• Muminski

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • Sagalin
    Boothwalker skrev 2009-09-22 18:49:46 följande:
    Kan man använda Brie i matlagning? Bara skalet? Jag kan äta innehållet rått men gillasr inte skalet nåt vidare (Och ja jag är medveten om att jag använder fel ord i brist på de rätta)
    Ett tips är att testa att köpa Guldbrie, det skalet smakar inte beskt utan som brie.
  • Kenzie

    Villa Nordåker skrev 2009-09-22 19:32:28 följande:


    Jag äter nästan alltid fakir, mår bäst då!
    Aha, då kanske du har några bra tips på hur man varierar maten?
    linjes skrev 2009-09-22 19:38:48 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-09-22 19:34:25 följande:
    Jag bakade oopsiebröd i dag för första gången och dom smakade omelett gjorde jag fel då?
    Nää dom är ganska omelettliknande. Testa lembasbröden istället, det är det närmsta riktigt bröd som jag har lyckats åstadkomma iaf. Och dom är riktigt goda också.
  • linjes
    Kenzie skrev 2009-09-22 20:04:36 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-09-22 19:32:28 följande:Nää dom är ganska omelettliknande. Testa lembasbröden istället, det är det närmsta riktigt bröd som jag har lyckats åstadkomma iaf. Och dom är riktigt goda också.
    Hm ok då ska jag inte göra om dom iaf

    Ska kolla in lembasbröd
  • Sagalin
    linjes skrev 2009-09-22 19:38:48 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-09-22 19:34:25 följande: Jag bakade oopsiebröd i dag för första gången och dom smakade omelett gjorde jag fel då?
    Det tyckte inte jag.

    I det receptet jag använde mig av så var det 3ägg, lite salt och 100g Philadelphiaost sen hade jag i ca 0,5tsk fiberhusk.
  • Boothwalker

    Ok. Får göra det om jag planerar att äta den rå. Annars slänger jag i den jag har i en gryta. =)


    Villa Nordåker skrev 2009-09-22 20:01:45 följande:
    Ett tips är att testa att köpa Guldbrie, det skalet smakar inte beskt utan som brie.
    linjes skrev 2009-09-22 19:47:21 följande:
    Ja det funkar bra
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • linjes

    Villa Nordåker skrev 2009-09-22 20:25:54 följande:


    Det tyckte inte jag. I det receptet jag använde mig av så var det 3ägg, lite salt och 100g Philadelphiaost sen hade jag i ca 0,5tsk fiberhusk.
    Mmm det var exakt så jag gjorde,men nä jag gillar inte smaken..
  • Sagalin
    linjes skrev 2009-09-22 20:30:25 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-09-22 20:25:54 följande: Mmm det var exakt så jag gjorde,men nä jag gillar inte smaken..
    Hur länge har du ätit LCHF?
    Jag som ätit så här sen 2/1-08 tyckte det var så gott med något brödliknande, jag hade god skagenröra på, de var inte lika goda med smör och ost.
  • Maddisen80

    Helene306 tackar så mycket för stödet ,nu är jag utskriven från psykiatrin och det känns superbra, men äter lite väl mycket mediciner ,men men så är det med livet . Min magsäck har krympt,det känner jag ;:9

Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.