• Logiskt

    15kg på två månader!

    Hej,

    Det skrivs högt och lågt om konsten om att gå ner i vikt, som att det vore en vetenskap. Det är kalorier in (kosten) och kalorier ut (förbränningen) som i slutändan spelar roll. Sen om man vill gå på GI, LCHF, stenåldersdiet, vegankost eller äta bara bananer spelar ingen roll. Skulle jag skriva en bok om viktnedgång skulle den bli fem sidor lång, inkluderat framsida, innehållsförteckning och referenser... Det är så sjukt okomplicerat så du fattar inte.

    Så, för att ge ett exempel på hur otroligt enkelt det är så kommer jag posta min resa här. Förhoppningsvis kan jag inspirera någon att göra detsamma och kanske till och med få någon annan att tänka mindre komplicerat kring viktnedgång. Är folk intresserade så kommer jag givetvis lägga upp mer praktisk information kring mitt tillvägagångssätt, i annat fall är poängen med denna post minnesanteckningar för egen del för att hålla koll på min viktnedgång!

    Startvikt: 95,7
    Målvikt: 80
    Tidsperiod: 160104-160303

    Så nu är det färdiggrisat med chokladkakor, desserter och julkarameller för nu är sommaren snart här! Haka på så slipper du smyga runt i vassen sommaren 2016.

  • Svar på tråden 15kg på två månader!
  • Logiskt
    imnotstupidhehe skrev 2016-01-13 21:03:43 följande:

    Logistik, några frågor bara. Jag ligger på 1400 kcal varje dag. Började någon dag innan du skrev tråden men vägde mig i måndags så jag räknar det som min första dag nu. Är det för mycket? Tänkte att jag kör såhär första månaden sen sänker jag intaget ytterligare. Men jag ligger inte på exakt 1400, det kan bli + - några kalorier. Eller ska jag ändra till 1200 redan nu? Är det viktigt att det ska vara "exakt" ? Idag åt jag kanel till frukost med min havregrynsgröt, men problemet är att jag vet inte hur mycket kalorier kanelen innehöll för det stod absolut ingenting på burken, testade väga men blev ju såklart inte förvånad att det visade 0 g då det bara är pulver liksom, men så min fråga är ska jag räkna det som 0 kcal då? Och så åt jag lammött idag, även där stod det still, då vi har köpt det från en privat person. Så hur mycket kalorier innehåller det tro? Är nog dummaste frågorna men vafan. ;$


    Först måste klargöra en sak min vän, det finns absolut inga dumma frågor! Dum är den som inte frågar däremot! Så, nu när vi har det klargjort så kanske du kan underlätta för mig att ge dig ett så bra svar som möjligt genom att skicka din ålder, längd, vikt och målvikt till mig i ett meddelande? Man behöver ju trots allt inte posta precis allt i det öppna forumet! Men med det du gör är du på helt rätt väg, du är så grym som går in så för det och väger och har dig! Hör av dig så hjälper jag dig!
  • v i r r a
    Logiskt skrev 2016-01-13 21:44:10 följande:

    Först måste klargöra en sak min vän, det finns absolut inga dumma frågor! Dum är den som inte frågar däremot! Så, nu när vi har det klargjort så kanske du kan underlätta för mig att ge dig ett så bra svar som möjligt genom att skicka din ålder, längd, vikt och målvikt till mig i ett meddelande? Man behöver ju trots allt inte posta precis allt i det öppna forumet! Men med det du gör är du på helt rätt väg, du är så grym som går in så för det och väger och har dig! Hör av dig så hjälper jag dig!


    nu var ju inte det här till mig men alltså - Vem betalar dig? Grym service!
  • v i r r a
    jagärjagvemärdu skrev 2016-01-13 21:15:51 följande:

    Haha kort ja, 158!


    Grattis! Du ryms med benen på platsen i ett charterplan
  • Logiskt
    v i r r a skrev 2016-01-13 21:52:22 följande:

    nu var ju inte det här till mig men alltså - Vem betalar dig? Grym service!


    Kan jag peppa en enda, bara EN, att nå sin drömvikt så är allt vunnit! Glädje är betalning nog (nåja, det betalar ju inte räkningarna, men ändå )
  • Aniiee
    v i r r a skrev 2016-01-13 21:55:39 följande:
    Grattis! Du ryms med benen på platsen i ett charterplan
    Gör man? Awesome. 2 cm mer kan väl inte göra så mycket?

    Jag har typ aldrig rest charter, men nu vill min tjej att vi ska göra det till min födelsedag.....
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • v i r r a
    Aniiee skrev 2016-01-13 22:10:10 följande:

    Gör man? Awesome. 2 cm mer kan väl inte göra så mycket?

    Jag har typ aldrig rest charter, men nu vill min tjej att vi ska göra det till min födelsedag.....


    Det kan vara plågsamt på andra sätt. Själva flygresan alltså.

    Charterparadis kan vara gött. Jag gillar det men har hemska erfarenheter av flygresan.

    Och för att vara ärlig... jag är 165 cm och har knappt fått plats med mina taxben... Brrh!
  • v i r r a
    Logiskt skrev 2016-01-13 22:08:46 följande:

    Kan jag peppa en enda, bara EN, att nå sin drömvikt så är allt vunnit! Glädje är betalning nog (nåja, det betalar ju inte räkningarna, men ändå )


    Jag betalar din tv-licens eller något om jag lyckas. Tummis!
  • Aniiee
    v i r r a skrev 2016-01-13 22:21:29 följande:
    Det kan vara plågsamt på andra sätt. Själva flygresan alltså.

    Charterparadis kan vara gött. Jag gillar det men har hemska erfarenheter av flygresan.

    Och för att vara ärlig... jag är 165 cm och har knappt fått plats med mina taxben... Brrh!
    Ja, alltså, flugit har jag gjort massvis av gånger. Dock aldrig charter, bara reguljärflyg. tänker att det nog kan vara lite annorlunda.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • v i r r a
    Aniiee skrev 2016-01-13 23:05:37 följande:

    Ja, alltså, flugit har jag gjort massvis av gånger. Dock aldrig charter, bara reguljärflyg. tänker att det nog kan vara lite annorlunda.


    Vi är väl kanske väl mycket OT i tråden nu men.. Mina två (så underlaget är tunt minst sagt) har varit något helt annat än reguljärflyg. Starta en tråd och fråga om erfarenheter vetja.
  • Aniiee
    v i r r a skrev 2016-01-13 23:29:41 följande:
    Vi är väl kanske väl mycket OT i tråden nu men.. Mina två (så underlaget är tunt minst sagt) har varit något helt annat än reguljärflyg. Starta en tråd och fråga om erfarenheter vetja.
    äh, det här är bara utsvävning. Inget som bekymrar mig eg.

    Men, men, åter till ordningen!
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
Svar på tråden 15kg på två månader!