• Anonym (3,33333)

    Du som Är feminist, se hit.

    HUR mycket hatar du Män, på en 10-gradig skala?

  • Svar på tråden Du som Är feminist, se hit.
  • KlunsSmurfen
    seoltang skrev 2018-02-17 21:51:16 följande:
    Jag kommer sluta hata män den dagen män slutar misshandla, våldta och mörda kvinnor.
    seoltang skrev 2018-02-17 22:05:43 följande:
    Nej inte alls det är befriande. Min far och mina bröder är inte speciella. De uppför sig precis som alla andra män.
    hur menar du nu?

  • Anonym (man2)
    Anonym (orka) skrev 2018-03-09 20:53:11 följande:
    Men du ber feminister att gradera sitt manshat i trådstarten..?
    Anonym (3,33333) skrev 2018-03-07 03:30:49 följande:
    Att samma feminister anser att *jämställdhet* är att förlöjliga män (och ibland t o m kvinnor) istället för att se dem som fantastiska människor, lika fantastiska som kvinnor, menar jag är feminismens största utmaning just nu.
    Grejen är att jag inte ser nämnvärt mycket av något förlöjligande. Ibland ser jag det i reklam, men det är väl lite uttjatat nu med klantiga pappor som inte duger något till.

    Och så hänvisas det alltid till gapiga bloggare som påstås vara representativa för alla feminister. Bloggare som jag knappt hört talas om, än mindre följer. Ankdammsdiskussioner av provokatörer som söker uppmärksamhet har aldrig roat mig.

    Jag ser mig hellre omkring i vardagen. Och där stöter man sällan på något mansförakt. Jag försöker febrilt komma på att min mamma, min syrra, mina väninnor eller mina kvinnliga kolleger skulle håna eller förakta män. Men jag kan faktiskt inte komma på några exempel som ens är i närheten av det jag hör manliga kolleger prata om när det gäller kvinnor. 

    Absolut inte alla. Jag har många bra manliga kolleger. Men de som snackar värst, är tyvärr ganska tongivande. Ingen tar diskussionen med dem. Särskilt inte som chefen kommer väldigt bra överens med dem.Jag vet inte varifrån hon kommer, men hon var SD och har nu blivit politisk vilde. Och SD:s kvinnosyn ger jag inte mycket för, men mina härliga manliga kolleger ansåg i vilket fall att hennes historia om övergrepp blev värdelös i samma stund som det "avslöjades" att hon tidigare haft ihop det med den kille hon anklagade. 

    De har alltså inställningen att kvinnor inte kan utsättas för övergrepp av sitt ex. Fräscht. Som kvinna vet jag att det kan vara värre med ett ex, just på grund av att man känner honom sen tidigare. Det kan vara mer hotfullt, mer förnedrande, mer bakom kulisserna. 

    Det är exempel på kvinnohat/kvinnoförakt från helt vanliga män. Sånt ser jag dagligen, tyvärr. Det är fortfarande inte särskilt sällsynt, trots alla kampanjer och upplysningsförsök. Jag skulle tro att de hatar/föraktar kvinnor runt 6 - 7 på en tiogradig skala. 
    Mansföraktet kan yttra sig i många skepnader, gapiga bloggare är som bokstavligen skriver att de hatar män kanske den mest påtagliga men andras acceptans av deras hat, andras rättfärdigande av deras åsikter genom hänvisningar till vissa mäns brister , andras minimering av problemet de utgör, andras förmåga att blunda för problemet de utgör är andra exempel på mansförakt som är betydligt mer utbredda. Och du är är ett väldigt tydligt exempel på det.

    Alla dina inlägg är en enda lång rad med exempel på hur vissa män beter sig illa mot kvinnor. Att det finns kvinnor som beter sig illa mot män  och att det är fel att dra alla män över en kam och sprida mansförakt försöker du ignorera genom att ge ytterligare exempel på män som beter sig fel mot kvinnor.

    Det blir som att en svart man står och misshandlar en vit man, du frågar vafan han håller på med och han svarar att vita män faktiskt har förslavat och behandlat svarta illa genom historien, du påpekar att det inte är en ursäkt för att misshandla någon varpå personen svarar med en lång rad exempel på hur illa vita män bettet sig genom tiderna, du försöker återigen förklarar att det inte rättfärdigar det han gör nu men får tillbaka en ny lista med exempel på hur illa vita män bettet sig genom tiderna.... och så kan det hålla på i evigheter.

    Summa summarum, människor med en enorm bias som ser sig själva som offer pga saker andra personer av samma etnicitet, land, kön eller whatever man identifierar sig med kommer aldrig gå att resonera med eftersom de anser att bete sig lika illa som det man säger sig kämpa emot är befogat och förståeligt och all slags kritik och ifrågasättande är bara ännu ett exempel på de enorma orättvisor de säger sig kämpa emot. Det spelar ingen roll hur många som påpekar samma sak och med vilka argument, de är bara en del av förtrycket de anser sig leva i.
  • Anonym (Hehe)

    En fråga jag har: Har hat mot egenskaper man inte kan kontrollera någonsin fört något gott med sig? Då talar jag inte om hat mot idéer utan hat mot kön, etniciteter, ögonfärg, längd på snoppen eller whatever... Har det någonsin fört något gott med sig?

  • KlunsSmurfen
    universalwoman skrev 2018-02-23 16:14:07 följande:
    Det är så uppenbart att du är man.

    Att du inte har upplevt hur det är att vara kvinna.

    Det är ingen idé att diskutera med en priviligerad.

    Att vissa män har gjort så någongång förut mot kvinnor skriver du... Att vissa män har gjort så någongång förut mot kvinnor... Jag är ledsen men jag orkar inte ens ge mig in i en debatt när du ligger på en nivå som är så långt bort. Fridens.
    Om makt är ett privilegium och om den som är privilegierad ska vara tyst för att den inte begriper ska verkligen den som tar sig friheten att dela upp mänskligheten i olika grupper baserat på kön, etniciteter för att sen baserat på vilken grupp man själv tillhör bestämma vilka som har rätt att yttra sig, yttra sig om vem som är privilegierad?
  • KlunsSmurfen
    Anonym (orka) skrev 2018-03-09 20:53:11 följande:
    Men du ber feminister att gradera sitt manshat i trådstarten..?
    Anonym (3,33333) skrev 2018-03-07 03:30:49 följande:
    Att samma feminister anser att *jämställdhet* är att förlöjliga män (och ibland t o m kvinnor) istället för att se dem som fantastiska människor, lika fantastiska som kvinnor, menar jag är feminismens största utmaning just nu.
    Grejen är att jag inte ser nämnvärt mycket av något förlöjligande. Ibland ser jag det i reklam, men det är väl lite uttjatat nu med klantiga pappor som inte duger något till.

    Och så hänvisas det alltid till gapiga bloggare som påstås vara representativa för alla feminister. Bloggare som jag knappt hört talas om, än mindre följer. Ankdammsdiskussioner av provokatörer som söker uppmärksamhet har aldrig roat mig.

    Jag ser mig hellre omkring i vardagen. Och där stöter man sällan på något mansförakt. Jag försöker febrilt komma på att min mamma, min syrra, mina väninnor eller mina kvinnliga kolleger skulle håna eller förakta män. Men jag kan faktiskt inte komma på några exempel som ens är i närheten av det jag hör manliga kolleger prata om när det gäller kvinnor. 

    Absolut inte alla. Jag har många bra manliga kolleger. Men de som snackar värst, är tyvärr ganska tongivande. Ingen tar diskussionen med dem. Särskilt inte som chefen kommer väldigt bra överens med dem.Jag vet inte varifrån hon kommer, men hon var SD och har nu blivit politisk vilde. Och SD:s kvinnosyn ger jag inte mycket för, men mina härliga manliga kolleger ansåg i vilket fall att hennes historia om övergrepp blev värdelös i samma stund som det "avslöjades" att hon tidigare haft ihop det med den kille hon anklagade. 

    De har alltså inställningen att kvinnor inte kan utsättas för övergrepp av sitt ex. Fräscht. Som kvinna vet jag att det kan vara värre med ett ex, just på grund av att man känner honom sen tidigare. Det kan vara mer hotfullt, mer förnedrande, mer bakom kulisserna. 

    Det är exempel på kvinnohat/kvinnoförakt från helt vanliga män. Sånt ser jag dagligen, tyvärr. Det är fortfarande inte särskilt sällsynt, trots alla kampanjer och upplysningsförsök. Jag skulle tro att de hatar/föraktar kvinnor runt 6 - 7 på en tiogradig skala. 
    Det är inte bara gapiga bloggare som påstår att de pratar för alla andra, och de inte håller med....
    legalinsurrection.com/2018/02/splc-thinks-factual-feminist-christina-hoff-sommers-somehow-legitimizes-male-supremacy-movement/
  • Anonym (orka)
    Anonym (3,33333) skrev 2018-03-10 05:45:48 följande:
    Hur ofta ser vi exempelvis debatter i TV där två feminister, utan motdebattörer, diskuterar feminismens framtid?
    Anonym (orka) skrev 2018-03-09 20:53:11 följande:

    Jag ser mig hellre omkring i vardagen. Och där stöter man sällan på något mansförakt. Jag försöker febrilt komma på att min mamma, min syrra, mina väninnor eller mina kvinnliga kolleger skulle håna eller förakta män. Men jag kan faktiskt inte komma på några exempel som ens är i närheten av det jag hör manliga kolleger prata om när det gäller kvinnor.


    Ingen aning. Jag har ingen TV. Och jag läser inga skräpbloggar heller. Jag läser och tar till mig vad kloka människor säger. Det råder ingen som helst brist på sansade diskussioner, om man förmår stänga öronen för alla provokatörer som slåss om rubriker och rampljus.
    Anonym (3,33333) skrev 2018-03-10 05:45:48 följande:
    Det tror jag inte är så förekommande heller, men sannolikt bidrar ni och andra kvinnor i negativ bemärkelse ändå, t ex genom att premiera, se upp till och lyssna på dominanta män och män med maktpositioner. 
    Vi är tyvärr tvungna att lyssna till diverse dominanta män som har fått maktpositioner enbart för att de är dominanta män. 
    Anonym (3,33333) skrev 2018-03-10 05:45:48 följande:
    ... men då drar i alla fall inte jag slutsatsen att alla män beter sig sig så utan funderar istället på hur man kan förändra de värderingarna.
    Anonym (orka) skrev 2018-03-09 20:53:11 följande:

    Det är exempel på kvinnohat/kvinnoförakt från helt vanliga män. Sånt ser jag dagligen, tyvärr. Det är fortfarande inte särskilt sällsynt, trots alla kampanjer och upplysningsförsök. Jag skulle tro att de hatar/föraktar kvinnor runt 6 - 7 på en tiogradig skala.


    Men du drar gärna slutsatsen att alla feminister hatar män. 
    Anonym (3,33333) skrev 2018-03-10 05:45:48 följande:
    Hur tänker du själv? Älskar du män?
    Gör du? Alla?
    Alla kvinnor?
    Anonym (3,33333) skrev 2018-03-10 05:45:48 följande:
    .
    Anonym (orka) skrev 2018-03-09 20:53:11 följande:

    Det är exempel på kvinnohat/kvinnoförakt från helt vanliga män. Sånt ser jag dagligen, tyvärr. Det är fortfarande inte särskilt sällsynt, trots alla kampanjer och upplysningsförsök. Jag skulle tro att de hatar/föraktar kvinnor runt 6 - 7 på en tiogradig skala.


    Det tror inte jag. Jag tänker att hatet i så fall är en konsekvens av invanda föreställningar om kvinnor och män som fortplantas, inte att det är ursprungsintentionen. 
    Du tror inte att män som öppet snackar skit om kvinnor föraktar dem. Men du tror att feminister hatar män. Behändig slutsats.
  • Anonym (orka)
    Anonym (man2) skrev 2018-03-10 16:29:43 följande:
    Mansföraktet kan yttra sig i många skepnader, gapiga bloggare är som bokstavligen skriver att de hatar män kanske den mest påtagliga men andras acceptans av deras hat, andras rättfärdigande av deras åsikter genom hänvisningar till vissa mäns brister , andras minimering av problemet de utgör, andras förmåga att blunda för problemet de utgör är andra exempel på mansförakt som är betydligt mer utbredda. Och du är är ett väldigt tydligt exempel på det.

    Alla dina inlägg är en enda lång rad med exempel på hur vissa män beter sig illa mot kvinnor. Att det finns kvinnor som beter sig illa mot män  och att det är fel att dra alla män över en kam och sprida mansförakt försöker du ignorera genom att ge ytterligare exempel på män som beter sig fel mot kvinnor.

    Det blir som att en svart man står och misshandlar en vit man, du frågar vafan han håller på med och han svarar att vita män faktiskt har förslavat och behandlat svarta illa genom historien, du påpekar att det inte är en ursäkt för att misshandla någon varpå personen svarar med en lång rad exempel på hur illa vita män bettet sig genom tiderna, du försöker återigen förklarar att det inte rättfärdigar det han gör nu men får tillbaka en ny lista med exempel på hur illa vita män bettet sig genom tiderna.... och så kan det hålla på i evigheter.

    Summa summarum, människor med en enorm bias som ser sig själva som offer pga saker andra personer av samma etnicitet, land, kön eller whatever man identifierar sig med kommer aldrig gå att resonera med eftersom de anser att bete sig lika illa som det man säger sig kämpa emot är befogat och förståeligt och all slags kritik och ifrågasättande är bara ännu ett exempel på de enorma orättvisor de säger sig kämpa emot. Det spelar ingen roll hur många som påpekar samma sak och med vilka argument, de är bara en del av förtrycket de anser sig leva i.
    Tänk. Jag ser det liksom tvärtom. Som att en kvinna spottar på en man, och plötsligt rusar 100 män dit och anklagar henne för manshat. Utan att se att längre bort står det 100 män och spottar på en kvinna. Då är det inget kvinnohat, utan bara några individer som beter sig lite illa av en slump. 

    Men det är väl för att jag är en hjärntvättad sektmedlem, eller hur du nu så elegant uttryckte det. Hög nivå där, ja... Tur att jag vet sedan tidigare att de flesta män når betydligt högre. 
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Hehe) skrev 2018-03-10 16:57:46 följande:

    En fråga jag har: Har hat mot egenskaper man inte kan kontrollera någonsin fört något gott med sig? Då talar jag inte om hat mot idéer utan hat mot kön, etniciteter, ögonfärg, längd på snoppen eller whatever... Har det någonsin fört något gott med sig?


    Ingen av de som var så högljudda förut som orkar svara?
  • KlunsSmurfen

    seoltang skrev 2018-02-17 21:08:32 följande:
    Jepp och trots det är våldtäktshot en av de mildare formerna av kvinnohat. Kvinnohat leder till att kvinnor blir våldtagna och mördade på riktigt varenda dag.
    Manshat leder till att män blir ledsna i ögat när de läser kommentarer på internet.
    Anonym (orka) skrev 2018-02-17 22:23:42 följande:
    Tydligen. Jag har inte sett något slut på kvinnohatet, tyvärr. Det ser jag i vardagen. Kommentarer i personalrummet t ex. Eller evighetstrådar i forum som detta, där en massa män vädrar sitt kvinnohat. Det här liknar en sån tråd, förresten.

    Manshatet ser jag mest i sekundär form. Från antifeminister som påstår att feminister hatar män, och bevisar det med citat från nån bloggare eller dokusåpakändis.
    universalwoman skrev 2018-02-22 21:04:37 följande:
    Extrema uttalanden behövs för att väcka uppmärksamhet i en så stor sak som att kvinnor alltid, _genom alla tider_ har varit förtryckta och utsatta av män. Skapar extrema uttalanden debatter, väcker liv, i dessa viktiga frågor så är extrema uttalanden det som krävs. Sen är uttalanden en helt annan sak än den REALITET som kvinnor har & alltid har haft. Kan extrema uttalanden göra skillnad, debatter väcks, så är det helt klart värt det vs att en och annan man blir kränkt.
    det var extrema uttalanden som krävdes för att det ska bli bättre...
    Anonym (man2) skrev 2018-03-02 10:13:07 följande:

    Japp, samma argument mot samma idioti, Kloka människor börjar iaf misstänka att något är fel om det kommer så mycket kritik, korkade, indoktrinerade, extremistiska människor med sektmentalitet drar på sig öronproppar, rättar till skygglapparna och plöjer på som vanligt.

    Ja du har säkert rätt inom sekten, utanför kommer du märka att det inte är så många som håller med er och att de flesta tycker ni är ganska knäppa.

    Anonym (orka) skrev 2018-03-12 19:04:43 följande:
    Tänk. Jag ser det liksom tvärtom. Som att en kvinna spottar på en man, och plötsligt rusar 100 män dit och anklagar henne för manshat. Utan att se att längre bort står det 100 män och spottar på en kvinna. Då är det inget kvinnohat, utan bara några individer som beter sig lite illa av en slump. 

    Men det är väl för att jag är en hjärntvättad sektmedlem, eller hur du nu så elegant uttryckte det. Hög nivå där, ja... Tur att jag vet sedan tidigare att de flesta män når betydligt högre. 

    KlunsSmurfen skrev 2018-03-10 16:20:16 följande:
    Ledsna män blir lite hatiska och skriver hatiska kommentarer om/till feminister.
    Feminister blir ledsna i ögat när de läser kommentarer på internet.
    Ledsna feminister blir lite hatiska och skriver hatiska kommentarer om/till män.


Svar på tråden Du som Är feminist, se hit.