd.


    EllieMay skrev 2009-03-01 19:01:34 följande:
    Hallontårta skrev 2009-03-01 18:48:51 följande:
    Kan ge en skillnad, astma är inget du väljer att få, det är en medicinsk sjukdom och orsakar lidande för personen. Ett övergrepp/ofredande är vållande av någon annan och som skadar din kropp. Är en enorm skillnad.
    Låt säga så här istället då...Du får ett skadestånd på 100.000:- (för summan borde väl inte spela någon roll i era argument?) och blir arbetslös i samma veva. Är det då OK att söka socialbidrag?
  • EllieMay

    Hallontårta skrev 2009-03-01 19:05:48 följande:


    Skadestånd - socialbidrag menade jag ju.
    Inkomst som inkomst ja, men personligen tycker jag det är fel om man som våldsoffer går på socialen, får pengar för fysiskt och psykiskt lidande, och då inte få bidrag.
    Som du vet kan man få hjälp med pengar till läkarvård, mediciner, teraputter med mera, men jag tror inte socialen tillåter hur höga kostnader som hellst. Måste ju finnas ett tak.
  • EllieMay

    Får återkomma senare i diskussionen, har ett hungrigt barn här

  • Hallontårta

    Nah. Ha en bra kväll.


    EllieMay skrev 2009-03-01 19:10:02 följande:
    Får återkomma senare i diskussionen, har ett hungrigt barn här
  • MikPel

    Hallontårta skrev 2009-03-01 19:05:24 följande:


    Jag kan älta detta hur länge som helst känns det som. Det är fortfarande pengar som du HAR. HAR man pengar ska man inte få skadestånd.
    Låt säga så här istället då...Du får ett skadestånd på 100.000:- (för summan borde väl inte spela någon roll i era argument?) och blir arbetslös i samma veva. Är det då OK att söka socialbidrag?
    Skadestånd moträknas inte i a-kassan så jag kan inte se problemet.
  • Anonym (girl)

    okej men hursomhlest till er alla i tråden

    det var soc INTE JAG som bestämmde att jag fick behålla f-penningen och det ekonomiska biståndet och få mitt skadestånd

    jag har en snäll soc helt enkelt.

  • Anonym (" S ")

    Nej ser dom att du får in pengar på ditt konto.. så får du inget bistånd.
    Så fungerar det i min kommun iaf.. Sen vet inte jag har de är med andra
    kommuner och så...

    Men dom dom ovan frågar , varför ska du ha bistånd om du får ut 12 tusen för?

    Soc resonerar som så att du ska leva upp dom pengarna innan du kan få beviljat från dom igen.. Så har det alltid varit....

  • Anonym

    Nej, det är tydligen inte så det fungerar. Om du läser så har TS redan fått beviljat socialbidrag.

Svar på tråden får soc ta mina pengar ??? SNABBA SVAR!!!!!!!!!