• Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?
  • Tom Araya
    nozpa skrev 2014-08-02 00:13:52 följande:
    Dom hade kommit till vattenlandet runt 16. Det skulle stänga vid 19. Så antar att dom ändå fått ut en större del av dagen. Att då begära ersättning för hela dagen pga bajs i poolen som inte Furuvik lagt dit är ju inte rimligt.
    Dom har ju ändå nyttjat en stor del av parken då. Antar att det är liknande ölandsdjurpar där man betalar en summa för allt som finns att göra typ.

    Vet inte hur många besökare Furuvik har på en dag, men inte är det rimligt att betala tillbaks pengarna till alla gäster som befinner sig där ändå. Det bör ju familjen förstå.

    Hade det nu varit att dom kommit när det öppnade och bara betalat för att bada (om den möjligheten finns) och badet då hade varit stängt i 6 timmar så hade det kanske varit en annan sak.
    Jag kan ha läst slarvigt, men jag läste inget om att de krävt hela summan tillbaka, ej heller att Furuvik erbjudit något tillbaka.

    Furuvik borde åtminstone erbjudit pengar tillbaka som motsvarar dessa tre timmar, eller tillgodovärde med god marginal upp.
  • ydiblon
    nozpa skrev 2014-08-02 00:13:52 följande:
    Dom hade kommit till vattenlandet runt 16. Det skulle stänga vid 19. Så antar att dom ändå fått ut en större del av dagen. Att då begära ersättning för hela dagen pga bajs i poolen som inte Furuvik lagt dit är ju inte rimligt.
    Dom har ju ändå nyttjat en stor del av parken då. Antar att det är liknande ölandsdjurpar där man betalar en summa för allt som finns att göra typ.

    Vet inte hur många besökare Furuvik har på en dag, men inte är det rimligt att betala tillbaks pengarna till alla gäster som befinner sig där ändå. Det bör ju familjen förstå.

    Hade det nu varit att dom kommit när det öppnade och bara betalat för att bada (om den möjligheten finns) och badet då hade varit stängt i 6 timmar så hade det kanske varit en annan sak.
    Jag tycker tvärtom. Man lägger en stor summa på kvalitét. Mindre tid men med kompakt nöje. Om några vid öppningssdags betalat samma summa men ändå hade hunnit nyttja badet flera timmar så är det en sak, men att betala över tusen spänn för ingenting? Jävligt trist.
  • nozpa
    Tom Araya skrev 2014-08-02 00:20:35 följande:
    Jag kan ha läst slarvigt, men jag läste inget om att de krävt hela summan tillbaka, ej heller att Furuvik erbjudit något tillbaka.

    Furuvik borde åtminstone erbjudit pengar tillbaka som motsvarar dessa tre timmar, eller tillgodovärde med god marginal upp.
    Dom kunde bjudit på mjukglass som familjen hade tänkt att köpa men avstod ifrån.
    Nej Furuvik erbjöd inget alls som jag förstod det. Och det stod bara att dom ville ha pengarna tbx tror jag. Antog att dom menade hela summan. Ca 200/pp. Men dom hade kanske nöjt sig med mjukglassen.
  • nozpa
    ydiblon skrev 2014-08-02 00:21:50 följande:
    Jag tycker tvärtom. Man lägger en stor summa på kvalitét. Mindre tid men med kompakt nöje. Om några vid öppningssdags betalat samma summa men ändå hade hunnit nyttja badet flera timmar så är det en sak, men att betala över tusen spänn för ingenting? Jävligt trist.
    Trist absolut. Och hade dom kommit efter kl 16 och badet var avstängt och ingen info getts hade jag väl tyckt att dom skulle få hela summan tbx. Självklart.
    Eller om dom kom när det öppnade och någon hade bajsat där. Antingen hela summan tbx och lämna eller halva och använda resten typ.
  • Babyfeber
    Tom Araya skrev 2014-08-02 00:16:04 följande:
    Om min favoritattraktion är stängd, utan information i entrén, då kan du lita på att jag kräver att få något tillbaka om jag betalt fullt biljettpris och jag är ganska säker på att jag hade fått det utan protest, om man mot förmodan missat att informera om det innan jag köpte biljetten.

    Kör du på häfte så har du ju biljetten för den attraktionen kvar till nästa gång.
    Som i detta fall då, om attraktionen stängs när du är inne i parken pga väder/reparation eller vad det nu kan vara. Kräver du ersättning för det också?


  • Babyfeber
    nozpa skrev 2014-08-02 00:22:50 följande:
    Dom kunde bjudit på mjukglass som familjen hade tänkt att köpa men avstod ifrån.
    Nej Furuvik erbjöd inget alls som jag förstod det. Och det stod bara att dom ville ha pengarna tbx tror jag. Antog att dom menade hela summan. Ca 200/pp. Men dom hade kanske nöjt sig med mjukglassen.
    Visst hade de kunnat göra det, även om parken inte kan veta vad huvudattraktionen för alla besökare är (och ifall de nyttjat den), men nu är det ju inte säkert att de faktiskt klagade då eller senare, och om det gjordes senare så är det ju svårt att bjuda på mjukglass i efterskott så att säga.

    Då borde alla som betalat in sig på hela parken före klockan 16.00 fått sina pengar tillbaka då ansvariga/personal inte vet vilka personer som utnyttjat badet till fullo.
  • Julligulli

    Jag tänker mest att det nog blivit ett ännu värre liv om det där bajslarmet (måste vara dagens ord btw...) INTE gått. Föreställ er hur rubrikerna och löpen skulle sett ut då;


    BARN
    TVINGADES
    BADA
    I BAJS
    FURUVIK

    Att det kanske inte var bajs i vattnet hade inte spelat någon roll alls för tidningarna.
  • Anonym (Klutt)
    Tom Araya skrev 2014-08-02 00:16:04 följande:

    Om min favoritattraktion är stängd, utan information i entrén, då kan du lita på att jag kräver att få något tillbaka om jag betalt fullt biljettpris och jag är ganska säker på att jag hade fått det utan protest, om man mot förmodan missat att informera om det innan jag köpte biljetten.

    Kör du på häfte så har du ju biljetten för den attraktionen kvar till nästa gång.


    Fast det är inte samma sak. Om du betalar inteäde och en halvtimme senare pajar din favoritattraktion, då kan du ju inte kräva pengarna tillbaka.

    Jag är säker på att man hade informerat om bajs i poolen vid entrén, om detta skett innan de kommit in i parken.
  • Flash Gordon
    Anonym (Klutt) skrev 2014-08-01 09:50:36 följande:

    www.aftonbladet.se/nyheter/article19298861.ab


    Ett jäkligt oekonomiskt beteende att haka upp ett besök på Furuvik på att bara bada.

    Jag menar, är det bara bada ungarna vill så finns det billigare varianter än att betala 1300 i inträde till Furuvik för sju personer.

    Men det finns folk till allt.
  • Anonym (hhpp)

    Vad tycker ni om det här fiktiva scenariot?

    Den 22 augusti 2013 beställer jag förköpsbiljetter till bioföreställningen "stjärnornas förödelse" den 18 september kl18. Den 1 september kontaktas jag av biografen i fråga per mail med texten:

    'Föreställningen ni beställt är tyvärr inställd. Anledningen till detta är att biografsalongen blivit vandaliserad av några av våra yngre gäster. I den finstilta texten i beställningen som ni gjort står det att vi inte återbetalar några pengar vid inställda föreställningar orsakade av faktorer utanför vår kontroll. Därför ber vi er vänligen att inte störa oss med några krav om återbetalning. Biografen öppnar igen i oktober och vi välkomnar er då återigen med många nya och spännande filmer.'

    Tycker ni att biografen agerar schyss?

Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?