• Forumvärd

    Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!

    GrönaDruvan vann "mammamage"-tävlingen.  Vinsten består av träningsprogrammet Maghjälpen och coaching av  träningsexperten Elmina.

    Nu har du chansen att följa GrönaDruvans träning och framsteg.
    Hon kommer att uppdatera oss allt eftersom så håll koll! Solig

    Har du en egen fråga till Elmina?
    Ställ den gärna här
    www.familjeliv.se/Forum-15-439

    Mammamage-tävlingen
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/tavlingar-anordnade-av-familjeliv-231/forum/m64096506.html

  • Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!
  • Zizzy

    Nej det har jag inte. Läkarna verkar inte tro på mig. Jag har förklarat att jag knappt kan styra en tung kundvagn tex när jag handlar, då jag inte kan parera medagmusklerna.... Att jag får ont i ryggen och blir kutryggad. Att jag inte kan jogga, för att det känns som att magen liksom ska ramla ut. jag kan inte styrketräna, eller göra situps. Men de vill inte hjälpa mig med detta.

  • Underbar
    Zizzy skrev 2012-07-23 18:57:10 följande:
    Nej det har jag inte. Läkarna verkar inte tro på mig. Jag har förklarat att jag knappt kan styra en tung kundvagn tex när jag handlar, då jag inte kan parera medagmusklerna.... Att jag får ont i ryggen och blir kutryggad. Att jag inte kan jogga, för att det känns som att magen liksom ska ramla ut. jag kan inte styrketräna, eller göra situps. Men de vill inte hjälpa mig med detta.
    Situpsen kan du stryka, de kan ändå t o m förvärra delningen. Plankan är det som gäller.
    Att ska vara så förbannat svårt att bli hörd i vården ibland, har du testat fler landsting? 
  • Zizzy
    Underbar skrev 2012-07-23 19:01:43 följande:
    Situpsen kan du stryka, de kan ändå t o m förvärra delningen. Plankan är det som gäller.
    Att ska vara så förbannat svårt att bli hörd i vården ibland, har du testat fler landsting? 
    bara via telefon.....men de säger samma sak, eller att de bara gör operationer om läkaren i ens eget landsting ordinerat det, men det inte finns någon ledig op-tid där man bor. Jag VET att folk fått detta opererat, men det vill ingen läkare kännas vid. Jag har verkligen problem i mitt dagliga liv samt på jobbet. Visst är det fult tillråga på allt, men det är inte därför jag vill få detta ihopsytt.... Magen skulle vara lika ful ändå, men åtminstone fungera....
  • Underbar
    Zizzy skrev 2012-07-23 20:49:27 följande:
    bara via telefon.....men de säger samma sak, eller att de bara gör operationer om läkaren i ens eget landsting ordinerat det, men det inte finns någon ledig op-tid där man bor. Jag VET att folk fått detta opererat, men det vill ingen läkare kännas vid. Jag har verkligen problem i mitt dagliga liv samt på jobbet. Visst är det fult tillråga på allt, men det är inte därför jag vill få detta ihopsytt.... Magen skulle vara lika ful ändå, men åtminstone fungera....
    Har du övervägt att bekosta det själv?
  • GrönaDruvan

    Ni kanske kan starta en egen tråd om operation av magen? Denna tråden handlar ju faktiskt inte om det. Denna tråden är (var) en tråd där man kunde få tips och råd om träning och kost.

    Tror ni inte på träningen så behöver ni ju inte läsa här inne? 

  • GrönaDruvan

    Jag förstår fortfarande inte varför ni inte tror att jag ansträngt mig? Det ät väldigt tråkigt att läsa att folk tror det, och jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag vann.
    Dumt av mig att börja skriva här igen. Fortsätt ni med erat snack. 

  • Underbar

    Oj förlåt! Men så farligt var det väl ändå inte att vi pratade lite om delade magmuskler och ev operation för att få ihop dom igen? Det hör ju ändå till ämnet i tråden kan jag tycka Obestämd. Dessutom har det ju under flera veckor varit stiltje i tråden från både dig TS och andra.
    Jag är mycket intresserad av det som skrivs om träning och kost i den här tråden men det händer ju ingenting här längre, så ursäkta än en gång för att vi skrev 9 inlägg om delade magmuskler. 

  • Ingen som du känner

    Martyrernas kamp?

    svara på mitt inlägg istället för å tjata om att det inte skrivs nått. haha.


    Ingen som du känner skrev 2012-07-21 09:35:26 följande:
    När man tänkt på vad man äter och känner att "nu har det hänt nått, Jag har varit väldigt duktig"
    Och vågen visar +0.8 kg.

    Då tappar man fattningen helt.
    Jag tröstade mig med ett glas oboy till frukosten. Dumt, och destruktivt, men va fan.
    Ska man gå upp i vikt av att äta bättre? eh... nej..

    Fan.
  • Underbar
    Ingen som du känner skrev 2012-07-24 18:43:39 följande:
    Martyrernas kamp?

    svara på mitt inlägg istället för å tjata om att det inte skrivs nått. haha.
    Du kanske äter mer kalorier fast bättre råvaror?
Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!