• Anonym (Kärnan)

    Det är svaga människor som väljer att vara otrogna

    Har själv varit otrogen OCH varit utsatt för otrohet. Min slutsats är att det är svaga personer som inte mår bra som är otrogna.

    Reflektioner?

  • Svar på tråden Det är svaga människor som väljer att vara otrogna
  • Anonym (letusfuck)
    Storlom skrev 2019-03-16 09:36:57 följande:
    Blir inte mycket till njutning i längden med den typen av bristfälligt konsekvenstänk.
    Då finns det andra villiga.
  • uhsumkat

    Otrohet förekommer oftast när relationen är dålig. Bägge i förhållandet medverkar med andra ord till otroheten men man skyller allt på den som varit otrogen för att slippa se sina egna tillkortakommanden.

  • Anonym (letusfuck)
    uhsumkat skrev 2019-03-16 09:52:20 följande:

    Otrohet förekommer oftast när relationen är dålig. Bägge i förhållandet medverkar med andra ord till otroheten men man skyller allt på den som varit otrogen för att slippa se sina egna tillkortakommanden.


    Ja. Finns två typer av kvinnor.
    1. De som vill ha Fifty Shades-sex med en ung hunk.
    2. De som tycker att mannen ska få sex som belöning. Sen får han göra allt jobb.
  • Inga bekymmer
    Anonym (letusfuck) skrev 2019-03-16 08:32:45 följande:

    Livet är kort. Varför ha tråkig sex med samma person när man kan ha spännande äventyr?


    Varför skulle sexet nödvändigtvis vara tråkigt bara för att man håller sig till en person? Men har man den inställningen så kan man välja ett öppet förhållande om man vill ha spännande äventyr med nya personer hela livet, hitta nån likasinnad med lika värderingar osv. Om man vill va ärlig och stå för vem man är vill säga.
  • Storlom
    Inga bekymmer skrev 2019-03-16 10:35:36 följande:

    Varför skulle sexet nödvändigtvis vara tråkigt bara för att man håller sig till en person? Men har man den inställningen så kan man välja ett öppet förhållande om man vill ha spännande äventyr med nya personer hela livet, hitta nån likasinnad med lika värderingar osv. Om man vill va ärlig och stå för vem man är vill säga.


    Det är väl iofs rätt uppenbart att sexet blir mindre spännande om man har sex med samma person. Om man nu anser att sex är det viktigaste i livet lever man rimligtvis polygamt med öppna multipla förhållanden.
  • Inga bekymmer
    Thereisthat skrev 2019-03-16 00:19:32 följande:

    Att inte kunna stå emot något som är så fundamentalt fel att göra mot någon annan. Det i sig kan bero på många saker men vad jag tror är det vanligaste är att man är likgiltig inför andras mående. Och är man likgiltig inför sånt så beror det på att man inte vågar eller kan engagera sig för andras välmående, vilket är ett tecken på att man är svag som människa. Och notera att jag pratar om folk som har empati här. Har man inte empati och är likgiltig av den orsaken så beror det på en psykisk störning.


    Likgiltig inför andras mående handlar väl många ggr om egoism och är man så ego så har man nog inte stor förmåga till empati. Är ju ett väldigt egoistiskt samhälle vi lever i överlag. Otrohet ter sig så vanligt nuförtiden att folk hittar hela tiden dåliga ursäkter och bland 50 procent eller mer av befolkningen så är dessa accepterade, typ.

    Psykiskt dåligt mående kan ju förändras över tid. Psykisk störning som antisocial, alltså psykopat förändras väl inte direkt..
  • Anonym (letusfuck)
    Inga bekymmer skrev 2019-03-16 10:35:36 följande:
    Varför skulle sexet nödvändigtvis vara tråkigt bara för att man håller sig till en person? Men har man den inställningen så kan man välja ett öppet förhållande om man vill ha spännande äventyr med nya personer hela livet, hitta nån likasinnad med lika värderingar osv. Om man vill va ärlig och stå för vem man är vill säga.
    Man knådar samma tuttar år ut och år in. Kvinnor vill också få uppleva nya kukar med jämna mellanrum.
  • älskamigmucho

    Kom igen...svaga människor? Snarare människor som är sugna på lite äventyr eller inte får nog/tillräckligt bra hemma... omväxling förnöjer!

  • Anonym (Esme)

    Ständigt denna offerkofta att skylla på att relationen är dålig. Om den är så jäkla dålig så är det bara att lämna eller?


    Erkänn som det är istället. Ni vågar inte lämna för att ni är reda att bli ensamma och förlora er trygghet. Er snuttefilt! 

    Att inte våga vara ensam istället för i en relation man anser är dålig är TADA
    fruktansvärt svagt!

  • Xenia

    Om man "egentligen" är kär i sin partner och vill vara trogen, men ändå är otrogen, då är man svag. Svag självkänsla, beroende av att andra än partnern uppskattar en, beroende av omväxling. Då behöver man kanske en terapeut för att bli den man vill vara.

    Om man tycker att det är rätt att vara otrogen för att man tycker att man är "entitled" till det och därför ljugar och bedrar, ja då är man en narcissist. Man lider inte av att ljuga för sin partner eller av att partnern kan bli lidande. Och eftersom man inte själv lider så känner man sig stark. Det fattas något för att vara en riktig människa men det märker man inte själv.

    Sen är det väl inte så lyckat att etikettera andra som svaga för att motivera att man är otrogen. "Jag var otrogen för att hen är så svag, jag behöver nån starkare." "Jag är stark för att jag struntar i att andra människor fördömer otrohet."

    Vore man verkligt stark så skulle man inte leva i en vanlig relation då utan i många korta relationer och bryta upp så fort det blev tråkigt. Är det inte alltid ett tecken på svaghet om man måste ljuga?

Svar på tråden Det är svaga människor som väljer att vara otrogna