• Anonym (arg mamma)

    fel av dagis

    ida ringde dagis och ville att jag skulle komma dit och prata med dom, när jag kommer dit så säger fröknarna att min dotter (3,5 år) har slagit och sparkat två pojkar (5 år).  dom undrar vart hon lärt sig detta, då frågarna jag om dom vet varför hon slog dessa pojkar och då kommer hela historien fram, det visar sig att dessa pojkar har dragit ner byxorna på min tjej och försökt trycka in en penna i henne och att hon då slagit och sparkat dom för att komma loss och vad gör då dessa idioter till fröknar, jo dom skäller på min dotter, hur dumma i huvet får man lov att vara egentligen. när jag kom dit så var min dotter jätte ledsen och helt i upplösningstillstånd... jag blir så jäklar förbannad, hur kan man agera som fröknarna gjorde.. jag är jätte glad att min dotter sa ifrån och kämpade emot för sånt beteende som pojkarna visade 'är fan inte okej...

    undrar nu hur andra skulle ha gjort i mitt läge,, hade ni tyckt som jag att pojkarna ska bestraffas eller som fröknarna att det var min dotter som gjorde fel???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 13:13
    hej,, tänkte bara ge en liten uppdatering, har varit samtal fram och tillbaka dessa dagar, känns som att jag ständigt sitter i telefon just nu,, känns att det är en lång resa man gett sig in på men det är det värt för att barn inte ska fara illa. kommer inte att skriva så mycket här för har för mycket annat att fokusera, men jag kommer att uppdatera så fort jag får tid, tack alla som visat ett enormt stöd, känns skönt att veta att det finns människor som er.

  • Svar på tråden fel av dagis
  • Liniz77

    Usch vad olustigt! Nej de gjorde fel fröknarna. Har de så dålig uppsikt över barnen att ngt sådant nästan kunnat hända. Då behövs det fler personal o två mot en... O skyller på den som bara försökt försvara sig!

  • Anonym (ledsen)

    Så fruktansvärt vidrigt... Vad är det för sjuka fröknar. Så hade jag/vi på vår förkskola aldrig hanterat ett sånt här läge. Jag mår illa av att läsa om vad som hänt din flicka och hur hon sen blev bemött av personalen. Så fruktansvärt sjukt rent ut sagt.


    Så otroligt duktig din tjej va. Jag hade berömt henne faktiskt. Hon SKA försvara sig! ´Det är pojkarna och deras föräldrar som skulle få skäll och frågor vart dom lärt sig detta. Mer än nyfikenhet anser jag....


    Vad är det för vuxna som tycker detta är okej??? Tänk om dom lyckats. Då hade dom kunnat skada henne för livet.
    Hoppas du får bra hjälp imorgon annars ska du anmäla förskolan anser jag. Så här får dom bara inte göra. Ge dig inte. Jag skulle om du kan även byta förskola för din dotters skull. Alternativet skulle ju vara att pojkarna får byta, men det blir säkert svårt.
    Bra att du handlat så snabbt!

    Lycka till i alla fall! Styrkekramar till både dig och din dotter.

  • LillaVanilla

    Som många skrivit: Du har en jätteduktig dotter som försvarade sig. Om jag var du skulle jag vara hemma med henne imorgon och mysa och se om inte någon kan se till henne medan du är hos rektorn så hon får landa lite. Jag håller tummarna för dig. Men som någon här tyvärr skrivit: Rektorn kan vara lojal mot sin personal. Se till att rätt blir rätt. Annars anmäl högre upp i kommunen, vänd dig till tidningen, vad som helst! Detta ska de få lida för. Får man fråga i vilken del av Sverige du bor? Lycka till!

  • Vicha

    Nä fy vad fruktansvärt!
    Vet inte hur jag hade handlat i den situationen...
    är så svårt att tänka sig så unga grabbar som gör detta!
    Jag hade nog också velat ringa hem och skälla ut dessa pojkars föräldrar!
    Vad är problemet liksom....
    Stå på dig TS, hoppas enhetschefen/rektorn är en bra person att ha o göra med, lycka till!

  • Mirva
    Anonym (arg mamma) skrev 2011-02-14 16:15:18 följande:
    nej dom hade inte skällt på pojkarna för dom ansåg att det bara var nyfikenhet och istället bara skällt på min lilla tjej. dom sa att dessa två pojkar ofta bråkar med andra barn så dom e väldigt nyfikna av sig som dom sa,  jag frågade om dom ringt pojkarnas föräldrar då frågade dom varför dom skulle göra det, pojkar e ju som pojkar e som den ena fröken sa... har nog aldrig varit så arg i hela mitt liv. jag har ringt och fått tid för att prata med rektorn imorgon jag hoppas på en bättre reaktion från henne.  min lilla tjej har suttit i soffan och varit hängig och gråtit och säger att hon aldrig mer vill gå till dagis sen vi kom hem.. jag lider så med henne..

    känns skönt att veta att det finns fler där ute som tänker som jag,, tack för alla svar.. 
    Fy sjutton vad vidrigt sagt av dessa "pedagoger".

    De har tydligen ingen koll på läroplanen heller för man får inte särbehandla barn utefter sitt kön, som den ena då gjorde när hon/han sa "pojkar e ju som pojkar e".
  • Cloudy

    Jag hade inte haft kvar mitt barn på ett sådant ställe pga:

    1. Barn ens tillåts att göra så mot varann
    och
    2. pedagogerna agerar helt fel och behandlar barn illa.

    Jag vill känna stort förtroende för den min dotter är med under en dag och i ditt fall så hade det förtroendet varit totalkrossat.

  • Lady Gaga

    Hade fröknarna tyckt att det hade varit lika ok om någon hade utsatt dom för samma sak? Skulle faktiskt inte tro det.

     


    Silence! I KEEL you!
  • Anonym

    ...jag blir bara skrajare ju mer jag tänker på det som hände din dotter.

    Ska samhället nu helt plötsligt acceptera våldtäkt bara för att "pojkar är pojkar"!?
    Usch o fy o tvi.

    Vet inte om jag någonsin kommer lita på dagis när det finns sådana människor som jobbar och har ansvar för barn.

    Din dotter är en förebild för alla kvinnor där ute.
    Styrkekramar till dig TS. 

  • Anonym (VAD I H....)

    Jag blir så upprörd när jag läser detta. Tycker nästan personalen beter sig brottsligt... din dotter kan ju inte känna sig trygg om personalen tillåter andra barn utforska hennes kropp mot hennes vilja. Fy vad hemsk. Visst fan är det brottsligt beteende av persnalen o är det inte det så borde det bli det. Gud jag är så arg så jag spricker!!!!!

Svar på tråden fel av dagis