• smurfisar

    Vad sa ni till era respektive under förlossningen..... Hihi

    Vad sa ni för hemskt eller roligt till era respektive under förslossningen. Slängde ni kanske ut dem tillockmed..... Berätta nu

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-14 13:20:45:
    Jag sa till Thomas. När huvudet skulle fram VAD HAR DU GJORT DET ÖR EN JÄTTE BEBIS: Han har sagt om blickar kunde döda skulle han varit sten död....

  • Svar på tråden Vad sa ni till era respektive under förlossningen..... Hihi
  • TheBlueRose

    Jag dör av gapflabb ,,ni är bara för UNDERBARA,,,,,,,,,,, ........

  • Annica71

    Vi pratade och sjöng gemensamt under förlossningen. Min man satt bakom mig och vi hjälptes åt i värkarbetet. Han hade koll på ctg-kurvan och sa åt mig när jag skulle börja andas lustgas osv. Däremot sa jag en rolig greh till BM (jag tycker det är skoj iallafall)
    Jag frågade om det stämmer att vältränade personer ofta har svårare förlossning för jag är minsann spinningledare på Friskis&Svettis .
    Nu gick vi aldrig igenom krystarbetet eftersom jag blev akutsnittad kanske man blir "elakare" då

  • smurfisar

    Det var ju as roligt att läsa om er. Men vist har vi rätt att säga både det ena och det andra. Vi föder ju fram ett barn

  • Skorpan

    Jag vet att jag skrek : "Sy igen mig, jag vill gå hem!!!" (men det var ju tur att ingen tog det på allvar...).
    Det roligaste jag vet att bm som var med påpekade att MIN MAN skrikit till MIG under förlossningen var : Skit neeeer dig älskling! (jag hade ganska jobbig krystperiod).

  • Zmulan 74

    vet att jag sa åt guben å hålla käften å fläkta för faan..hårda ord...hihi

  • bitte71

    Min sambo försökte muntra upp mig under öppningsskedet: när jag stod där med lustgasen tryckt mot näsan så säger han: "Men tänk på Katie Holmes (hon som är ihop med Tom Cruise och gravid med hans barn. Eftersom han är scientolog så får hon inte använda smärtlindring under förlossningen och inte skrika eftersom det kan ge barnet en traumatisk upplevelse, enligt denna lära...), älskling - hon får inte ens lustgas hon!
    Då blev jag fruktansvärt irriterad och skrek "F**k you, Tom Cruise"...
    Sedan under krystvärkarna skrek jag bara att jag ville gå hem

  • zupermamma

    "NU VILL JA INTE MER!!!" och senare när jag vaknade upp efter att svimmat..ha ha ha sa jag till min sambo:

    - "TA UT UNGEN OCH LÅT MIG DÖ"!!!! ha ha ha ja ja

  • Mamasnest

    Efter att jag provat lustgasen första gången så kände jag inte igen min egen röst, så efter att jag sagt något till min sambo så viskade jag och frågade vem det var som pratade i rummet.

    Jag hade också en lång och utdragen krystperiod där alla tjatade oavbrutet om att de kunde se huvudet. Jag var så fokuserad på att krysta ut ett huvud så jag glömde att det sitter en kropp på det också. Snacka om att jag blev förvånad när huvudet gled ut med en jätte lång "svans".

  • smurfisar

    bara asgarvar Tänk vad alla BM har hört de borde skriva en bok

Svar på tråden Vad sa ni till era respektive under förlossningen..... Hihi