• Anonym (Tokig)

    Männen går NAKNA hemma! hjälp!

    Många här kommer nog tycka jag ojjar mig för inenting men jag söker ändå råd här... Min man och vår son tycker det är "ok" att gå runt halvnakna hemma. Ofta går de runt i bara sina små kalsonger. När de tex går in och ut ur badrummet på morgonen kan de till och med gå helt näck utan att bry sig om vår dotter eller jag själv ser dem. Min man har jag förstås inget emot att se men vår son har just fyllt 18 så han är inget barn längre precis. För någon vecka sen berättade jag för min man hur jag kände och han har sedan dess börjat klä sig mer (tack o lov). Men när jag bad han ta diskussionen med vår son så vägrar han, han tycker inte det sonen gör är några problem! Jag har väldigt svårt att ta diskussionen själv med grabben. Vår dotter som är 20år vet jag inte vad hon tycker, men jag tycker INTE om att hon ska behöva se sin pappa och bror nakna eller i kalsonger som knappt döljer någonting. Jag tänker på detta varje dag nu, och det börjar driva mig smått till vansinne! Är det någon som förstår och kan ge råd???

  • Svar på tråden Männen går NAKNA hemma! hjälp!
  • Anonym

    Blev påmind om att vi hade det så när jag växte upp. Min pappa sprang ganska ofta näck från bastun och mina bröder sprang näck liksom din son på morgonen ibland. Nu var jag yngre hade säkert tyckt det var störande om jag varit äldre. Ser inget fel med det då jag tycker det är naturligt med nakenhet men om någon tar väldigt illa vid sig i familjen tycker jag den som springer näck näck får visa lite respekt.

  • Anonym

    Jag tycker inte heller om påtvingad nakenhet. när jag växte upp så sprang ofta pappa och brorsan nakna. jag gillade det inte. och idag när min vuxna bror är på besök så är det inte direkt som att han skyndar sig att klä sig utan går omkri g här i lilla lägenheten näck framför mig sambon och vår lilla dotter. gillar det som sagt inte. han är iochförsig ganska gränslös också då han tror jag vill höra om hans sexliv vilket jag har sagt åt honom att jag inte är intresserad av. sist jag sa åt honom blev han skitsur.

  • EnAnonumius
    Har bara läst TS:

    Har aldrig lagt något sexuellt "värde" i adamskostym eller evaskostym (läs naken kropp).
    För mig är det en naken kropp just bara naket.

    Så jag skulle knappast ha några problem med att min son (som är vuxen) skulle springa omkring näck hemma hos sig om jag kom hälsa på sonen. Min make är näck här hemma ganska ofta och jag med. Vi ser inget "sexuellt" eller lägger något värde i en naken kropp. 

    Dessutom.. Det är DU som har problemet med nakenhet då skall du se till att ta det snacket med din son. Att "det är svårt för dig" är ingen ursäkt till att du skall skicka din man att gå dina ärenden. 
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Kjellgren

    Eftersom det är ett problem för dig, TS, varför inte införskaffa badrockar till hela familjen nu till jul och be man och son använda det mellan dusch och sovrum. Eller pyamasbyxor.

    Rimligen får ni kompromissa här, du vill inte se dem nakna såhär men kanske kan acceptera tex en t-shirt eller mysbyxor eller liknande.

    Vi har ingen extrem nakenkultur i familjen och jag har inte sett sonen naken på många år nu men det är heller ingen stor fråga. Även om sonen är 17 och rimligen är "fullvuxen" vid det här laget är han ju ändå min son och jag tänker inga sexuella tankar när jag ser honom, näck eller ej. Kallingar brukar han strutta omkring i.    

  • mojnemenito

    Jag skulle aldrig uppskatta att min pappa eller bror gick runt nakna. Äckligt och pinsamt!!

  • Ascendere
    Anonym skrev 2012-12-16 18:58:55 följande:
    Då var vi mamma, pappa och tre syskon av olika kön. Det här hände iallafall ett tio tal gånger och jag har ALDRIG ens reflekterat över hur dem andra såg ut mellan benen? 
    Ursäkta, men hur gick det till?


     
  • Anonym

    Min sambo är tvärtom, alltid sjuuuuuuuukt noga med att ha minst kalsonger på sig.. jag hade varit glad om han gått naken oftare! tycker det är mysigt :D

  • Anonym (snusktjejen)

    Jag tycker om när min storebror går omkring i bara kalsonger. Jag brukar smygkolla och uppskatta hans utseende. Jag brukar gå omkring i bara underkläder för att dra till hans blickar också och fresta honom lite. Jag vet att han smygtittar också. Inget fel på det.

  • taquine
    Anonym (snusktjejen) skrev 2012-12-17 00:07:53 följande:
    Jag tycker om när min storebror går omkring i bara kalsonger. Jag brukar smygkolla och uppskatta hans utseende. Jag brukar gå omkring i bara underkläder för att dra till hans blickar också och fresta honom lite. Jag vet att han smygtittar också. Inget fel på det.
    Nej absolut inte! låter ju jättenormalt *not*
  • Anonym (snusktjejen)
    taquine skrev 2012-12-17 00:11:49 följande:
    Nej absolut inte! låter ju jättenormalt *not*
    Så länge vi inte agerar på det så är det ju bara en extra krydda i vardagen.
Svar på tråden Männen går NAKNA hemma! hjälp!