• Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?
  • Anonym (hhpp)
    snorkråka skrev 2014-08-02 10:00:19 följande:

    Men de har ju inte betalat för en specifik badbiljett? Vad jag förstår så ingå hela parken i entren, och de har ju redan varit i parken mer än halva dagen?


    De har betalat för en heldagsbiljett. Om de inte kan utnyttja anläggningen under en hel dag så förtjänar de såklart få återbetalning på en del av sina biljetter.
  • EnAnonumius
    Tom Araya skrev 2014-08-02 01:37:13 följande:
    Det beror alldeles på.... Men låt oss säga att jag köpt åkband och då inte har biljett för just den attraktionen att spara till annat tillfälle så hade ett par biljetter just för den, att nyttja nästa gång kunna vara en rimlig ersättning.

    Har man åkt långt och inte gör besök oftare än vart 3:e, 5:e eller 10:e år så kan de bjuda på annat eller betala tillbaka en del av summan, kanske 20-30%.

    Jag skulle snarare bli förvånad om en turistanläggning inte visade sådan tanke, omsorg och good will för sina gäster/kunder. Det kan bli jäkligt dåligt rykte och publicitet av sådant.
    Att visa att man månar om kunder/gäster och vill kompensera betyder oerhört mycket och då behöver man inte ställa så stora krav.
    Jag GER det ett sista försök för ett se om du förhoppningsvis fattar..

    Du kommer till Skara Sommarland kl 12, för att exempelvis åka Gokart, och köper biljetter i entrén då kl12.
    Kl 12 funkar Gokarten klanderfritt, och det finns inget att rapportera för dig eller andra betalande gäster...
    Det tar dig c:a 1 timme att ta dig till Gokart banan och du är då framme där vid kl13..  Du får då se att Gokartbanan är avstängd p.g.a en olycka.

    Hur hade du tänkt att personalen vid entrén skulle kunna meddela dig detta?
    Det är ju du som svamlar om att man skall meddela dig vid entrén om en attraktion är trasig.

    Det är ju du som hävdar att det skulle meddelas i entrén att "attraktionen är avstängd".
    Familjen Ågren som inte fick bada fick ju samma där det blev avblåpst strax innan pojkarna skulle hoppa på ruchkanan. Hur skall personalen vid entrén kunna veta att när familjens barn skulle åka vattenrutschkana att de skulle upptäcka bajs och spyor i polen i samma veva?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Flash Gordon skrev 2014-08-02 01:55:17 följande:

    Jag nöjer mig med att konstatera att artikeln tydligen redan hamnat i den där FB-tråden.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (hhpp)
    EnAnonumius skrev 2014-08-02 10:11:18 följande:

    Jag GER det ett sista försök för ett se om du förhoppningsvis fattar..

    Du kommer till Skara Sommarland kl 12, för att exempelvis åka Gokart, och köper biljetter i entrén då kl12.

    Kl 12 funkar Gokarten klanderfritt, och det finns inget att rapportera för dig eller andra betalande gäster...

    Det tar dig c:a 1 timme att ta dig till Gokart banan och du är då framme där vid kl13..  Du får då se att Gokartbanan är avstängd p.g.a en olycka.

    Hur hade du tänkt att personalen vid entrén skulle kunna meddela dig detta?

    Det är ju du som svamlar om att man skall meddela dig vid entrén om en attraktion är trasig.

    Det är ju du som hävdar att det skulle meddelas i entrén att "attraktionen är avstängd".

    Familjen Ågren som inte fick bada fick ju samma där det blev avblåpst strax innan pojkarna skulle hoppa på ruchkanan. Hur skall personalen vid entrén kunna veta att när familjens barn skulle åka vattenrutschkana att de skulle upptäcka bajs och spyor i polen i samma veva?


    Jag vet inte hur betydande del gocartbanan är av skara sommarland. Men om den är det så är det ju självklart att besökarna ska få en viss återbetalning av sina biljetter.
  • EnAnonumius
    hedersknyffel skrev 2014-08-02 01:32:18 följande:
    För er som gillar idioter som viker ut sig:
    www.flashback.org/t498007p571

    vassegoa, dårar allehopa
    Inte helt oväntat att den artikeln skull hamna på Flashback...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • gertie

    Efterbliven familj. Förmodligen såg de chansen att få alla pengar tillbaka genom att överdriva historien.

    Furuviksparken är inget äventyrsbad, det är en djur/nöjespark som även anlagt en mindre poolanläggning. Poolen är alltså inte parkens huvudattraktion, det är inget särskilt inträde till badet utan det ingår i entrén till hela parken.

    Det är alltså inte ett dugg konstigt att familjen inte får en spänn tillbaka för att någon sket i poolen tre timmar innan stängningsdags.

    Och de framstår inte precis som mer trovärdiga när de påstår att de åkt från stockkholm till gävle enkom för att bada i poolen i furuviksparken. 

  • gertie
    Anonym (Klutt) skrev 2014-08-01 18:08:56 följande:

    Jag ringde och talade med kvinnan som skrivit artikeln. Hon menade på att familjen hade hunnit se några få djur innan, ätit mat (mött upp någon?) för att sedan gå till poolen - vilket var självaste huvudmålet med hela vistelsen där. Deras barn hade tydligen sett fram emot den där resan väldigt mycket, just pga äventyrsbadet.

    Dock kan man ju tycka att de isf borde ha valt att göra en heldag på äventyrsbadet - från öppning till stängning.

    Så lite grann får de ju skylla sig själva, kan man ju tycka.


    Varför åker man till en djurpark om huvudsyftet är att bada? Åker man inte till ett äventyrsbad då?
  • Alexi

    Vi och troligtvis många med oss åker till Furuvik för djurparken och ev i mån av tid kolla in tivolidelen, däremot är vi helt ointresserade av baddelen.

    Åkte familjen från Stockholm kunde de nog bättre stannat i Fyrishov i Uppsala och badat...

  • Anonym (Fånigt)

    Vilka patetiska människor! Självklart ska de inte få någon ersättning! Och vem åker så långt och så pass sent, betalar så mycket för ett litet äventyrsbad? Eller finns det inga äventyrsbad på närmare håll?

    Jag ser att många tycker att de borde fått ersättning men det är ju som att jämföra det med att någon djurrättsaktivist skulle släppa ut kängururna kl 16 och att de rymmer till skogs. Ska en familj som kom en stund innan 16 för att kolla på just kängururna få ersättning för att de nu inte fick se några? Ska parken då ersätta alla besökare då alla kan ju påstå att de kom enbart för kängururnas skull?

    En annan jämförelse:

    Jag köper en tv för att kunna se fotbolls-vm. Jag är mest intresserad av finalen. Men så precis när finalen ska börja så blir det avbrott i sändningarna och jag missar hela matchen. Ska jag då få ersättning? Jag fick ju inte se det som var orsaken till att jag köpte tv:n!

  • Anonym (IQ)

    Vilka idioter. Det är knappast Furuviks eller antalet badvakter som är orsak till det där. Om föräldrar tog ansvar skulle det inte behöva hända.

Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?