• Marge Simpson

    Äggdonation Ava Peter november 2012

    Hej Alla!

    Jag startar en ny tråd, eftersom vi nu i november varit i St Petersburg och AVA Peter kliniken där och gjort en ÄD med makens simmare.

    Det skulle vara trevligt att höra om det finns fler där ute, som vi, som är ute sent i livet men som ändå ser ljust på framtiden, att diskutera frågor och annat som kommer upp i samband med ÄD.

    Det är första gången vi gör detta, och vi har satt in ett ägg som var näst intill exemplariskt, på rekommendation av Dr Z på kliniken. Jag väntar fortfarande på mitt första grav test, för att se om det har tagit sig.

    Jag har egentligen nästan inga biverkningar av medicinerna, är det fler som är som mig, eller har ni en massa biverkningar? Fick ni positivt första gången eller fick ni göra om det flera gånger innan det tog sig? Hur försiktig bör man vara efter ett positivt första test? Kan man leva lite mer som vanligt då?

    Jag har massor av frågor, men ingen i min egen situation att diskutera och utbyta erfarenheter med. Om ni finns där ute, vore det trevligt om ni svarade på min tråd.

    Kram
    Marge

  • Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012
  • Marge Simpson

    Julia och Em, hur gick det på era ul? Bra hoppas jag.

    Vi tyckte ul i vecka 18 var väldigt häftigt, med dagens teknik så ser man ju allt

    Då vet jag varför jag har sammandragningar, slutade ju med Crinone för ett par veckor sedan, och nu får jag sammandragningar när jag ansdtränger mig lite, jobbigt, men å andra sidan vet man ju att det fungerar

    Sköt om er alla!

    Marge

  • Emos00

    Ultraljudet gick jätte bra! Det är verkligen en magisk känsla att se att det finns något därinne som sprattlar och lever! Men fy så ont i huvudet jag hade efter! Men det var nog alla spänningar som släppte. Nu längtar vi redan till nästa som är i mitten på december!

    Hur går det Julia? Blöder du fortfarande?

    Kram
    Em

  • julia2012

    Hej!

    Jag är glad å era vägnar!

    Roligt!! :)

    Men.Jag blöder fortfsrande,dock så pyttelite,att det går att hantera.
    Vi känner oss ,dock ganska förvirrade,efter ul.
    Jag hade en fostersäck,ett bra hcg,en fin slemhinna...
    Men det syntes inte något foster...
    Jag blev så chockad,att jag inte förstod något ,förrän jag kommit hem.

    Gyn sa inte något,mer än att ,jag skulle återkomma om två,veckor drygt.
    Han verkade lika förvånad,han.
    Han sa att han inte kunde ge någon prognos ,förrän då.
    Tydligen förekommer det att man inte kan se fostret i v 6.

    Men jag har iallafall börjat förbereda mej,på att det kanske är ett begynnande missfall.
    Jag kommer att ta ett nytt hcg prov imorgon.

    Allt Gott!

  • julia2012

    Fast!!

    Jag lever på,som om jag är gravid !!  (har kvar alla symptom,möjligen,,känner jag mej ngt mindre gravid ,denna v)
    Min gyn verkade inte så orolig,inte dr Diana heller.

    Ta hand om er!!

  • Emos00

    Usch så jobbigt Julia att inte veta! Det blir två långa veckors väntan! Men jag håller tummarna att det går vägen!

    kram
    Em

  • hoppfull03

    Menar du nedregleringssprutan som man tar innan ET? Jag gjorde ul efter jag tagit den. Mina två ÄD försök misslyckades, ska i slutet av dec göra vårt tredje försök. Men då istället i Spanien. Hur mår du? Blöder du fortfarande? Kram

  • Emos00

    Jag vet att mina gravidbesvär är något som man som icke gravid skulle gladeligen stå ut med om man bara fick vara gravid. Jag har ju varit där själv i många år. Men samtidigt vill jag sprida lite "positiva vibbar" och en stor förhoppning att vi alla kommer dit. Hoppas ingen tar illa upp för då får ni skriva det så slutar jag på en gång!  

    Men jag är så glad, jag tror mina sömnbesvär har vänt! Jag har inte sovit en hel natt sen augusti pga alla hormoner, vaknat minst 5 gånger per natt Jag trodde det skulle bli bättre när jag slutade med medicinerna men icke! Men sen läste jag att magnesium brist kan leda till störd sömn. Så jag var ju desperat så det är ju värt ett försök. Peppar peppar.... det verkar funka! Jag tar en låg dos men det verkar räcka! Jag har nu 3 nätter i rad bara vaknat 2 gånger! Kanske inte alls har med tabletterna att göra men oavsett anledningen är jag så glad! Känner mig som en ny människa från att varit mer död än levande!

    kram
    Em

  • hoppfull03

    Hur har det gått för dig Julia2012?

    Jobbigt att inte sova bra emos00 , bra att du kom på att äta magnesium o att det hjälpte. Är som tortyr att vakna flera gånger per natt.

    Allt bra , marge?

    Om lite mindre än 3 veckor så åker vi till Spanien för ET . Håll tummarna för oss nu ;)

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012