• Eshack

    Roliga händelser under förlossningen 2

    Gör härmed ett försök att sparka igång en ny tråd då den gamla har blivit för gammal. Jag har inget att tillägga, ännu, har bf om ca 2 v, men ser fram emot fl med skräckblandad förtjusning efter att ha lusläst den förra tråden och ibland skrattat så jag legat dubbelvikt med tårarna sprutandes.
    Kom igen, berätta om alla galna händelser under din förlossning!!!

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossningen 2
  • Elins mamma 2010
    Sofies värld skrev 2010-05-10 12:44:16 följande:
    Försöker här istället! Är det någon som är sugen på att vara med med sin roliga förlossningsberättelse i en bok? Tänkte samla lite berättelser nämligen, för jag hade så himla roligt av att vara här inne och läsa när jag var gravid!
    jag har ingen historia att bidra med än men en sån bok skulle vara jättekul att läsa, bra idé!
    BF 100904 - Längtar!
  • Kicks71

    Hahaha, har skrattat så jag gråter. Vilka galna historier!! Har gått över tiden 3 dagar idag och det molnar av allt skrattande (hoppas det sätter igång!), och 2-åringen är på pottan (jag fick inte följa med) hör hur det spolar i toan och slamrar med pottan men jag kunde bara inte sluta läsa och skratta.... får gå och kolla sen vad hon ställt till med =)

    När vår första dotter föddes så körde jag i mig rätt mycket lustgas och det var mitt i sommaren och det var någon musikhändelse som hördes genom det öppna fönstret. Jag låg och småsjöng och spekulerade i låtar och rätt som det var kände jag bara att allt var så underbart och utbrast 'guuuuud vad skönt, jag har fan inte varit full på ett helt år' Herregud vilken kommentar, sambon tyckte det var jätte-pinsamt, hahaha och vi är inga 'festprissar' direkt annars... vad kom det ifrån??!

  • Sofies värld

    karin84: visst hade det varit bra? när jag var gravid och läste här så önskade jag själv att det fanns i bokform. 


    Ingen som vill???
    Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • carrro

    jag stod med lustgasen i högsta hugg framåt böjd över sängen och min syster stod och masserade min rygg .....min sambo hade gått på toa........
    min syster frågar om jag har ont om det är därför jag gråter..........
    men jag AS garvade eftersom jag hörde hur min sambo satt och bajsade sammtidigt som jag står och har sånna jäkla värkar .
    Det pratar vi om än idag.

  • Emmz
    lindaha skrev 2010-04-18 16:20:16 följande:
    Haha underbara berättelser! Jag var med om en del lustiga saker när lillasyster föddes. Ni kan läsa berättelsen, se bilder och en liten film på min blogg. lindaha.blogg.se/2010/january/valkommen-lilla...
    Såg videon och nu kommer jag nog aldrig våga föda barn, tack och lov är det ca 25 veckor kvar!
  • Trolltoka
    Sofies värld skrev 2010-05-10 22:02:35 följande:
    karin84: visst hade det varit bra? när jag var gravid och läste här så önskade jag själv att det fanns i bokform.  Ingen som vill???
    Inte för att jag vet om mina historier var så roliga för någon annan, men dom får du ta med om du vill.
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Sofies värld

    ni får gärna inboxa mig med era mailadresser, så slipper jag leta tillbaka i tråden, det är ju ganska många inlägg =)


    Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Blue666
    Snuffsan88 skrev 2010-05-10 16:27:30 följande:
    sök på "Lukas pappa tar lustgas" på youtubeFy fan höll på att kissa på mig snacka om förnekelse!
    Hahah....skrattar så jag gråter!!
  • Ocean WoW
    Sofies värld skrev 2010-05-10 12:44:16 följande:
    Försöker här istället! Är det någon som är sugen på att vara med med sin roliga förlossningsberättelse i en bok? Tänkte samla lite berättelser nämligen, för jag hade så himla roligt av att vara här inne och läsa när jag var gravid!
    Hej Sofies värld!

    Jag har hängt här på FL ett tag och varit med i nästan alla dessa "roliga händelser på förlossningen" trådarna som funnits (finns MÅNGA som går långt bak, jag har länkat till dem tidigare i denna tråd). Jag har redan förut blivit kontaktad av två tjejer här på FL som samlar in berättelser. Vad jag förstod så kör de på varsin bok (jag hade bidragit med två breättelser i tidigare trådar och de fick en var). 

    Du kan ju höra med dem hur det går med deras böcker i detta ämne, vad jag har sett så finns det ingen som kommit ut ännu. Den första hette "Fröken Inga" och den andra heter "Jemima". Vad jag vet så hade Jemima kontakt med en förläggare redan.

    Bara ett litet tips om att kolla upp hur de går för dem. {#lang_emotions_smile} 
  • 5sötnosar

    precis när vi kommit till sjukhuset när jag skulle föda 3an så får jag väldens krystvärk å bara skriker å tar tag i min sambo " ÖPPNA BILDÖRREN FÖR FAN VI HINNER INTE " dom kom ut med en bår o la mig där när vi kommer in på salen kollar BM då var jag öppen 10cm o alla säger åt mig flåsa Alice flåsa å jag bara vrålar " SÄG FÖRFAN INTE VAD JAG SKA GÖRA " sen när huvudet kom ut då bara vrålade jag rakt ut "dra ut ungen det gör såå jävla ont nu"

  • kajsa2610

    kanske inte så jättekul,men när första barnet kom så blev jag igångsatt i v 40+6 (bara det,urk).

    hela förlossningen var ett helvete och jag har minnesluckor och minns fragment där jag dels fick nålar i örat av bm,varvat av att jag hade så ont att jag ville ta livet av mig genom att hoppa ut igenom fönstret men jag var ju tvungen att få ut ungen först och jag fattade inte hur det skulle gå till...

    jag grät och skrek om vartannat och bad och bönade om att få bli snittad,men "nehej då,bebisen kommer ut när den kommer enl. jäkligt käck bm".*fucking hate her*
    när det väl var dags att krysta kände jag knappt när jag hade krystvärkar,var helt totalt slut,ville bara att de skulle plocka ut bebisen.bad bm säga till när jag skulle krysta,för jag hade ingen koll längre.

    hjärtljuden gick ner på bebis och förlossningsläkare tillkallades.
    hon tog en sugklocka och sa allvarligt att "kommer inte bebisen på nästa värk nu,så blir det katastrofsnitt".
    I HELVETE ATT DET BLIR NÅT SNITT NU vrålade jag,förstår inte vart jag fick kraft att skrika ifrån överhuvudtaget
    JAG HAR KRÄVT ETT SNITT DE SENASTE 20 TIMMARNA OCH INTE FÅTT DET SÅ NU SKA JAG JÄVLARIMIG FÖDA SJÄLV!!!!DRA ÅT H*LVETE MED DIG OCH DITT SNITT!!!

    två krystvärkar senare var han ute och i höst fyller han 7 år

  • Snubbelfot

    Emil föddes i går 18 maj 07:27. Sähär efteråt tycker jag följade är rätt så skoj:

    När jag har krystat ut halva huvudet så tar krystvärken slut, varpå jag skriker:

    "TA ut honom eller stoppa in honom igen, DÄR kan han ju inte vara!"

  • Elins mamma 2010
    Snubbelfot skrev 2010-05-19 19:08:54 följande:
    Emil föddes i går 18 maj 07:27. Sähär efteråt tycker jag följade är rätt så skoj:När jag har krystat ut halva huvudet så tar krystvärken slut, varpå jag skriker:"TA ut honom eller stoppa in honom igen, DÄR kan han ju inte vara!"
    hahaha!
    BF 100904 - Längtar!
  • Carina N

    Vet inte hur roligt det här är, men här är ett lite bidrag till att tråden lever vidare i alla fall.

    För 2 år sedan blev jag igångsatt 4 v för tidigt pga havandeskapsförgiftning. Alla inkl jag, räknade med att det skulle ta tid eftersom jag var förstagångsföderska. Det gjorde det INTE, från första värken till vår lilla Liam var ute tog det knappt 2 h.

    Jag stod upp hela tiden för då vet jag att bäbisen jobbar neråt mha tyngdlagen.
    Jag hade skrivit ett långt förlossningsbrev med hur jag ville ha det.  Jag skulle INTE ha EDA!!!!
    Efter ca 1 h 40 minuter tycker jag synd om mig själv och halvgråter (som värsta fjortisen hög på lustgas);
    - Faan vad mesig jag är, jag som trodde att jag hade bra smärtgräns men JAG MÅSTE HA EPIDURAL, HUR F*N SKA JAG ANNARS KLARA KRYSTVÄRKARNA OM DET GÖR SÅ HÄR J*VLA ONT NU!
    Varvid BM-studerande som hade hand om mig förklarade lite försiktigt att under krystvärkarna har jag inte EDA.
    VA!  NEJ DÅ SKITER JAG I'T! (edan alltså).

    Jag lägger mig ner i sängen och BM-studeranden går ut, med orden, jag jagar upp dig snart igen. Hon var säker på att jag hade många timmar kvar.
    Då känner jag hur jag måste krysta. Med jordens mörkaste bas-röst skriker jag på min man. TRYCK PÅ KNAPPEN HAN KOMMER NU!
    Mannen helt stressad fattar inte vad jag menar, men trycker frenetiskt på knappen. Och in störtar en hel drös människor. De får över mig på rygg, klipper upp "kasslertrosorna" och så är huvudet ute. Nästa kryst är hela ungen ute. BM hinner inte få på sig bägge handskarna. När lill-killen ligger på min mage säger jag till mannen.
    - Nej usch vad ful han är, han ser ju ut som en räka! (Visserligen var han lite rynkig och smal, men så ful var han inte).

    Sen utbrister jag helt besviken över att det redan var färdigt;
    - Men jag skulle ju bada och ha akupunktur!
    Mannen skrattar lite och säger att det får du nog vara utan.

    När BM-studerande skulle sy mig de 3 små stygnen (första gången för henne) höll hon på hur länge som helst. Jag var då åter igen tok-hög på lustgas och frågar henne lite halv irriterat;
    - Är det någon typ av korsstygnsbrodderi du håller på med, eftersom du tråcklar så länge!
    I dimman hör jag hur BM-studenrande frågar ansvarig BM om hon ska lägga ytterligare ett stygn. Jag svarar då med desperat röst:
    - NEJ! SÄG NEJ! JAG LOVAR ATT KNIPA IHOP BENEN OCH INTE SKITA PÅ EN HEL VECKA BARA HON SLUTAR SY!
    BM svarar lugnt; - Jag tror det räcker så faktiskt.

    I slutet av augusti är det dags igen, får se om jag hinner bada denna gång!

  • NilleMilleTjejen

    Carina N: Hahaha, den car jättekul , känner igen mig lite i att min förlossning gick fortare än jag trott, jag som skulle läsa tidningar och äta godis och vanka av och ann i korridoren. Nejdå jag låg i sängen och skrek med en märkligt basdröst oxå som en brunstig valross eller nått och sen var hon ute

  • Maria A Koberg

    När jag låg och krystade sa bm till mig "nu ser jag huvudet", varpå jag frågade, har det hår? Ja, sa hon. Jaså, sa jag, vilken färg? Som om det hade betydelse

Svar på tråden Roliga händelser under förlossningen 2