• Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?
  • Babyfeber

    Sen förstår jag faktiskt inte varför man åker till Furuvik om det är bad man är ute efter. Leksands sommarland ligger på ungefär samma avstånd och Skara ligger något längre bort. Men det är ju verkligen ett badställe.

  • Tom Araya

    Jag vet inte ens om man kan kalla det ersättning att få tillbaka vad man betalt för icke levererad vara/tjänst!?
    Med ersättning tänker jag mer att får något av värde för något, något man exempelvis levererat eller förlorat.

  • Tom Araya
    Babyfeber skrev 2014-08-03 23:53:08 följande:

    Sen förstår jag faktiskt inte varför man åker till Furuvik om det är bad man är ute efter. Leksands sommarland ligger på ungefär samma avstånd och Skara ligger något längre bort. Men det är ju verkligen ett badställe.


    Det kan vara avstånd eller att man varit ute efter en mer varierad helhetsupplevelse för en hel familj som ligger till grund för valet av anläggning.

    Spelar detta någon roll?
  • Babyfeber
    Tom Araya skrev 2014-08-04 00:30:59 följande:
    Det kan vara avstånd eller att man varit ute efter en mer varierad helhetsupplevelse för en hel familj som ligger till grund för valet av anläggning.

    Spelar detta någon roll?
    Det förvånar mig att man väljer att spendera en badsemester på en park vars badområde är väldigt litet. Att man dessutom enbart tänkte använda de sista 3 timmarna åt semesterns höjdpunkt låter efterkonstruerat.
  • Babyfeber
    Tom Araya skrev 2014-08-04 00:28:08 följande:

    Jag vet inte ens om man kan kalla det ersättning att få tillbaka vad man betalt för icke levererad vara/tjänst!?
    Med ersättning tänker jag mer att får något av värde för något, något man exempelvis levererat eller förlorat.


    Fast den var ju inte icke levererad. Badområdet hade varit öppet hela dagen och resten av parken (Dvs det mesta) var öppet hela tiden.
  • Tom Araya
    Vandelay skrev 2014-08-02 09:08:02 följande:

    Haha vill de hellre bada i bajsvatten då? Sjuk grej att begära ersättning för, jävla idioti på en pinne, fan äre med alla bortskämda kränkta svenskar som inte kan hantera minsta jävla lilla motgång? Men visst, bajsvatten vill man ju inte missa, vilken möjlighet! Hahah seriöst, det här måste va ett skämt


    Jag tycker snarare utvecklingen av policyn hos affärsidkare är tragisk.

    Nej, det är inte ett dugg sjukt att begära tillbaka betalda pengar för något man inte kan nyttja. Vänder du dig till Ica, NK, Bilia, IKEA, Elgiganten, frisören, tandläkaren, elektrikern, massören eller vem fan som helst som säljer en vara eller tjänst så är villkoren ungefär på det viset.

    Ingen av dem kan ta betalt för en dålig eller ej levererad tjänst eller vara, sedan spelar det ingen roll om det är för att de blev påkörda på väg till jobbet, strömavbrott i butiken, stulen utrustning eller att kunder kladdat avföring på varan...
  • Tom Araya
    EnAnonumius skrev 2014-08-02 10:11:18 följande:
    Jag GER det ett sista försök för ett se om du förhoppningsvis fattar..

    Du kommer till Skara Sommarland kl 12, för att exempelvis åka Gokart, och köper biljetter i entrén då kl12.
    Kl 12 funkar Gokarten klanderfritt, och det finns inget att rapportera för dig eller andra betalande gäster...
    Det tar dig c:a 1 timme att ta dig till Gokart banan och du är då framme där vid kl13..  Du får då se att Gokartbanan är avstängd p.g.a en olycka.

    Hur hade du tänkt att personalen vid entrén skulle kunna meddela dig detta?
    Det är ju du som svamlar om att man skall meddela dig vid entrén om en attraktion är trasig.

    Det är ju du som hävdar att det skulle meddelas i entrén att "attraktionen är avstängd".
    Familjen Ågren som inte fick bada fick ju samma där det blev avblåpst strax innan pojkarna skulle hoppa på ruchkanan. Hur skall personalen vid entrén kunna veta att när familjens barn skulle åka vattenrutschkana att de skulle upptäcka bajs och spyor i polen i samma veva?
    Du har uppenbarligen inte förstått. Jag kan göra val utefter den information jag får.
    Är gokartbanan stängd och jag får veta det innan, så kan jag välja bort att betala och gå in.
    Om så inte meddelas eller inte har kunnat meddelas (eftersom den stängdes efter jag gick in), så kan du alltså inte hävda att jag borde ha avstått för något jag inte visste, utan jag betalade i tron att jag får en fullgod vara/tjänst/upplevelse.

    Du kan inte ta fullt betalt för en dålig/ej levererad/ej fullgod vara/tjänst/upplevelse om kunden inte fått möjlighet att ta ställning till det, oavsett dina möjligheter och oavsett om någon annan saboterat, eftersom du har ansvaret för det.


  • Tom Araya
    Babyfeber skrev 2014-08-04 00:34:07 följande:
    Det förvånar mig att man väljer att spendera en badsemester på en park vars badområde är väldigt litet. Att man dessutom enbart tänkte använda de sista 3 timmarna åt semesterns höjdpunkt låter efterkonstruerat.
    Det tycker jag inte är ett dugg konstigt om det finns fler i familjen som uppskattar andra attraktioner på anläggningen mer än badet. Ingen av oss vet heller vad som gjordes andra dagar än just denna dag på Furuvik.
    Du får det att låta som ett livsval.
  • Tom Araya
    Anonym (IQ) skrev 2014-08-02 11:52:33 följande:

    Vilka idioter. Det är knappast Furuviks eller antalet badvakter som är orsak till det där. Om föräldrar tog ansvar skulle det inte behöva hända.


    Till viss del har du rätt, men detta är ju inte heller ett fel hos de familjer som fick avstå bad. Furuvik däremot har ju ansvaret då det är deras anläggning och de har tagit betalt för att nyttja den, även om incidenten inte är deras fel.

    Om du kör budbil och blir påkörd så illa så det är färdigkört den dagen så är det varken ditt eller budfirmans fel, men likväl kan de inte ta betalt för leveranserna som ej skett.
  • Tom Araya
    Babyfeber skrev 2014-08-04 00:35:55 följande:
    Fast den var ju inte icke levererad. Badområdet hade varit öppet hela dagen och resten av parken (Dvs det mesta) var öppet hela tiden.
    Klart den är ickelevererad när familjen har badet kvar och badet stänger. Det är som att betala för trerätters, men kocken blir sjuk och går hem innan efterrätten är serverad.

    Skillnad vore det om de hade haft information att göra en annan planering av dagen efter.
  • Anonym (aftonblaskan)

    Med tanke på Aftonbladets track record när det kommer till att utesluta information i sina snyftartiklar så kan man ju tänkta sig att familjen i fråga utnyttjar bajsincidenten för att få tillbaks inträdet dom betalt för att ha sett resten av parken.

  • gertie
    ölburk2 skrev 2014-08-03 20:50:03 följande:
    Varför väljer allt fler att handla utomlands, kan det ha nåt med kundvård/kundbemötande att göra tror du?
    För mig är det ofta avgörande, å jag vet att jag inte är ensam om att tycka så.

    Å varför alltid "pengarna tillbaka" argumentet, det finns ju många andra alternativ att få kunden på din sida.
    Ta familjen lite vid sidan om, bjud t.ex på nåt gott å snacka igenom saken, låt dom få rätt, å man har fått världens bästa å billigaste levande reklam..

    Och när något går snett, för det gör det ibland, då tror du att det är enklare att få igenom en reklamation eller ett byte om man handlat utomlands?

    Kan avslöja att det är det inte.
Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?