• Anonym (Vart går gränsen anser ni?)

    Ska kvinnor ha rätt att göra abort på livsdugliga bebisar under graviditeten?

    Ska kvinnor få göra abort på livsdugliga bebisar under graviditeten?

    Det är lite olika regler beroende på land

    Har en kvinna rätt till din kropp alltid vid graviditet tycker ni?

  • Svar på tråden Ska kvinnor ha rätt att göra abort på livsdugliga bebisar under graviditeten?
  • KillBill
    Anonym (Klara) skrev 2019-06-08 11:03:31 följande:

    Nej, jag tycker inte att det skall vara tillåtet. 

    (Och nej, de allra flesta aborter görs inte p g a av våldtäkt, incest, de görs på grund av slarv med preventivmedel !)


    No shit, Sherlock! Det är enligt svensk lag förbjudet att genomföra abort på foster som kan anses livsdugliga.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (U)
    Anonym (Klara) skrev 2019-06-08 11:03:31 följande:

    Nej, jag tycker inte att det skall vara tillåtet. 

    (Och nej, de allra flesta aborter görs inte p g a av våldtäkt, incest, de görs på grund av slarv med preventivmedel !)


    Spelar det någon roll hur barnet har kommit till? Är barnet oönskat av föräldrarna är det då verkligen rimligt att barnet ska födas till varje pris, tycker du?

    Är det de som slarvat som får skylla sig själva, eller även de där preventivmedel inte fungerat?
  • Anonym (sophie)

    Turligt nog för den gravida kvinnan så handlar det inte om hennes kropp i abortfrågan, för hade det handlat om hennes kropp så hade det varit hon som dog av aborten. Det är barnets, en människas, kropp det handlar om. 

    Det ska verkligen inte vara tillåtet att göra abort annat än när moderns liv är i direkt fara. Det är helt sjukt hur det i ett samhälle där man inte får slå barn(vilket jag såklart inte är för heller!) har rätt att döda dem. Det är helt sjukt att man får böter om man trampar ihjäl fågelägg kan döda sina egna barn. Det är helt sjukt hur samhället i flera generationer nu fostrat kvinnor till att tro att barn är ett sänke. 

  • Anonym (U)
    Anonym (sophie) skrev 2019-06-09 16:05:22 följande:

    Turligt nog för den gravida kvinnan så handlar det inte om hennes kropp i abortfrågan, för hade det handlat om hennes kropp så hade det varit hon som dog av aborten. Det är barnets, en människas, kropp det handlar om. 

    Det ska verkligen inte vara tillåtet att göra abort annat än när moderns liv är i direkt fara. Det är helt sjukt hur det i ett samhälle där man inte får slå barn(vilket jag såklart inte är för heller!) har rätt att döda dem. Det är helt sjukt att man får böter om man trampar ihjäl fågelägg kan döda sina egna barn. Det är helt sjukt hur samhället i flera generationer nu fostrat kvinnor till att tro att barn är ett sänke. 


    Du har missförstått begreppen embryo, foster och barn antar jag?

    Det aborteras inga barn.
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (sophie) skrev 2019-06-09 16:05:22 följande:

    Turligt nog för den gravida kvinnan så handlar det inte om hennes kropp i abortfrågan, för hade det handlat om hennes kropp så hade det varit hon som dog av aborten. Det är barnets, en människas, kropp det handlar om. 

    Det ska verkligen inte vara tillåtet att göra abort annat än när moderns liv är i direkt fara. Det är helt sjukt hur det i ett samhälle där man inte får slå barn(vilket jag såklart inte är för heller!) har rätt att döda dem. Det är helt sjukt att man får böter om man trampar ihjäl fågelägg kan döda sina egna barn. Det är helt sjukt hur samhället i flera generationer nu fostrat kvinnor till att tro att barn är ett sänke. 


    Fast det handlar inte om barn!
  • Anonym (sophie)
    Anonym (U) skrev 2019-06-09 16:12:46 följande:
    Du har missförstått begreppen embryo, foster och barn antar jag?

    Det aborteras inga barn.
    Självklart är jag bekant med definitionerna. Det hindrar inte att en människa är en människa. Jag är samma människa nu som när jag var fem veckor i min mammas mage, tre dagar från att födas, sju månader gammal, 11 år gammal. Om jag lever så länge så kommer jag att vara samma människa också när jag är 90 år. Under hela LIVET är jag samma människa. 

    För övrigt är det i vissa länder tillåtet att abortera också när barnet även i påhittade medicinska termer räknas som ett "barn". I samtliga fall är handlingen och utkomsten den samma.
  • Anonym (sophie)
    Anonym (Guckosko) skrev 2019-06-09 16:21:27 följande:
    Fast det handlar inte om barn!
    Se mitt andra inlägg. Självklart är det ett barn. Det är samma individ från livets början till slut.
  • EnAnonumius
    Anonym (sophie) skrev 2019-06-09 16:05:22 följande:

    Turligt nog för den gravida kvinnan så handlar det inte om hennes kropp i abortfrågan, för hade det handlat om hennes kropp så hade det varit hon som dog av aborten. Det är barnets, en människas, kropp det handlar om. 

    Det ska verkligen inte vara tillåtet att göra abort annat än när moderns liv är i direkt fara. Det är helt sjukt hur det i ett samhälle där man inte får slå barn(vilket jag såklart inte är för heller!) har rätt att döda dem. Det är helt sjukt att man får böter om man trampar ihjäl fågelägg kan döda sina egna barn. Det är helt sjukt hur samhället i flera generationer nu fostrat kvinnor till att tro att barn är ett sänke. 


    Vad har du fått det ifrån att Sverige aborterar barn?

    Jag läser och läser i abortlagen och på socialstyrelsens hemsida, men jag hittar inte att man aborterar barn.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Wtf)
    EnAnonumius skrev 2019-06-09 16:39:49 följande:

    Vad har du fått det ifrån att Sverige aborterar barn?

    Jag läser och läser i abortlagen och på socialstyrelsens hemsida, men jag hittar inte att man aborterar barn.


    Bara så du vet, det är en man som kallar sig Sophie men har ett manligt användar-ID.
  • Anonym (sophie)
    EnAnonumius skrev 2019-06-09 16:39:49 följande:
    Vad har du fått det ifrån att Sverige aborterar barn?

    Jag läser och läser i abortlagen och på socialstyrelsens hemsida, men jag hittar inte att man aborterar barn.
    Men läs mina andra inlägg. Det är märkligt att man i Sverige kan avfärda hela abortdebatten med detta "argument". Lite som "because I said so". Extra märkligt är det när man tänker på att man i Sverige är så besatt av "allas lika värde" och att väna de mest skyddslösas rättigheter. Vad är mer skyddslöst än ett ofött barn. Ett ofött barn som dessutom är livsdugligt, så länge det får vara kvar i sin rätta miljö. Ingen skulle ju påstå att det inte var djurplågeri och mord att slänga upp fiskar på land. 
Svar på tråden Ska kvinnor ha rätt att göra abort på livsdugliga bebisar under graviditeten?