• Logiskt

    15kg på två månader!

    Hej,

    Det skrivs högt och lågt om konsten om att gå ner i vikt, som att det vore en vetenskap. Det är kalorier in (kosten) och kalorier ut (förbränningen) som i slutändan spelar roll. Sen om man vill gå på GI, LCHF, stenåldersdiet, vegankost eller äta bara bananer spelar ingen roll. Skulle jag skriva en bok om viktnedgång skulle den bli fem sidor lång, inkluderat framsida, innehållsförteckning och referenser... Det är så sjukt okomplicerat så du fattar inte.

    Så, för att ge ett exempel på hur otroligt enkelt det är så kommer jag posta min resa här. Förhoppningsvis kan jag inspirera någon att göra detsamma och kanske till och med få någon annan att tänka mindre komplicerat kring viktnedgång. Är folk intresserade så kommer jag givetvis lägga upp mer praktisk information kring mitt tillvägagångssätt, i annat fall är poängen med denna post minnesanteckningar för egen del för att hålla koll på min viktnedgång!

    Startvikt: 95,7
    Målvikt: 80
    Tidsperiod: 160104-160303

    Så nu är det färdiggrisat med chokladkakor, desserter och julkarameller för nu är sommaren snart här! Haka på så slipper du smyga runt i vassen sommaren 2016.

  • Svar på tråden 15kg på två månader!
  • Logiskt
    Aniiee skrev 2016-01-13 23:55:20 följande:
    Ja, tack! Två steg fram, ett tillbaka..... Avokadosallad med bacon och pocherat ägg?
    Låter som bra grejer, men var det ett ägg? ett femtdels paket bacon? eller ditt enda mål för dagen?
  • Aniiee
    Logiskt skrev 2016-01-13 23:57:32 följande:
    Låter som bra grejer, men var det ett ägg? ett femtdels paket bacon? eller ditt enda mål för dagen?
    det var exakt det som jag var sugen på när jag skrev det =p men jag har varken avokado eller bacon, så nattmacka får bli ett mjukkokt ägg på två rostbröd (inget smör...), och en kopp varm choklad istället. det går, det med.

    Imorgon är det tänkt att jag ska äta någon slags frukost (vet inte vad), någon slags lunch (förmodligen fiskgratäng ur frysen) och helstekt kyckling med apelsin och chili, råris och någon form av sallad till middag. plus efterrätt.

    (ursäkta alla små bokstäver. mitt tangentbord håller på att ge upp)
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Aniiee
    Logiskt skrev 2016-01-13 23:57:32 följande:
    Låter som bra grejer, men var det ett ägg? ett femtdels paket bacon? eller ditt enda mål för dagen?
    hade det blivit, btw, så hade det varit ett ägg och ett halvt paket bacon. eller ett helt. men troligast ett halvt. och så hade vi delat på alltihop, jag och tjejen.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • jagärjagvemärdu
    v i r r a skrev 2016-01-13 21:55:39 följande:
    Grattis! Du ryms med benen på platsen i ett charterplan
    Absolut inga problem :) Därför tycker jag viken 48 kg passar bra till det.
  • v i r r a

    Två frågor:

    1) Vaknade törstig men MÄTT? Kan någon förklara varför? Känner mig konfunderad. Magen funkar klockrent. Dag 4 idag. Igår gick jag och la mig också proppmätt och kom upp i 900 kcal totalt (högt räknat). Kanske är djävulen på min sida nu pga Brysselkålen

    2) 1200-taket. Skulle du säga att det är viktigt att hålla sig precis på det el är det ok att hamna lite lägre ibland?

    Efter detta ska jag sluta spamma tråden.

  • Logiskt
    v i r r a skrev 2016-01-14 09:46:53 följande:

    Två frågor:

    1) Vaknade törstig men MÄTT? Kan någon förklara varför? Känner mig konfunderad. Magen funkar klockrent. Dag 4 idag. Igår gick jag och la mig också proppmätt och kom upp i 900 kcal totalt (högt räknat). Kanske är djävulen på min sida nu pga Brysselkålen

    2) 1200-taket. Skulle du säga att det är viktigt att hålla sig precis på det el är det ok att hamna lite lägre ibland?

    Efter detta ska jag sluta spamma tråden.


    1) Inget fel i att vakna mätt, då har du hittat kost som mättar bra trots att du inte överstiger 1200 kalorier! törstig är också fullt naturlig, kroppen behöver vätska och speciellt under viktnedgång. snåla inte på vattnet, ett par liter om dagen är nödvändigt! De där brysselkålen kanske spelade in i sammahanget trots allt, riktigt bra livsmedel o man pallar att äta det

    2) Om jag säger såhär, det är viktigare att ligga närmare taket om1200kcal än att ligga närmare boten på 500kcal. att hamna för lågt, och absolut inte under 500kcal, är absolut inte bra och heller ingen fördel. man ska trots allt fungera som människa med.

    Du spammar absolut inte, kör på bara!
  • v i r r a
    Logiskt skrev 2016-01-14 19:29:05 följande:

    1) Inget fel i att vakna mätt, då har du hittat kost som mättar bra trots att du inte överstiger 1200 kalorier! törstig är också fullt naturlig, kroppen behöver vätska och speciellt under viktnedgång. snåla inte på vattnet, ett par liter om dagen är nödvändigt! De där brysselkålen kanske spelade in i sammahanget trots allt, riktigt bra livsmedel o man pallar att äta det

    2) Om jag säger såhär, det är viktigare att ligga närmare taket om1200kcal än att ligga närmare boten på 500kcal. att hamna för lågt, och absolut inte under 500kcal, är absolut inte bra och heller ingen fördel. man ska trots allt fungera som människa med.

    Du spammar absolut inte, kör på bara!


    Tack igen. Nej fel att vakna mätt är det ju inte. Jag förstår bara inte hur det är möjligt.

    Börjar känna att jag fryser lite lättare om fingrar och tår men annars känner jag inget.

    fasen alltså... snart tror jag ju att det här äntligen kan gå vägen
  • Logiskt
    v i r r a skrev 2016-01-14 22:06:17 följande:
    Tack igen. Nej fel att vakna mätt är det ju inte. Jag förstår bara inte hur det är möjligt.

    Börjar känna att jag fryser lite lättare om fingrar och tår men annars känner jag inget.

    fasen alltså... snart tror jag ju att det här äntligen kan gå vägen
    Klart det kommer gå hela vägen, nu har du ju tagit de första och värsta stegen!

    Att frysa i hela kroppen, och framförallt om fingrarna är "normalt" under omständigheterna. du ligger på minus gällande ditt dagliga behov av kalorier och gjort så ett tag, kroppen reagerar givetvis!

    Imorgon är det fredag, då unnar vi oss något riktigt smaskigt såklart! men givtevis under 1200kcal totalt. för egen del blir det att hoppa över frukost, ett mål på 165 kalorier till lucnh och resten av kalorierna till kvällsmat! måste få smaka på gräddsås, så lite fredagsmys är det!
Svar på tråden 15kg på två månader!