• Anonym (blyg)

    Så attraherad av min kollega......

    Jag är så attraherad av min "kollega" Jag längtar efter hen och vill att hen ska vara nära mig hela tiden.. Jag vet inte vart dessa känslor kommer ifrån men jag känner mig väldigt irriterad på dessa känslor........ Ena stunden är hen efterhängsen men att i nästa stund är otrevlig. Hälsar inte och tittar inte ens på mig... uppfattas som väldigt obekväm..

    dubbla signaler hela tiden ...

    Vad betyder detta? Känns jätte tråkigt att hen inte ens kan titta på mig eller vara trevlig åtminstone .. när vi båda arbetar ibland på samma ställe.. känner mig som ett UFO ibland. Är jag verkligen så konstig och hemsk att man inte ens kan titta på mig eller hälsa på mig?

    Vi har en del blickar mellan varandra ... Ibland.. och det känns som att det finns något där.. men som sagt... dubbla signaler..

  • Svar på tråden Så attraherad av min kollega......
  • Andiie87
    Anonym (blyg) skrev 2019-03-16 20:16:00 följande:

    Förstår inte varför vissa blir provocerad av mitt inlägg. Är väl i en stor konflikt med mig själv och vet varken ut eller in. Ska jag vara ärlig så är jag inte egentligen de minsta blyg.. men jag blir det pågrund av positionen som jag är just nu i mitt liv. känner en liten rädsla över mig själv.. vad jag skulle kunna göra.. Hade jag inte varit i denna position så hade jag inte tvekat det minsta .. att ta första steget!Jag är en person som går efter det jag vill ha .. men som sagt. i konflikt med mig själv pågrund av omständigheterna..

    och jag är inte introvert.. Jag är väldigt social egentligen men väljer vilka jag är social med. Jag vill ha samtal som ger en mening.. inte bara kallprat om vädret.. eller vilka skor som är snyggast på marknaden.. Så om det gör en till introvert då får det väl vara så. Och väldigt impulsiv är jag också... jag säger lite för mycket.. speciellt om jag blir lite nervös.. vilket bidrar till att jag till slut sitter och babblar... Sen anser jag inte att man ska döma ut människor utan att veta hela bakgrunden... det finns vissa skäl till varför människor beter sig som dom gör..........


    Varför beter du dig som du gör i din unika situation? Har det hänt något särskilt som gör att du agerar som du gör? 
  • Anonym (blyg)

    Är inte det minsta provocerad.. men andra verkar vara det. ...

    Absolut , du har en poäng. Jag är ju ingen perfekt människa som aldrig dömer.

    Men du har helt sant .. mina inlägg riktar sig mycket till min blyghet. Vilket jag har just i denna unika situation .. men egentligen är jag inte så blyg.. i grund och botten .

  • Anonym (Ooo)

    Känner med både dig o din kollega. Har själv plötsligt och från ingenstans blivit förälskad i en kollega vilket har bidragit till att jag blivit extremt blyg för just denna person. Känns som att jag avslöjar mig med endast en blick och pga detta vänder jag mig hellre till andra kollegor, blir helt enkelt för nervös annars. Om din kollega är social för övrigt kanske det är därför hen undviker dig? Satt i möte med denna person nyligen och hade mkt svårt att vara som vanligt. Upplever att alla runt omkring ser rakt igenom mig.

  • Anonym (blyg)

    fast min kollega verkar inte intresserad av det jag både analyserat själv och av allas tips och råd.. men ja, så känner jag iaf. Förstår dock ditt beteende kring din förälskelse .. för det händer ju. Att man inte vågar titta för man tänker att man blir avslöjad.. Så det är ju inte så konstigt ..

    När du säger att du har svårt att vara som du vanligtvis brukar vara.. hur brukar du vara och hur blir du när du blir nervös?

  • Anonym (Ooo)

    Jag brukar vara glad, social och öppen. När jag är nervös blir jag undvikande vilket är ganska kontraproduktivt.

  • Anonym (blyg)

    jag förstår dig.... men då kanske du kan ta hjälp av alla tips och råd i denna tråd? att ta kontakt via sociala medier och bjuda in på en kopp kaffe eller lite fika? ...

  • Anonym (Ooo)

    Kommer jag tyvärr inte göra. Är som du där plus att det är komplicerat på flera sätt.

  • Anonym (blyg)

    okej då förstår jag... då är det bäst att låta bli och hålla sig till fantasier... ?

    lycka till ...

  • Anonym (M)
    Anonym (Oblyg) skrev 2019-03-16 19:13:19 följande:
    Jag vill också tillägga att man gärna undviker att kolla på någon som intresserar en för mkt, då detta kan ha en avslöjande verkan. Sådan är iaf jag.
    Fast det är olika typer av blickar...visst kan man tvinga sig själv att titta bort för att man känner att ens pokerface inte alls är på plats. Men jag vet med mig att jag gör ett slags medvetet demonstrativt borttittande när jag är missnöjd med vad någon gjort/gör och jag vill förmedla det till personen det gäller. 
  • Anonym (rikareändig)
    Anonym (Oblyg) skrev 2019-03-16 20:56:08 följande:
    Forskning visar att nästan 100% tror sig kunna bedöma någons intention eller motiv vid kommunikation rätt, men resultat visar att i verkligheten är det enbart ett fåtal som faktiskt klarar av att avgöra om någon avvisar en eller är otrevlig vice versa, och att även detta kan vara slumpen.
    Fast här på Familjeliv så finns det många experter som kan avgöra om nån är intresserad utifrån lite text.
Svar på tråden Så attraherad av min kollega......