• Marge Simpson

    Äggdonation Ava Peter november 2012

    Hej Alla!

    Jag startar en ny tråd, eftersom vi nu i november varit i St Petersburg och AVA Peter kliniken där och gjort en ÄD med makens simmare.

    Det skulle vara trevligt att höra om det finns fler där ute, som vi, som är ute sent i livet men som ändå ser ljust på framtiden, att diskutera frågor och annat som kommer upp i samband med ÄD.

    Det är första gången vi gör detta, och vi har satt in ett ägg som var näst intill exemplariskt, på rekommendation av Dr Z på kliniken. Jag väntar fortfarande på mitt första grav test, för att se om det har tagit sig.

    Jag har egentligen nästan inga biverkningar av medicinerna, är det fler som är som mig, eller har ni en massa biverkningar? Fick ni positivt första gången eller fick ni göra om det flera gånger innan det tog sig? Hur försiktig bör man vara efter ett positivt första test? Kan man leva lite mer som vanligt då?

    Jag har massor av frågor, men ingen i min egen situation att diskutera och utbyta erfarenheter med. Om ni finns där ute, vore det trevligt om ni svarade på min tråd.

    Kram
    Marge

  • Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012
  • Alex2014

    Fy vad trist Marge Simpson, men som sagt tredje gången gillt!

    Vi kontaktade AVA i januari och blev erbjuden första konsultation i februari men kunde inte åka förrän i mars. Under konsultationen hade vi med kort på mig i 20-årsåldern och beskrev vilka personlighetsdrag som liknar mig. Vi fick gå och fika 20 minuter sedan presenterade de vår donator och bestämde tid för transfer. Så väntetiden var ju lika med noll Glad

    Precis som Marge skriver så är det inga problem med visum och du kan även be den patientkoordinator ni får på AVA att skicka er en inbjudan. Har funkat jättesmidigt. Suttit ikväll och fyllt i nästa visumansökan Glad

    Vi bodde oxå på Nevsky Grand Hotel. Rent och som sagt bra frukost och trevlig personal!

    På AVA odlar de alltid 5 dagar och då är det enligt läkaren stor chans att de nått blasocyststadiet.
    Lycka till med erat val Mumin99!     

     Ser fram emot att se era plus under våren!   

  • mumin99

    Hej Alex och Marge

    Tack för alla tips. Första mejlkontakten  är nu gjord och vi fick svar idag. 
    Tänkte låta kroppen vila ett tag. Känner mig rejält mörbultad av alla hormoner och cortisonet efter både ET och FET. Förhoppningsvis så är vi igång till hösten, men hoppas kunna komma iväg på första besök under sommaren. Under tiden så får sambon knapra Evitamin, zink och folsyra; för att höja spermiekvalitén.

    Tror starkt på blastocyster eftersom det står på de flesta klinikers hemsida att det ökar chanserna att embryona fäster. Däremot så blev vi aldrig informerade om det på vår förra klinik och vi är mycket irriterade på all information som man undanhållt.
    Som kund köper vi laboratorieteknik och de bästa metoderna för äggdonation och föredetta kliniken pratade om bättre tur??
     

    Hur unga/gamla var era donatorer? 

    //Mumin

  • Alex2014

     Hej Mumin

    Ja när man läst runt verkar det som att blasocyster ger större chabs att lyckas. Hoppas och vill tro det i alla fall :)

    Vår donator är 22 år gammal. Hoppas att detta ska bidra att det blir tillräckligt med ägg. Skulle vara surt att komma till äggplock och kamma noll.

    Slutade med p-pillren i fredags och på torsdag är det dags att börja med plåster och progynon. Hoppas att jag inte ska må allt för dåligt av hormonerna. Vad har ni haft för symptom?

    Sköt om er!
                 

      

  • mumin99

    Hej Alex

    Tack för svar. 22 år låter som en alldeles perfekt ålder. Äggen  skall ju vara dunder unga för att det skall bli toppenembryos. Vi fick aldrig veta hur gammal donatorn var endast  spannet 18-35år.   

    Erfarenhet på förra kliniken;
    Vid ET så fick jag ont i huvudet och fruktansvärd sendrag i vaderna. Sambon fick massera och träning hjälpte till att släppa på krampen. Vid besök hos gynekologen så  bekräftade hon att det ökade öströgenet  i kroppen ger sendrag  hos gravida kvinnor. Huvudvärken får många, så var förberedd på den. Av Trombylen kände jag inget.
    Vid FET nu i mars var jag inte nedreglerad med Procren utan gjorde den i egen cykel. Tog även Prednisolon under FET.
    Jag fick märkliga hjärtklappningar som jag upplevde som obehagligt.  Det kan ha varit mycket påslag på kroppen med både Prednisolon och Progynon. 

    Vi är nu i mejlkommunikation med AVA Peter. Alla svar känns proffessionella och de verkar ta tid att analysera prov och protokoll, trots att vi inte ens har bokat dag för första konsultation. Min nuvarande gynekolog säger att vi inte kommer att bli besvikna på Ava Peter....  

    Har ni fått utskrivet Fragmin? Blodtunnande medicin som skall vara bättre än Trombyl. 

    Ha det bra
    /Mumin  

  • Alex2014

    Hej igen

    Så nu är jag en ruvare. Nervöst! Marge Simpson fick du testa redan efter en vecka? Enligt Dr L ska jag ta ett blodprov redan en vecka efter ET. Känns tidigt...

    Vi satt oxå in två stycken och hoppas att någon av dem ska sätta sig. Annars får vi hoppas på någon av de tre i frysen :)

    Känns helt overkligt att det eventuellt finns någon därinne. Kännt mig väldigt optimistisk innan men känner att det runnit ur mig. Vågar inte tro och hoppas...

    Kram

  • Marge Simpson

    Alex2014, vi håller tummarna för dig nu!

    Hur känns det? Bra hoppas jag.
    Vi fick ta vårt prov efter ca 10 dagar, men det berodde på att det var en helg emellan, så vi var där på måndagen. Det där provet ska vara så enormt känsligt, att det är helt tillförlitligt enligt min gynekolog. Samma hormoner som ger utslag på en sticka.

    Du kan väl höra av dig här i tråden så att vi får veta hur det går för dig. 

    Kram Marge 

  • hoppfull03

    Hej!

    Trevligt att hitta en tråd om äggdonation i St Petersburg Glad. Verkar inte vara så många som åker dit.

    Jag och min sambo var i St Petersburg i april och satte in två färska embryon. Testade redan efter en vecka och det blev negativt, bara 2 i värde. Så de fäste väl inte alls Gråter Ska dit igen i slutet av juni på FET. Har två stycken embryon frysta. Är nu orolig att de inte ska klara upptiningen. Vet ni hur stor risk det är att de inte klarar sig?
    Har också oroat mig för sprutorna man ska ta om man får en blödning. Har förstått genom att läsa här på forumet att det är ganska vanligt med blödning i början av graviditeten. Men att det inte alltid behöver innebära missfall utan att det ofta blöder lite när ägget fäster i slemhinnan. Så risken är ganska stor att man får ta sprutor. Är det nån som har tagit och hur gick det? Var det svårt?  

    När ska du göra nästa försök, Marge Simpson?

    Hur går det för er, Alex2014,Strandhem och mumin99 ?

  • Alex2014

    Hej igen

    Inget svar på blodprovet efter en vecka men tog en CB nu två veckor efter ET och det var negativt. Nu ska jag vara ledsen en stund sedan är det bara på det igen :) Har tre i frysen och hoppas att någon överlever och fäster. Blir inga fler försök efter det så får hoppas på någon av dem.

  • Michelangelina

    Åh vilken intressant tråd!

    Jag är i St. Petersburg i detta nu för att göra en eggdonation + mannens "simmare". Hoppas verkligen på detta nu - har gjort 6 st misslyckade ivf-behandlingar hemma. Detta tär på krafterna...

    Ni som varit i St. Petersburg - hur fick ni tag på sprutorna som man behöver ifall man börjar blöda? Köpte ni här? Isf - vad kostade de?

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012