• Muminski

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • M C

    Ja, men du måste formligen VRÄKA på fett eftersom du skippar kolhydraterna. Annars lär du blir hungrig, man står sig inte speciellt länge på sallad.

  • Kenzie
    Maddisen80 skrev 2009-09-11 19:10:53 följande:
    Kenzie ja tyvärr ett glas i veckan ,jag dricker 1 kopp te om dagen :( jag har druckit så lite sen jag va liten
    Men du måste ju lida av svårt vätskebrist. Inte kan du klara dig på en kopp té om dagen (som dessutom är vätskedrivande). Om du samtidigt äter LCHF så borde du ju inte ens kunna stå på benen. Varför dricker du inte mer vatten?
  • Maddisen80

    kenzie känner mig inte törstigt ,men har ju huvudvärk, urinvägsinfektion regelbundet , är extremt trött och slö

  • Kenzie
    Maddisen80 skrev 2009-09-11 19:27:29 följande:
    kenzie känner mig inte törstigt ,men har ju huvudvärk, urinvägsinfektion regelbundet , är extremt trött och slö
    Men du måste ju tvinga i dig vatten. Ingen människa fungerar på så lite vätska, det är väl livsfarligt?
  • Maddisen80

    kenzie jo det är livsfarligt ,min sambo försöker tvinga i mig vatten med , måste försöka skärpa mig ,men när jag tränar då dricker jag 1 liter ,men man svettas ju då

  • Kenzie
    Maddisen80 skrev 2009-09-11 19:30:14 följande:
    kenzie jo det är livsfarligt ,min sambo försöker tvinga i mig vatten med , måste försöka skärpa mig ,men när jag tränar då dricker jag 1 liter ,men man svettas ju då
    Inte försöka, du måste skärpa dig. Kom igen nu och drick ett glas vatten på direkten
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.